• Sat 9 Oct 2021 08:53
    72790 visningar
    575 svar
    575
    72790

    BIM November 2021

    Hoppar på här! Cykeldag 1 idag haha fy! Men så skönt nästan ingen mensvärk, (peppar ta i trä) med spiralen som jag tog ut 1 månad sedan svimmade jag nästan varje mens! :-O

    1/11 DomkallarmigS (andra försöket efter MA, första barnet)

    3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

    5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

    5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet )

    5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

    12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)

  • Sat 9 Oct 2021 11:43
    #11
    DomkallarmigS skrev 2021-10-09 11:08:38 följande:

    Skönt att du slipper värk, låter inte alls kul med smärta så man nästan svimmar :( så ska man ju inte behöva ha det! Jag brukar vara väldigt förskonad när jag har mens; aldrig värk och måttlig blödning endast 3-4 dagar. Men nu efter MA har det verkligen varit tvärtom, igår hade jag värmekudde på magen nästan hela dagen och kraftiga blödningar, på dag 4 liksom (när den vanligtvis brukar sluta ju). Man märker att kroppen inte är sitt rätta jag!


    Men fyyy vad jobbigt! Hoppas det hoppar tillbaka snart igen!
  • Tue 12 Oct 2021 14:56
    #23
    Sötpöl skrev 2021-10-12 13:35:12 följande:

    Hej alla fina!

    Hoppar in i den här tråden jag med! Tog ur min hormonspiral häromdagen. Hade precis börjat få lite blödning så jag tror och hoppas att det är mensen som drog igång ordentligt dagen efter jag tog ur den. Blöder som en stucken gris iaf ????

    Någon fler som tagit ur spiral? Första försöket efter spiral så har ingen aning om allt är som det ska direkt efter. Har fyllt i appen och borde ha ÄL nästa helg om allt stämmer. Har köpt ÄL stickor så vi får väll se ??

    1/11 DomkallarmigS (andra försöket efter MA, första barnet)

    3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

    3/11 Beckizen (fjärde försöket, första barnet)

    4/11 börjar (sjätte försöket, tredje barnet)

    5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

    5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet )

    5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

    5/11 Elin1991 (andra försöket, andra barnet)

    5/11 FluffigaMoln (har tappat räkningen,första barnet)

    6/11 enligt app. MommyA (tredje försöket efter MF, tredje barnet)

    8/11 LJM91 (tredje försöket, första barnet)

    8/11 Sötpöl (Första försöket, tredje barnet)

    12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)


    Jag tog ut min spiral sista dagen på mensen, fick vad jag tror ägglossning som vanligt men det tog sig inte, nu är vi på andra försöket! Och mensen som kom efter uttaget av spiralen var helt galen! Aldrig blött så mycket förut haha, så det kanske behövs en cykel för att få igång systemet ordentligt
    Sötpöl skrev 2021-10-12 13:35:12 följande:

    Hej alla fina!

    Hoppar in i den här tråden jag med! Tog ur min hormonspiral häromdagen. Hade precis börjat få lite blödning så jag tror och hoppas att det är mensen som drog igång ordentligt dagen efter jag tog ur den. Blöder som en stucken gris iaf ????

    Någon fler som tagit ur spiral? Första försöket efter spiral så har ingen aning om allt är som det ska direkt efter. Har fyllt i appen och borde ha ÄL nästa helg om allt stämmer. Har köpt ÄL stickor så vi får väll se ??

    1/11 DomkallarmigS (andra försöket efter MA, första barnet)

    3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

    3/11 Beckizen (fjärde försöket, första barnet)

    4/11 börjar (sjätte försöket, tredje barnet)

    5/11 Sjöhund (sjuttielfte försöket, första barnet)

    5/11 Lillis85( andra försöket(efter MA), femte barnet )

    5/11 Bella89 (andra försöket, tredje barnet efter 2 MA i rad)

    5/11 Elin1991 (andra försöket, andra barnet)

    5/11 FluffigaMoln (har tappat räkningen,första barnet)

    6/11 enligt app. MommyA (tredje försöket efter MF, tredje barnet)

    8/11 LJM91 (tredje försöket, första barnet)

    8/11 Sötpöl (Första försöket, tredje barnet)

    12/11 Ollebollen (andra försöket, första barnet)


    Jag tog ut min spiral förra månaden sista dagen på mensen. TROR att jag fick ägglossning för jag testade. Men det tog sig inte så nu är vi på andra försöket, dock var första mensen utan spiral helt sjuk, aldrig blött så mycket haha ! Så kanske behövdes en cykel innan graviditet så att det ordnar till sig
  • Thu 14 Oct 2021 15:20
    #31
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-12 15:58:31 följande:

    För mig har det tagit 5 cyklar sen spiralen och fortfarande ej regelbunden


    Hm tråkigt! Regelbunden cykel har jag dock, hade mens som vanligt med spiral också
  • Fri 15 Oct 2021 08:00
    #40
    Anonym (Börjar) skrev 2021-10-14 17:28:12 följande:

    Jsg också. Alltid haft 28 dagar. Tog ut den i maj.

    Maj 26 dagar

    Juni 28

    Juli 27

    Aug 27

    Sep 30

    Kan ju också vara vaccinet vet inte


    Ja jag har också haft +- 1-2 dagar men det räknar jag fortfarande som regelbunden men det kanske jag inte ska ?
  • Sat 16 Oct 2021 09:21
    #43
    Beckizen skrev 2021-10-15 12:53:20 följande:

    Jag vet inte om detta stämmer men läst någonstans att +- 1-2 dagar och även typ upp till 7 dagar räknas som regelbundet, men jag vet inte. Känns spontant som att 1-2 dagar hit och dit inte är oregelbundet för mig


    Det låter ju rimligt iallafall! Nu när du säger det har jag också läst det.
  • Mon 18 Oct 2021 21:50
    #57
    DomkallarmigS skrev 2021-10-18 18:42:35 följande:

    Är det någon mer här inne som letar efter ÄL nu i dagarna och hur går det för er i så fall? :)


    Jag har börjat testa nu, ska ha ÄL nästa vecka men har skitmånga stickor så kan vara roligt att se stegringen!! Lägger in i premom-appen bilder på alla stickor så mäter den hur starkt det är. Tycker det funkar bra! Hur gör du?
  • Tue 19 Oct 2021 21:38
    #67
    DomkallarmigS skrev 2021-10-19 18:28:46 följande:

    Ja men då är det väl lika bra att börja testa haha :) har du testat i tidigare cykler förut och har bra koll på när äl brukar komma? Jag kör stickor, började på CD10 och har än så länge bara fått väldigt svagt streck, alltså knappt synbart. Inte testat ordentligt förut så vet inte när äl ska komma i min cykel men enligt app borde den varit i helgen.. vi ligger i alla fall minst varannan dag så ska väl inte missa äl men hade vart skönt o få se en stegring:)


    Nej jag är bara på min andra cykel utan spiral nu. Förra månaden körde jag först med digitala men de funkade inte för mig. Fick positivt 2 gånger tidigt i cykeln och trodde att ÄL hade skett. Men jag har ju långa cykler egentligen så sen tog jag med stickor för o se i slutet av cykeln och då kunde jag se ett starkt streck.. (dock lite försent för att det skulle hinna ta sig). Och när jag fick det starka strecket så stämde det även överens med alla appar jag hade om när jag egentligen skulle haft ÄL! Så jag kör på stickor nu tänker jag där jag själv kan bedöma lite mer. Vi ska försöka ligga nästa vecka så mycket det går haha. Min sambo åker iväg på övning titt som tätt tyvärr haha! Hur länge har ni försökt?
  • Wed 20 Oct 2021 18:10
    #75
    DomkallarmigS skrev 2021-10-20 12:21:17 följande:

    Vad otydligt att de digitala gav positivt utslag fast det kanske inte stämde då... oklart! Jag tycker också stickor känns bättre för då kan man följa under några dagar o förhoppningsvis se en stegring. Otur att sambon är iväg mycket, det kan ju ställa till det när man vill ligga massa haha :) jag tog ut min p-stav i maj och blev gravid direkt men fick ma i augusti, har sedan haft två mens så blir andra riktiga försöket efter ma nu. Men "försökt" har vi väl gjort sedan maj då så att säga.


    Men gud vad tråkigt! Hur långt gången var du när ni upptäckte det? Och hur gammalt var fostret?
  • Wed 20 Oct 2021 20:37
    #77
    DomkallarmigS skrev 2021-10-20 18:32:17 följande:

    Jag var i v 13 men fostret hade slutat växa redan i v 5. Kom som en riktig käftsmäll :(


    Men gud det är ju en riktig mardröm!!!! Hade ni hunnit berätta för många också då? Hur ska man tänka med sånt eg? Så svårt och jobbigt allt kring graviditet men samtidigt så efterlängtat liksom
  • Thu 21 Oct 2021 19:30
    #89
    DomkallarmigS skrev 2021-10-21 11:57:17 följande:

    Vi hade berättat för våra närmsta vänner som ändå är ett ganska stort gäng då jag vanligtvis inte är den som tackar nej till en öl haha! Min man ville berätta för våra föräldrar men jag ville vänta även fast vi var förbi v 12 och nu i efterhand är jag glad att vi inte hann berätta. Det hade känts jobbigt att göra dem så glada och sen behöva berätta att det inte blev något. Kanske var min magkänsla som sa att vi inte skulle berätta och att den stämde har jag tänkt i efterhand?


    Gud vad jobbigt!! När du blir gravid igen, kommer du vänta ännu längre eller gå på magkänslan?
  • Fri 22 Oct 2021 13:09
    #95
    DomkallarmigS skrev 2021-10-21 20:47:18 följande:

    Åh jag vet faktiskt inte! Närmaste vännerna kommer nog få veta rätt tidigt ändå för de kommer säkert lista ut det ändå plus att de vet ju förmodligen att vi försöker igen haha ;) men hade vart skönt om man fick se ett tickande hjärta först i alla fall. Föräldrarna vill jag nog vänta till i alla fall efter v 12 och det hade vart skönt o gjort undersökning strax innan så man kan känna sig lite säkrare att det kanske kan gå hela vägen. Vill inte ge dom falska förhoppningar liksom. Har du/ni några tankar på när ni kommer vilja berätta och så om du blir gravid? :)


    Ja alltså man vill ju typ skrika ut det till hela världen! Så min bästa vän och mamma kommer nog få reda på det direkt, just så man kan dela med sig om hur man mår. Sen vet jag inte om jag kommer berätta för min chef rätt tidigt beroende på mående och hur ofta man kommer bara iväg på undersökningar. (Har ett utomkveds i bagaget). Sen så vill en del av mig berätta efter v 12 för alla men en annan del vill vänta tills efter RUL? Oavsett så är ju inget sätt fel.. Men det känns lite ?mysigt? att ägna sina tankar åt sånthär i väntan på plus
  • Fri 22 Oct 2021 19:47
    #99
    DomkallarmigS skrev 2021-10-22 17:22:24 följande:

    Jag är lite tvärtom där faktiskt, jag hade gärna velat hålla det hemligt så länge som möjligt haha, tyckte det var lite spännande när bara jag och min man visste. Hade gärna hållit det hemligt så länge som möjligt men det var som sagt svårt att dölja för våra närmaste vänner så de fick veta i v 10 tror jag det var. Då hade många av dem redan misstänkt det ett tag även fast jag tyckte jag följde det bra haha...

    Men ja, det är svårt att avgöra när man ska berätta och för vilka och så. Chefen tror jag det är bra att berätta för också när man börjar gå på koller och så, skönt att slippa hitta på massa ursäkter liksom.

    Tråkigt med utomkveds :( hur långt gången var du då? Hur upptäckte du det? Blod och smärta?


    Ja jag kanske ändrar uppfattning när jag väl plussat höhö!! Som du säger kan vara mysigt o se det som en hemlis man har med sin partner hihi!!

    Alltså ska jag vara helt ärlig så vet jag inte till 100% om det var utomkvedshavandeskap eller ofostrigt, läkaren sa utomkvedshavandeskap till mig men i min journal står det något om ofostrigt. Vet inte vad! Det var ett år sedan då jag från början hade bestämt mig för att göra abort då jag precis börjat på nytt jobb och inte alls kände mig redo. Väl på undersökningen hade jag börjat ändra mig då det hade fått sjunka in lite, o då säger hon att det är något som är fel osv osv, då gick jag igenom med aborten då det ändå inte hade blivit något. Så på det viset kändes det ju som att ?det var meningen? om man ens kan säga så. Hade varken ont eller smärta! Undra om jag kan ta fram vad som står i journalen så kanske ni kan hjälpa mig o se vad det egentligen va haha
  • Fri 22 Oct 2021 19:51


    Såhär står det. Jag var även i v 6 enligt den här kartan de kikar på, men hon sa när hon kikade att det inte såg ut som v 6 och att det därav var ett utomkvedshavandeskap. Vad tror ni? Var det en ofostrig grav istället? Kan man få det fler gånger om det hänt en gång?
  • Sat 23 Oct 2021 18:40
    DomkallarmigS skrev 2021-10-23 09:49:54 följande:

    Hm... ska jag vara ärlig så vet jag inte ens skillnaden på utomkveds och ofostrig grav så kan inte hjälpa dig tolka journalen :( men man undrar ju varför dom inte kan skriva tydligt så man förstår? Man borde ju kunna ringa och fråga även om det är ett tag sedan? Jobbigt att gå o fundera på tänker jag? <3


    Äh tänker att jag isåfall vid en eventuell graviditet uttrycker min oro och då kanske kan få komma in lite tidigare på kontroll höhö
  • Mon 25 Oct 2021 12:12


    ÄL skulle egentligen inte komma förens till helgen så är glad att vi låg så mycket som vi gjorde? ska göra det ikväll och imorgon också. Men man vet aldrig det kan ju vara en ännu starkare peak senare :-O oavsett spännande det här
  • Sat 6 Nov 2021 15:27

    Snälla hjälp. Har någon av er haft en genombrottsblödning när ni varit gravid ungefär när mensen skulle komma? Hur länge varade den och hur mycket var det?

  • Sat 6 Nov 2021 17:52
    Anonym (Börjar) skrev 2021-11-06 17:40:53 följande:

    2 dagar efter bim blev det mf.

    Blödde sporadiskt under första dagen

    Eskalerade dag 2 och kom då klumpar i blodet

    Väldigt lite smärta eftersom det var så tidigt

    Dag 3 idag och knappt något blod


    Är det bekräftat missfall? Nu googlar ju jag som en tok och läser om folk som haft mens-liknande blödning där det ändå gått bra. Klumpar är ju dock inte mens-liknande. Men verkar ju som att det är ett missfall på g för mig också. Hade jag inte plussat tidigare hade jag tolkat detta som en vanlig mens. Men jag får helt enkelt vänta och se antar jag?..? Mitt är klarrött och som sagt verkar det som en vanlig mens?
  • Sun 7 Nov 2021 06:41
    Lillis85 skrev 2021-11-06 19:26:35 följande:

    När plussade du? Såg att du hade bim först om en vecka.... Kan du haft en tidigare mens än beräknat??


    Jag plussade först i onsdags, jag hade ägglossning tidigare än vad jag trodde och hade inte hunnit ändra BIM här.. men nu kom blödningarna igång ordentligt så det blev väl ingenting då
Svar på tråden BIM November 2021