• dreamofcymatics

    hjälp kopparspiral!?!?

    hallåå jag satte in en kopparspiral för typ 2 veckor sen, har haft mellanblödning sen dess men igår så började jag blöda jättemycket det typ nästan forsar ut mörkrött blod med klumpar i... jag e lite rädd att de är något som är fel, någon som vet?

    jag har haft molande värk nästan konstant också, inte så att de gör skitont men liksom de känns ju.

  • Svar på tråden hjälp kopparspiral!?!?
  • Anonym (S)
    dreamofcymatics skrev 2021-10-03 16:50:44 följande:

    hallåå jag satte in en kopparspiral för typ 2 veckor sen, har haft mellanblödning sen dess men igår så började jag blöda jättemycket det typ nästan forsar ut mörkrött blod med klumpar i... jag e lite rädd att de är något som är fel, någon som vet?

    jag har haft molande värk nästan konstant också, inte så att de gör skitont men liksom de känns ju.


    När jag satte i min kopprapiral så blev jag inte riktigt "som vanligt" efter det. Hade buksmärtor som lätt molvärk, udda mellanblödningar och lång mens. Enligt vården ska ju inte kopprapiral påverka på det sättet (för ca 15 år sedan) och jag litade på dem. I mitt fall var inte kopprapiral något bra alternativ då den vandrade och jag fick eb kraftig inflammation i äggledaren och infektion i livmodern. Så med det sagt, låt det gå en två veckor till om det inte blir bättre sök vård och ännu tidigare om du får feber! Lycka till!
  • Anonym (Falabella)

    Jag är inne på min tredje kopparspiral och de har funkat bra för mig (ingen värk knappt och inga konstigheter med mensen övriga tiden), men de måste "bo in sig" ett par månader i början, och då kan det vara struligt.

    Om du får feber eller fortsätter ha för jobbiga smärtor, ring vården och kolla upp det direkt. Alla kan inte ha spiral och må bra tyvärr, men det är mycket ovanligt att de vandrar omkring och ställer till det, som ovan skriver.

Svar på tråden hjälp kopparspiral!?!?