• Cismi

    Kan dom bli friska?

    Som rubriken lyder kan dom bli friska. Mitt ex misshandlade mig blev dömd för grov kvinnofridskränkning, han var så snäll i början men blev snabbt arg. Han säger idag när jag pratat med honom att han inte är sån egentligen utan han blev påverkad och stressad då jag hade det jobbigt med separation från mina barns pappa. Jag vill hålla fast vid vår dröm men vet inte om jag vågar ge honom en andra chans. Kan någon berätta om någon som faktiskt har slutat slå efter någon form av behandling?

  • Svar på tråden Kan dom bli friska?
  • luke78
    Cismi skrev 2021-09-24 21:41:42 följande:

    Som rubriken lyder kan dom bli friska. Mitt ex misshandlade mig blev dömd för grov kvinnofridskränkning, han var så snäll i början men blev snabbt arg. Han säger idag när jag pratat med honom att han inte är sån egentligen utan han blev påverkad och stressad då jag hade det jobbigt med separation från mina barns pappa. Jag vill hålla fast vid vår dröm men vet inte om jag vågar ge honom en andra chans. Kan någon berätta om någon som faktiskt har slutat slå efter någon form av behandling?


    självklart kan man ändras!. men att gå tillbaka och riskera allt vad det innebär är nog bland det dummaste man kan göra då man bör inse konsekvenserna.
  • neverpreggo

    Jättesunt. Han skyller sina problem på dig och du vill ta honom tillbaka?

  • Anonym (Spring!)

    Nej. Till 99,99% nej, de ändrar sig inte. Ditt ex skyllde dessutom på dig. Det är typiskt misshandlande män. Kvinnan provocerar fram våldet, det är inte deras fel inte. Och det tankesättet går inte bort. Vad du än gör ta absolut inte tillbaks honom! De kommer med fagra löften och sen sitter kvinnan där i skiten igen. Hände en vän till mig. Hon flydde i de kläder hon och dottern stod och gick i. Efter några år tog hon tillbaks honom, blev gravid igen, fick fly via Kvinnojouren. Det är helt enkelt inte värt det.

  • Cismi

    Han har precis påbörjat sitt straff på 2,5 års fängelse. Och självklart så förstår jag han oxå till en viss del att det var jobbigt för honom. Men jag har sagt att det rättigfärdigar inte att slå. Han säger förlåt och att han inte är sån egentligen.

  • Anonym (Spring!)
    Cismi skrev 2021-09-24 21:54:59 följande:
    Han har precis påbörjat sitt straff på 2,5 års fängelse. Och självklart så förstår jag han oxå till en viss del att det var jobbigt för honom. Men jag har sagt att det rättigfärdigar inte att slå. Han säger förlåt och att han inte är sån egentligen.
    Så där säger de allihopa. Förlåt, "ångrar" sig, slår igen. En evig rundgång. Lär av detta och gå vidare med livet. Du är värd bättre!
  • Anonym (village wisdom)

    Men nej, det där ska du inte gå på en gång till.

    Så länge han beskyller dig för att han har tagit till fysiskt våld så är han ju långt ifrån frisk, det begriper du väl?

    Men bara för att kolla: Har han smällt till sina kompisar, sin chef, sin läkare när han varit på VC och de gjort något som upprör honom?

    För det är konstigt nog så att dessa män till 95% bara slår sin kvinna, och inte män som irriterar eller triggar dem.

    Och vad tror du att det beror på?

  • luke78
    Cismi skrev 2021-09-24 21:54:59 följande:

    Han har precis påbörjat sitt straff på 2,5 års fängelse. Och självklart så förstår jag han oxå till en viss del att det var jobbigt för honom. Men jag har sagt att det rättigfärdigar inte att slå. Han säger förlåt och att han inte är sån egentligen.


    såhär är det en man som slår en kvinna är dem absolut lägst stående varelserna tillsammans med pedofilier. har han blivit bättre? antagligen inte. kommer han slå dig igen? ja med största sannolikhet och fick han 2.5 år sist han slog dig så var det nog väldigt grovt och chansen finns att du inte klarar dig nästa gång är ganska stor.
  • Anonym (village wisdom)
    luke78 skrev 2021-09-24 21:59:47 följande:
    såhär är det en man som slår en kvinna är dem absolut lägst stående varelserna tillsammans med pedofilier. har han blivit bättre? antagligen inte. kommer han slå dig igen? ja med största sannolikhet och fick han 2.5 år sist han slog dig så var det nog väldigt grovt och chansen finns att du inte klarar dig nästa gång är ganska stor.
    Chans= nåt man vill ska hända, vinna på lotteri eller så.

    När det är något dåligt är det en risk.

    Att skriva att det finns en chans att TS inte klarar sig tycker jag blir väldigt fel/elakt.
  • Anonym (nöjd 45 åring.)

    På vilket sätt var det pga dig som din sk pojkvän misshandlade dig så grovt att han fick fängelse?

    Väckte du honom varje natt genom att rycka näshår och hälla hett vatten över honom? Torterade du er hund och sa att hans mamma och syster är horor?
    Inte, hittar inget annat som skulle få mig som en normal man att tappa fattningen.

    Tänk om du tar tillbaka honom, ni skaffar barn , er 2åring tar pappas mobil och spolar ner den i toa. Vad händer då?
    Det är ditt fel, ni provocerar, han slår, kanske även barnen.
    Vill du riskera livet?

Svar på tråden Kan dom bli friska?