• Anonym (Ts)
    Tue 28 Sep 2021 14:38
    2183 visningar
    66 svar
    66
    2183

    Få en pojke, tips?

    Har två flickor och snart kommer vi försöka få till tredje barnet och skulle gärna vilja att det blir en pojke direkt så jag efter det slipper gå igenom fler graviditeter.

    Har ni tips på saker att göra för att få en pojke? T.ex något ni själva gjort, eller kanske något ni gjort för att få flickor som jag kan undvika. Jag vet att det ofta inte är bevisat att det ska funka men man förlorar ju ingenting på att testa. Vore kul med tips ändå.

    Vet redan det vanliga att ha oskyddat sex på ÄL-dagen och inte tidigare.

  • Svar på tråden Få en pojke, tips?
  • Anonym (xxx)
    Tue 28 Sep 2021 14:43
    #1
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-28 14:38:13 följande:

    Har två flickor och snart kommer vi försöka få till tredje barnet och skulle gärna vilja att det blir en pojke direkt så jag efter det slipper gå igenom fler graviditeter.

    Har ni tips på saker att göra för att få en pojke? T.ex något ni själva gjort, eller kanske något ni gjort för att få flickor som jag kan undvika. Jag vet att det ofta inte är bevisat att det ska funka men man förlorar ju ingenting på att testa. Vore kul med tips ändå.

    Vet redan det vanliga att ha oskyddat sex på ÄL-dagen och inte tidigare.


    Oskyddat sex? Det har man väl alltid om man vill bli gravid?
  • Anonym (M)
    Tue 28 Sep 2021 14:46
    #2

    Testa annan man, eftersom det är spermierna som avgör könet på barnet.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 28 Sep 2021 14:47
    #3
    Anonym (xxx) skrev 2021-09-28 14:43:57 följande:

    Oskyddat sex? Det har man väl alltid om man vill bli gravid?


    Jag menade att det sägs att en pojke blir till om man har sex nära ÄL, men om man vill ha en flicka så ska man ha sex några dagar innan. Dvs om man vill få en pojke så bör man ju ha skyddat om man har sex dagarna innan, och bara oskyddat på ÄL-dagen.
  • Anonym (xxx)
    Tue 28 Sep 2021 14:55
    #4
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-28 14:47:11 följande:
    Jag menade att det sägs att en pojke blir till om man har sex nära ÄL, men om man vill ha en flicka så ska man ha sex några dagar innan. Dvs om man vill få en pojke så bör man ju ha skyddat om man har sex dagarna innan, och bara oskyddat på ÄL-dagen.
    Fast det spelar ju ingen roll när du har sex. Om du vill minska dina chanser att bli gravid så gör det, om det är så viktigt att få ett kön istället för ett barn. 

    Det handlar inte om när du har sex:

    Om en X-spermie hinner först blir det en flicka. Om en Y-spermie hinner före blir det en pojke.

    Försök tajma det, om du kan...
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 28 Sep 2021 15:03
    #5
    Anonym (xxx) skrev 2021-09-28 14:55:56 följande:

    Fast det spelar ju ingen roll när du har sex. Om du vill minska dina chanser att bli gravid så gör det, om det är så viktigt att få ett kön istället för ett barn. 

    Det handlar inte om när du har sex:

    Om en X-spermie hinner först blir det en flicka. Om en Y-spermie hinner före blir det en pojke.

    Försök tajma det, om du kan...


    Jag utgick bara från det som sägs att pojkspermier är snabbare men dör fort, medan flickspermierna är långsammare men lever längre. Därför ska det spela roll när man har sex, men det behöver ju inte alltid stämma. Därav min tråd där jag vill ha fler tips.

    Hur minskar det chanserna att bli gravid? Sålänge man är helt säker på när ägglossningen är så räcker det med ett samlag just då, och ja, efter två barn är det viktigt att detta barn blir en pojke för jag orkar inte bli gravid och föda barn flera gånger tills vi lyckas få en pojke.
  • Anonym (xxx)
    Tue 28 Sep 2021 15:07
    #6
    Anonym (Ts) skrev 2021-09-28 15:03:15 följande:
    Jag utgick bara från det som sägs att pojkspermier är snabbare men dör fort, medan flickspermierna är långsammare men lever längre. Därför ska det spela roll när man har sex, men det behöver ju inte alltid stämma. Därav min tråd där jag vill ha fler tips.

    Hur minskar det chanserna att bli gravid? Sålänge man är helt säker på när ägglossningen är så räcker det med ett samlag just då, och ja, efter två barn är det viktigt att detta barn blir en pojke för jag orkar inte bli gravid och föda barn flera gånger tills vi lyckas få en pojke.
    OK, det räcker med ett samlag då, vid ägglossningen? Konstigt, då borde ju alla bli gravida vid första försöket, eller hur? Självklart blir inte alla gravida just då, och ju oftare du har sex desto större är chansen att bli gravid. 

    Om det är så viktigt att inte få en flicka till, så förstår jag inte hur du vågar chansa. 
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Tue 28 Sep 2021 15:13
    #7
    Anonym (xxx) skrev 2021-09-28 15:07:19 följande:

    OK, det räcker med ett samlag då, vid ägglossningen? Konstigt, då borde ju alla bli gravida vid första försöket, eller hur? Självklart blir inte alla gravida just då, och ju oftare du har sex desto större är chansen att bli gravid. 

    Om det är så viktigt att inte få en flicka till, så förstår jag inte hur du vågar chansa. 


    Det räcker alltid med ett samlag ja för att kunna bli gravid (speciellt vid äl om man är säker när det är), men jag har inte skrivit att alla blir gravida då. Det är inte alla som blir gravida på första försöket, men de som inte blir gravida trots sex under ÄL kommer knappast bli det av att ha oskyddat sex 5 dagar innan ÄL samma cykel heller..
  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Wed 29 Sep 2021 08:44
    #8

    Någon med lite tips?

  • Anonym (Tips)
    Wed 29 Sep 2021 15:41
    #9

    Det säkraste är ju att åka utomlands där man kan välja kön, annars är det att ha samlag på ÄL-dagen vilket sägs öka chansen för att få en pojke då pojkspermier är snabbare men har kortare livslängd.

    Andra tips som sägs öka chansen att få pojke är:

    - Ha endast samlag en gång på ÄL-dagen och dagen efter.

    - Mannen bör inte duscha/bada varmt innan samlag

    - Kvinnan bör äta fet och salt mat innan och runt tiden för ÄL

    - Mannen bör komma långt in och att ha samlag bakifrån sägs öka chansen för pojke, men även att kvinnan får orgasm.

    - Det sägs att ett visst PH-värde (basiskt) i slidan ska vara extra gynnsamt för pojkspermier

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Wed 29 Sep 2021 16:25
    #10
    Anonym (Tips) skrev 2021-09-29 15:41:03 följande:

    Det säkraste är ju att åka utomlands där man kan välja kön, annars är det att ha samlag på ÄL-dagen vilket sägs öka chansen för att få en pojke då pojkspermier är snabbare men har kortare livslängd.

    Andra tips som sägs öka chansen att få pojke är:

    - Ha endast samlag en gång på ÄL-dagen och dagen efter.

    - Mannen bör inte duscha/bada varmt innan samlag

    - Kvinnan bör äta fet och salt mat innan och runt tiden för ÄL

    - Mannen bör komma långt in och att ha samlag bakifrån sägs öka chansen för pojke, men även att kvinnan får orgasm.

    - Det sägs att ett visst PH-värde (basiskt) i slidan ska vara extra gynnsamt för pojkspermier


    Tack så mycket! Har du någon aning om hur man får sitt PH-värde mer basiskt, om det nu skulle vara så att man behöver ändra på PH-värdet?
Svar på tråden Få en pojke, tips?