• Anonym (Johanna)

    Mitt ex

    Mitt ex vill ha mig tillbaka efter 2 år isär. Det var han som gjorde slut då vi inte ville samma saker. Nu har han ändrat sig och vill det jag vill gör att få vara med mig. Till saken hör att jag mått jättedåligt då jag inte ville ha någon kontakt efter att vi gjorde slut. Jag tog bort honom från sociala medier radera hans nr för att försöka gå vidare . Jag sa till honom att inte heller höra av sig om han inte ville något med oss 2. Han hörde ändå av sig nu och då. Han har velade och fått mig att tro att han ville vara tillsammans med mig. Dock så har det visat sig att han inte alls menat det efteråt. Då har han varit tyst och inte gett mig förklaringar på varför han betett sig konstigt. Sen har det fortsatt så i 2 år och jag har gått på det hela tiden. Tillslut mådde jag jättedåligt av att han var så och att han utsatte mig för det trots attjag påtalat att jag inte ville ses om han inte menade nått. Han har ringt och sagt att han älskar mig och sen någradagar senare har det varit tyst. Hursomhelst nu menar han på att han mår bättre och vill verkligen försöka igen inga försök har jag sagt då får det va. Han menar atthan vet vaggan vill nu. Saken.är den att jag kommer inte vilja om vi inte pratar ut om det som varit om han träffat andra osv. Han tycker att man ska börja på ruta1 och glömma det som varit. Det går jag te med på jag tycker han ska läggakorten på bordet annarsfår det vara. Jag kan inte bara glömma och gå vidare. Har han varit med andra är det fasen kört från min sida. Eller vad hade ni känt?

  • Svar på tråden Mitt ex
  • Anonym (oooo)

    Jag hade inte lagt en sekund till på honom. DU måste sluta vara så velig! D vet ju uppenbarligen att du inte mår bra pga honom, hans beteende i hela 2 år. Helt sjukt att det pågått så lång tid och det är bara ditt eget fel, att du tillåtit det. 
    Kapa nu en gång för alla så kan du ge dig själv chansen att möta någon annan som det kommer funka så mycket bättre med. 

  • Fjäril kär

    Varför skulle allt han säger vara sant just den här gången? Det har ju varit uppenbara lögner hittills och han har ju dessutom klat och tydligt visat att han skiter i vad du vill och hur du mår.

    Han manipulerar dig och har kört över dig i 2 års tid. Vad skulle vara annorlunda nu?

  • Anonym (Johanna)

    Det är sant. Ni har helt rätt. Om han ens skulle få en sista chans är han inte då skyldig att berätta om han träffat andra? Skulle det visa sig att han gjort det ska man väl få veta det innan man ev ger honom en sista chans. De är mitt villkor. Han kan ju säga saker som att "det har su inte med att göra" jag tycker jag har det 100procent. Och när han gjorde det. Han tycker att det är mig han älskar så det spelar ingen roll vad han gjort å inte. Ska han ha en sista chans ska han väl klargöra detta? Sen tar jag ställning beroende på svaret

  • Fjäril kär
    Anonym (Johanna) skrev 2021-09-25 16:42:21 följande:

    Det är sant. Ni har helt rätt. Om han ens skulle få en sista chans är han inte då skyldig att berätta om han träffat andra? Skulle det visa sig att han gjort det ska man väl få veta det innan man ev ger honom en sista chans. De är mitt villkor. Han kan ju säga saker som att "det har su inte med att göra" jag tycker jag har det 100procent. Och när han gjorde det. Han tycker att det är mig han älskar så det spelar ingen roll vad han gjort å inte. Ska han ha en sista chans ska han väl klargöra detta? Sen tar jag ställning beroende på svaret


    Tyvärr har han helt rätt. Du har ingenting att göra med hur han levt sitt liv. Ni har inga skyldigheter mot varandra att redovisa nånting alls.

    Slut betyder slut. Han har all rätt att göra exakt vad han vill i samma sekund han gör slut med dig. Det är inte din sak.

    Så nej du kan inte ställa ett sånt krav. Han har ingen skyldighet att svara överhuvudtaget.

    Ni gjorde slut. Och det betyder att man är fri att leva sitt liv exakt som man vill.

    Släpp honom och Blocka honom för gott. Den kontakt ni har är destruktivt för er båda två.
  • Anonym (Johanna)

    Klart han gör som han vill det är inte det det handlar om ifall jag isånafall skulle vilja leva med honom ifall att han gjort det. Jag anser att jag måste veta det annars kan jag inte börja träffa den här personen igen. Har man gett mi falska förhoppningar som förut måste jag ju veta anledningen till de t annars kommer det ju bara förstöra i framtiden? Jag kan ju inte gå ovetandes om det om vi ska ha en chan.. så ser jag på det.

  • Fjäril kär
    Anonym (Johanna) skrev 2021-09-25 18:30:50 följande:

    Klart han gör som han vill det är inte det det handlar om ifall jag isånafall skulle vilja leva med honom ifall att han gjort det. Jag anser att jag måste veta det annars kan jag inte börja träffa den här personen igen. Har man gett mi falska förhoppningar som förut måste jag ju veta anledningen till de t annars kommer det ju bara förstöra i framtiden? Jag kan ju inte gå ovetandes om det om vi ska ha en chan.. så ser jag på det.


    Fast nej. Du har ingen rätt att ställa såna krav. Visst kan du fråga men han har ingen skyldighet att svara. Han kan svara om han vill men tror du verkligen att han skulle vara ärlig?

    Om han säger att han, inte träffat någon annan, skulle du tro honom? Om han säger att han legat med två skulle du tro honom? Hur vet du att han talar sanningen med tanke på att han ljugit för dig i 2 års tid? Hur ska du kunna lita på att han är ärlig?

    Du ska överhuvudtaget inte ställa frågan alls eftersom du inte ska gå tillbaka till honom.
  • Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2021-09-25 19:02:51 följande:
    Fast nej. Du har ingen rätt att ställa såna krav. Visst kan du fråga men han har ingen skyldighet att svara. Han kan svara om han vill men tror du verkligen att han skulle vara ärlig?
    Om han säger att han, inte träffat någon annan, skulle du tro honom? Om han säger att han legat med två skulle du tro honom? Hur vet du att han talar sanningen med tanke på att han ljugit för dig i 2 års tid? Hur ska du kunna lita på att han är ärlig?

    Du ska överhuvudtaget inte ställa frågan alls eftersom du inte ska gå tillbaka till honom.
    Håller med
  • Anonym (Johanna)

    Är det inte rimligt att få veta om han träffat andra när han samtidigt bedyrar mig sin kärlek? Skulle inte det vara jättekonstigt om han legat med andra samtidigt? Jag är oldschool kanske

  • Anonym (Liinda)

    Som nån skrev ovan så NEJ, du har ingen rätt att tycka något om hans liv efter att ni gjorde slut. När jag var singel men precis gjort slut med nåt ex så kunde jag ju givetvis ha kontakt/försöka få tillbaka men samtidigt träffa andra. Det är väl rätt tudelat; hjärtat vill ha tillbaka personen men hjärnan säger att det nog är omöjligt, då var det iaf mitt sätt att gå vidare. Det ena utesluter inte det andra. Han kan ha haft ONS men tänkt på dig på annat sätt, om du förstår hur jag tänker?jag försöker beskriva hur jag hanterade känslor och kontakter när jag var i ditt ex situation.

    Nu vet vi väl inte exakt vad era meningsskiljaktigheter gällde (om jag inte missat det i tråden, sorry isf) så det är ju svårt att råda. Är det tex att du ville ha barn, han inte än, så kanske det är rimligt med två års helande. Är det nåt annat och mindre livsomvälvande; not so much?

    Lycka till, vad du än väljer att göra..

  • Anonym (Liinda)

    Velande, givetvis inte helande, då hade han varit hel nu haha

Svar på tråden Mitt ex