• smurfar10

    Håravfall av Concerta, HJÄLP!!!

    Hej!
    Är 36 år och fick min diagnos för 1 1/2 år sedan men började inte med Concerta förrän i slutet på Juli i somras, efter att testat Strattera som inte fungerade.
    Började tappa hår men tänkte inte så mycket på det då hösten ofta ger ökat håravfall. Men nu har jag tappat såpass att håret blivit tunt!! Jag får panik och får inte kontakt med min Läkare. Efter varje dusch så drar jag stora tussar hår av borsten. Snälla, finns det någon som fått samma biverkning. Gär det över eller måste man sluta med medicinen? Kan byte av medicin hjälpa? Jag sitter just nu på min studieort, låångt hemifrån, och ska ha praktik här kommande 3 veckor. Har såå mycket plugg med tentor så att sluta med medicinen kommer orsaka problem men skulle aldrig stå ut med att tappa allt hår. Snälla kan någon dela med sig av sina erfarenheter, hittar bara massa inlägg från människor som mig som har panik. Men inget som beskriver hur det gick sen eller om någon fick problemet löst. Får sån otrolig ångest av detta...

  • Svar på tråden Håravfall av Concerta, HJÄLP!!!
  • smurfar10

    Nej, jag är inte särskilt stressad. Medicinen har ju som vanlig biverkning att tappa onormalt mycket hår/ kraftig uttunning av håret. Jag började tappa hår precis när jag började med medicinen. Sak samma, det var inte min fråga. Jag VET att det är medicinen, du kan säkert enkelt googla själv om hur vanligt det är..

Svar på tråden Håravfall av Concerta, HJÄLP!!!