• Anonym (Nyfiken)

    Killar- Är cameltoe sexigt?

    En fråga till alla killar där ute:
    Tycker ni det är sexigt med ett linne ett par tighta cykelbyxor så man kan se en tydlig cameltoe? Kvinnan är ganska snygg
    Eller ser det bara pinsamt ut?

  • Svar på tråden Killar- Är cameltoe sexigt?
  • Anonym (E)
    Anonym (Male) skrev 2021-10-07 16:51:46 följande:

    Fast om din fitta syns genom dina tights och du samtidigt väljer att ha de på dig så har du ju gjort valet att ha de på dig trots att andra kanske tittar. Då har du gjort bedömningen att nyttan(att du från bära dina tights) väger tyngre än problemet(att folk ser din ct. Med det sagt så är dte nog inte en så stor grej för dig som du vill göra det till!??!

    Du kan ju inte kräva att andra inte ska kika lite när det är en så trevlig upplevele och du vistas i det offentliga rummet. Jag kan inte tala för samtliga killar men skulle göra uppskattningen att 75-90% av alla uppskattar ct.  


    Det jag menar är, att bara för att jag har tights, och mitt kön råkar urskiljas lite i tightsen (även fast jag på olika sätt försöker dölja det, som med trosskydd, drar ned tightsen flertal gånger för att det inte ska bli så, osv), så betyder det inte att ?jag vill att det ska synas? och ?vill upplevas som sexig och bli utstuderad? vilket vissa män här verkar fått antagandet att tro. Otroligt absurda uttalanden att tro att bara för att en tjej råkar få lite cameltoe i tights så är det för att hon ?vill det? och ?vill bli tittad på?. Som när någons nipples råkar synes lite i en T-shirt, även fast personen har bh- det råkar bara hända, inget personen ?vill?. Eller att en person får svettfläckar i armhålan på sin tshirt, inget man vill men något som ändå sker. I typ alla mina tights jag äger kan jag få lite cameltoe även fast jag på olika sätt försöker dölja det, det suger och jag tycker det är pinsamt. Att sen män väljer att titta på en sexuellt känns ännu mer förnedrande. Suger att höra såna här uttalanden från män som inte egentligen har en aning utan bara antar saker.
  • Anonym (Katta)
    Anonym (E) skrev 2021-10-07 17:06:48 följande:
    Det jag menar är, att bara för att jag har tights, och mitt kön råkar urskiljas lite i tightsen (även fast jag på olika sätt försöker dölja det, som med trosskydd, drar ned tightsen flertal gånger för att det inte ska bli så, osv), så betyder det inte att ?jag vill att det ska synas? och ?vill upplevas som sexig och bli utstuderad? vilket vissa män här verkar fått antagandet att tro. Otroligt absurda uttalanden att tro att bara för att en tjej råkar få lite cameltoe i tights så är det för att hon ?vill det? och ?vill bli tittad på?. Som när någons nipples råkar synes lite i en T-shirt, även fast personen har bh- det råkar bara hända, inget personen ?vill?. Eller att en person får svettfläckar i armhålan på sin tshirt, inget man vill men något som ändå sker. I typ alla mina tights jag äger kan jag få lite cameltoe även fast jag på olika sätt försöker dölja det, det suger och jag tycker det är pinsamt. Att sen män väljer att titta på en sexuellt känns ännu mer förnedrande. Suger att höra såna här uttalanden från män som inte egentligen har en aning utan bara antar saker.
    Men löst sittande kläder är svalare än tajta kläder om du inte vill att män ska se din kropp. 
  • Anonym (Male)
    Anonym (E) skrev 2021-10-07 17:06:48 följande:
    Det jag menar är, att bara för att jag har tights, och mitt kön råkar urskiljas lite i tightsen (även fast jag på olika sätt försöker dölja det, som med trosskydd, drar ned tightsen flertal gånger för att det inte ska bli så, osv), så betyder det inte att ?jag vill att det ska synas? och ?vill upplevas som sexig och bli utstuderad? vilket vissa män här verkar fått antagandet att tro. Otroligt absurda uttalanden att tro att bara för att en tjej råkar få lite cameltoe i tights så är det för att hon ?vill det? och ?vill bli tittad på?. Som när någons nipples råkar synes lite i en T-shirt, även fast personen har bh- det råkar bara hända, inget personen ?vill?. Eller att en person får svettfläckar i armhålan på sin tshirt, inget man vill men något som ändå sker. I typ alla mina tights jag äger kan jag få lite cameltoe även fast jag på olika sätt försöker dölja det, det suger och jag tycker det är pinsamt. Att sen män väljer att titta på en sexuellt känns ännu mer förnedrande. Suger att höra såna här uttalanden från män som inte egentligen har en aning utan bara antar saker.
    Vad är det som du tycker är pinsamt om jag får fråga?
  • Anonym (Trosskydd)
    Anonym (E) skrev 2021-10-07 16:42:58 följande:

    Men snälla du. Tror du kvinnor har tights som enda skäl att visa upp ct? Jag har tights för det är snyggt, bekvämt och jag gillar träna i det, något annat blir alldeles för varmt och svettigt, men för det så säger jag inte att jag vill visa mitt kön eller att män ska glo på det, bara för man kan urskilja formen av mitt kön? Alltså det är så otroligt absurt hur du resonerar. Det är inget jag VÄLJER, de sitter tight och då kan det vid vissa tillfällen sitta tight upptill även om man använder trosskydd, rättar till tightsen osv men ibland funkar inte ens det, just för att byxorna är sydda på det sättet eller är ?menade? att vara tighta. MEN för det så ?VILL? man inte visa sitt kön och ger andra rätten att glo på det heller för den delen, eller att ens bestämma över kvinnor att ?de vill visa sitt kön?. Håll käften bara


    Håller med dig!

    Så länge män i allmänhet tror kvinnor i allmänhet klär sig för männens blickar är det lönlöst att förklara eftersom de

    inte förstår vad vi menar. De kan inte förstå eftersom vi ständigt bedöms och granskas oavsett hur och i vilket sammanhang det än gäller.

    Vi kan som det blev tydligt här inte använda helt vanliga tighta träningskläder utan att det tas för att vi vill visa upp oss. Äldre och feta (som jag är) ska dessutom välja bylsiga kläder för att dölja hur vi ser ut.

    Jag fortsätter bära funktionella, tighta kläder för att det är praktiskt och bekvämt. Helst vill jag gömma mig i joggingbyxor och t-shirt till knäna men det vore för obekvämt och framförallt varmt.

    Fenomenet ct kan ibland jämföras med män som bär mjukisbyxor där kuken ofta syns. Har en kollega som gör det och jag tror inte han är medveten om det. Det gör inte ont för honom heller som en ct kan göra. Tror inte han fattar att kuken ...Ingen törs säga nåt och jag hoppas han får syn på sig själv i en spegel nån dag...hans mage är för stor så han ser det inte uppifrån heller...
  • Anonym (Trosskydd)
    Anonym (Katta) skrev 2021-10-07 17:14:14 följande:

    Men löst sittande kläder är svalare än tajta kläder om du inte vill att män ska se din kropp. 


    Det är ofta väldigt opraktiskt med lösa, fladdrande kläder när man tränar. Tighta träningskläder i polyester är inte varma, de är ju gjorda för att man skall hålla sig sval. En lös t-shirt i bomull blir varm och blöt, håller sig inte på plats och rätt var det är så åker den upp vid en del övningar. Tighta kläder håller sig på plats och andas.
  • Guldnovan
    Anonym (Yocke) skrev 2021-10-07 17:02:02 följande:

    Håller med. Feta kvinnor i tights är så motbjudande och det finsn för många va dem, Någon borde lära dem hur man klär sig vettigt och efter kroppsform.


    Vi har träningskläder för att vi tränar. Tighta funktionskläder är så mycket skönare och mer praktiskt än bylsiga i bomull. Om jag är motbjudande för någon så uppväger det inte nyttan med hur jag upplever att träna i tights mot joggingbyxor. Träningskläder i funktionsmaterial är nästan alltid tighta.
  • Anonym (Katta)
    Anonym (Trosskydd) skrev 2021-10-07 17:26:27 följande:
    Det är ofta väldigt opraktiskt med lösa, fladdrande kläder när man tränar. Tighta träningskläder i polyester är inte varma, de är ju gjorda för att man skall hålla sig sval. En lös t-shirt i bomull blir varm och blöt, håller sig inte på plats och rätt var det är så åker den upp vid en del övningar. Tighta kläder håller sig på plats och andas.
    Man måste inte ha fladdrande kläder för att dölja fiffin. Tunna träningsbyxor räcker. Vill man skydde äldre från att få värmeslag är luftiga kläder bättre än åtsittande kläder men det kanske inte är samma när man tränar.
  • Anonym (Trosskydd)
    Anonym (Katta) skrev 2021-10-07 17:36:23 följande:

    Man måste inte ha fladdrande kläder för att dölja fiffin. Tunna träningsbyxor räcker. Vill man skydde äldre från att få värmeslag är luftiga kläder bättre än åtsittande kläder men det kanske inte är samma när man tränar.


    Nej det är inte samma sak.

    Äldre? Talar du om 80 + nu så talar vi inte ens om samma sak. Jag är 55. Mjukisbyxor som fladdrar är bedrövliga att träna i tycker jag. Varmt och bylsigt, sitter inte kvar när man hoppar eller böjer sig hit och dit.
  • Anonym (E)
    Anonym (Katta) skrev 2021-10-07 17:14:14 följande:

    Men löst sittande kläder är svalare än tajta kläder om du inte vill att män ska se din kropp. 


    Jag vill inte behöva anpassa att dra på mig lösa kläder när jag tränar, bara för att vissa män med stort bekräftelsebehov får för sig att kvinnor med tights och lite cameltoe sker pga männens skull. Dessutom har jag oftast någon tröja sittande runt midjan just för att män inte ska titta på rumpa eller min framsida och ?bedöma?, dock blir det ubersvettigt att gå runt med. Det här handlar inte om att jag ska sluta använda träningstights, det här handlar om att män ska sluta anta saker och tro att allt sker för deras skull. Det är nästan lite pinsamt.
  • Anonym (Male)
    Anonym (E) skrev 2021-10-07 18:00:24 följande:
    Jag vill inte behöva anpassa att dra på mig lösa kläder när jag tränar, bara för att vissa män med stort bekräftelsebehov får för sig att kvinnor med tights och lite cameltoe sker pga männens skull. Dessutom har jag oftast någon tröja sittande runt midjan just för att män inte ska titta på rumpa eller min framsida och ?bedöma?, dock blir det ubersvettigt att gå runt med. Det här handlar inte om att jag ska sluta använda träningstights, det här handlar om att män ska sluta anta saker och tro att allt sker för deras skull. Det är nästan lite pinsamt.
    Om någon tittar å din kameltå/fitta eller på din rumpa upprepade gånger så är det inte för att bedöma. Det är snarare för att åtnjuta din härlighet, se det som en hyllning snarare än någon kritisk bedöning, det är inte vad dte är frågan om. 
     
  • Anonym (Male)
    Anonym (E) skrev 2021-10-07 18:00:24 följande:
    Jag vill inte behöva anpassa att dra på mig lösa kläder när jag tränar, bara för att vissa män med stort bekräftelsebehov får för sig att kvinnor med tights och lite cameltoe sker pga männens skull. Dessutom har jag oftast någon tröja sittande runt midjan just för att män inte ska titta på rumpa eller min framsida och ?bedöma?, dock blir det ubersvettigt att gå runt med. Det här handlar inte om att jag ska sluta använda träningstights, det här handlar om att män ska sluta anta saker och tro att allt sker för deras skull. Det är nästan lite pinsamt.
    Börja slappna av och följ låt dig baar flyta med i flowet istället. Ändra inställning. Var glad över att du gör någon annan glad, och var stolt istället för äcklad eller vad du nu är. 
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (E) skrev 2021-10-07 18:00:24 följande:
    Jag vill inte behöva anpassa att dra på mig lösa kläder när jag tränar, bara för att vissa män med stort bekräftelsebehov får för sig att kvinnor med tights och lite cameltoe sker pga männens skull. Dessutom har jag oftast någon tröja sittande runt midjan just för att män inte ska titta på rumpa eller min framsida och ?bedöma?, dock blir det ubersvettigt att gå runt med. Det här handlar inte om att jag ska sluta använda träningstights, det här handlar om att män ska sluta anta saker och tro att allt sker för deras skull. Det är nästan lite pinsamt.
    Äsch kom igen. Mycket gör vi kvinnor för att vi gillar uppmärksamheten och att killar tittar. Iaf om killarna är attraktiva :)

    Tack för alla svar killar. Känns skönt att jag kan känna stolthet och inte skam med min cameltoe på gymmet!
  • Anonym (E)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2021-10-07 18:27:37 följande:

    Äsch kom igen. Mycket gör vi kvinnor för att vi gillar uppmärksamheten och att killar tittar. Iaf om killarna är attraktiva :)

    Tack för alla svar killar. Känns skönt att jag kan känna stolthet och inte skam med min cameltoe på gymmet!


    Jo absolut, men inte med mitt kön, där går det lite för långt för min del i alla fall, dessutom när det inte bara är ?attraktiva killar? som tittar då utan även gubbar som inte har några gränser alls hur de kan stirra. Om jag vill känna mig snygg för att killar ska titta så går min gräns vid att använda kläder som formar mig snyggt, inget som har med mitt kön att göra. Men ja man gör ju som man vill. :)
  • Anonym (Yocke)
    Anonym (Male) skrev 2021-10-07 18:09:06 följande:
    Börja slappna av och följ låt dig baar flyta med i flowet istället. Ändra inställning. Var glad över att du gör någon annan glad, och var stolt istället för äcklad eller vad du nu är. 
    Håller med. Häng med och kör med camel toe...yeah right!
    Var stolt över fittan!
  • Anonym (Trosskydd)
    Anonym (Yocke) skrev 2021-10-07 19:31:56 följande:

    Håller med. Häng med och kör med camel toe...yeah right!

    Var stolt över fittan!


    Ja men då säger vi så. Även jag, 55 och 98 kg. Varsågod alla män, titta gärna på min ct om jag lyckas. Att det troligen gör ont är väl skit sanma. Det är ju sexigt tydligen...kanske det närmaste en del kommer en kvinnas kön.
  • Anonym (Yocke)
    Anonym (Trosskydd) skrev 2021-10-07 19:42:15 följande:
    Ja men då säger vi så. Även jag, 55 och 98 kg. Varsågod alla män, titta gärna på min ct om jag lyckas. Att det troligen gör ont är väl skit sanma. Det är ju sexigt tydligen...kanske det närmaste en del kommer en kvinnas kön.
    sÅ ÄR DET SÄKERT.
  • Jonnynilsson
    Anonym (Trosskydd) skrev 2021-10-07 19:42:15 följande:
    Ja men då säger vi så. Även jag, 55 och 98 kg. Varsågod alla män, titta gärna på min ct om jag lyckas. Att det troligen gör ont är väl skit sanma. Det är ju sexigt tydligen...kanske det närmaste en del kommer en kvinnas kön.
    Ja eller det närmaste du kommer att visa upp din fitta för män. Ärligt talat förstår jag inte ditt inlägg!
  • Anonym (Trosskydd)
    Jonnynilsson skrev 2021-10-11 07:24:17 följande:

    Ja eller det närmaste du kommer att visa upp din fitta för män. Ärligt talat förstår jag inte ditt inlägg!


    Det är ju tydligen något som män uppskattar?
  • Anonym (E)
    Anonym (Yocke) skrev 2021-10-07 19:31:56 följande:
    Håller med. Häng med och kör med camel toe...yeah right!
    Var stolt över fittan!
    Man kan ju vara stolt över den men samtidigt inte vilja visa upp formerna av sitt kön? Det är alldeles för privat område för mig att vilja "stoltsera" med samtidigt som folk tittar och "dömer". Det har inte med detta att göra heller. Det jag ville förmedla var att tjejer/kvinnor har i regel inte cameltoe i syfte att vara sexiga eller ens medvetet. Är väldigt inskränkt att ens tänka så. Sen finns det säkert och absolut undantag. 
Svar på tråden Killar- Är cameltoe sexigt?