• Mon 27 Sep 2021 15:21
    2305 visningar
    5 svar
    5
    2305

    Hål i örat

    Hej,

    Har precis tagit ett extra hål i örat. Tycker det är snyggt men har ångest över att jag ej vill ha det i framtiden och att det då kommer vara ett extra hål där. Vet någon om man kan få ett hål att växa igen på något sätt eller borde jag bara ta ut örhänget nu direkt?

    Vill alltså inte ha ett litet hål som syns.

  • Svar på tråden Hål i örat
  • Anonym (Löjro­m)
    Mon 27 Sep 2021 16:18
    #1

    Men herregud varför tog du ett hål då? Du tycker ju det är snyggt? Det kommer antagligen bli en pytteliten prick som ingen någonsin ever kommer lägga märke till.

  • Anonym (oooo)
    Mon 27 Sep 2021 17:35
    #2

    Det växer ihop men som sagt, det kan se ut som en liten prick sen. 
    Min man hade ring i ena örat som ung (50 + nu). Han hade det bara runt ålder 20-22 ungefär, men ff kan man se som en liten prick, om man tittar. Nu är det väl inte så vanligt att man glor på folks örsnibbar dock .

  • Anonym (N)
    Mon 27 Sep 2021 18:11
    #3
    +1

    Nej, du har med största sannolikhet inte ångest över detta. Sluta missbruka ordet ångest.

  • Anonym (S)
    Mon 27 Sep 2021 19:02
    #4

    Om du har gjort ett hål så har du ett hål, det växer igen eller så gör det inte det, men det kommer alltid att synas i vilket fall. Om du inte hade velat ha ett ärr där så skulle du inte ha tagit hål.

  • Anonym (Inte bara det)
    Mon 27 Sep 2021 21:20
    #5

    Två olika personer har jag varit med om som låtit sina hål växa igen, som utöver litet märke även får som en liten ansamling gegga man kan klämma ut med jämna mellanrum. På den ena känns som en liten kula inne i snibben.

    Det spelar nog ingen roll om du tar ut den nu, men du kan ju prova och se om det läker fint.

    Jag är en sån person som lägger märke till sådana små detaljer, men de flesta tänker nog inte på det alls.

Svar på tråden Hål i örat