• Anonym (Anony­m12)
    Sun 26 Sep 2021 08:05
    802 visningar
    27 svar
    27
    802

    Vad skulle ni tänkt?

    Om ni får reda på att er man kör hem sina kvinnliga kollegor från sitt jobb efter att han slutat sitt skift, och hållt det dolt från dig.

    Vad skulle ni tro? Hur skulle ni känna?

  • Svar på tråden Vad skulle ni tänkt?
  • Anonym (.)
    Sun 26 Sep 2021 08:11
    #1
    -2 +1

    Att han är snäll och omtänksam. Att han inte berättat kan tyda på att han är rädd för att du ska bli arg och svartsjuk, eller att han inte tycker att det är det minsta viktigt att nämna det.

  • Anonym (Jenny­)
    Sun 26 Sep 2021 09:03
    #2
    -1 +2

    Jag tycker att det är helt ok att han kör dem, om det inte är jättelångt eller påverkar vår familj negativt. (typ att han inte hinner hämta barnen)


    Vad jag tycker om att han "håller det dolt för mig" beror på vad det uttrycket innebär:
    - Han har inte berättat det, för han har inte tänkt på det. (Varför skulle jag bry mig) Helt ok!
    - Han ljuger aktivt om det på något sätt, tex. säger att han var lite sen för att det var ett vägarbete istället. Jättekonstigt - vi skulle behöva prata om ärlighet osv, och varför han ljuger/undanhåller något sådant.
    - Jag har förbjudit honom att umgås med andra kvinnor, men han gör det ändå genom att skjutsa kollegorna. Det skulle aldrig hända, eftersom jag är fullt normal. Då borde han göra slut med mig! 

  • Anonym (W)
    Sun 26 Sep 2021 10:13
    #3

    Om han aktivt dolt det hade jag blivit fundersam, men om han bara inte berättat det vore det inget konstigt. Han är inte direkt den som pratar vitt och brett om vad han gör till vardags.

  • Anonym (W)
    Sun 26 Sep 2021 10:16
    #4

    Nu såg jag att det stod kollegor, inte kollega. Då hade jag verkligen inte blivit misstänksam. Vore det bara en specifik person hade man ju kunnat tänka sig att det var en flirt på gång, men att han skulle ha blivit värsta casanovan börjat ragga på kollegor till höger och vänster känns väldigt osannolikt.

  • Anonym (en annan fru)
    Sun 26 Sep 2021 10:23
    #5

    Om han inte berättar det hade jag antingen dragit slutsatsen att 

    a) Jag beter mig så sjukligt svartsjukt så han inte vågar säga sånt.

    b) Han inbillar sig att han ska få något mer av någon av dem. 

    Men om det är mer än en person minskar den senare risken, tänker jag.

    Mitt ex hamnade med en sjukligt svartsjuk kvinna. Jag tycker otroligt synd om honom för hon har gjort dem omöjliga i vänkretsen efter att hon anklagade en lyckligt gift vän med två barn för att lägga an på honom när hon bara kramade honom när han kom in genom dörren, precis som hon har gjort i de 30 år vi alla har känt varandra.

    Numera umgås de bara med hennes vänner.

    En del kvinnor är bara mentalstörda med det där.

  • Anonym (.,.)
    Sun 26 Sep 2021 10:52
    #6

    Jag gjorde det på ett tidigare arbete. Skjutsade två kollegor efter skift då vi bodde åt samma håll och det tog kanske mig 5-10 min extra att lämna av på två ställen.

    Jag sade inget till min tjej och hon frågade aldrig. 
    Anledningen att jag inte sade något är att hon skulle bara nojat. Men skulle inte kalla det att jag dolt något...

  • Anonym (en annan fru)
    Sun 26 Sep 2021 10:53
    #7
    Anonym (.,.) skrev 2021-09-26 10:52:02 följande:

    Jag gjorde det på ett tidigare arbete. Skjutsade två kollegor efter skift då vi bodde åt samma håll och det tog kanske mig 5-10 min extra att lämna av på två ställen.

    Jag sade inget till min tjej och hon frågade aldrig. 
    Anledningen att jag inte sade något är att hon skulle bara nojat. Men skulle inte kalla det att jag dolt något...


    Sorgligt att det finns så många bräckliga individer.
  • Anonym (L)
    Sun 26 Sep 2021 12:23
    #8

    Kör han även hem sina manliga kollegor?

  • Anonym (Ghost­)
    Sun 26 Sep 2021 12:59
    #9
    Anonym (Anonym12) skrev 2021-09-26 08:05:48 följande:

    Om ni får reda på att er man kör hem sina kvinnliga kollegor från sitt jobb efter att han slutat sitt skift, och hållt det dolt från dig.

    Vad skulle ni tro? Hur skulle ni känna?


    Det finns två möjligheter. Antingen är han otrogen eller så är hans fru så sjukligt svartsjuk att han inte ens kan berätta såna saker.
  • Anonym (Anony­m12) Trådstartaren
    Sun 26 Sep 2021 13:14
    #10

    Svar till Anonym (L): Nej det gör han inte. Han gjorde det någon gång förra året, men inget sedan dess. Numera enbart sin kvinnliga kollega.

Svar på tråden Vad skulle ni tänkt?