Inlägg från: quetzalcoatlus |Visa alla inlägg
  • quetzalcoatlus

    Blev inloggad på någon annans konto

    Igår kväll var jag med om något ganska obehagligt. Jag gick in på Familjeliv via en genväg jag har till sidan för "Senaste inläggen". När jag kommer in ser jag att jag har några notiser. Jag klickar på notisikonen och det står att någon har citerat mitt inlägg. Jag klickar på den notisen och kommer då till en tråd jag aldrig har sett förut. Det enda inlägget i tråden som är citerat är trådstarten. Saken är bara den att jag inte har startat tråden. Förbryllad klickar jag på "Mina favoriter". Upp kommer en lång lista med trådar som jag aldrig har sett förut. Jag börjar nu få en obehaglig känsla i magen. Jag klickar på min presentation. Döm om min förskräckelse när jag kommer in på en helt okänd persons presentation. Jag har alltså loggat in på någon annans konto! Jag loggade ut omedelbart och loggade in på mitt eget konto.

    Men hur i hela fridens namn har detta gått till? Jag har ju som sagt gått in på FL via länken jag har sparad i min enhet. Den andra personens lösenord har jag inte skrivit in någonstans. Jag kan det inte ens. Uppenbarligen har ju något blivit fel, men detta är ju ganska allvarligt. Kan vem som helst råka logga in på mitt konto när som helst?

  • Svar på tråden Blev inloggad på någon annans konto
  • quetzalcoatlus
    Anonym (H) skrev 2021-10-06 11:23:53 följande:

    Har någon annan loggat in från samma dator? I så fall kan det vara den personens inloggade som ligger kvar.


    Nope. Det var på min padda. Bara jag som använder den.
  • quetzalcoatlus
    LadyJane skrev 2021-10-06 11:30:09 följande:

    Den enda möjliga förklaringen är att du har reggat flera olika konton och loggades in på det senaste inloggade.

    Förr i tiden fick man inte ha mer än ett konto, antar att de tagit bort den regeln.


    Jag har bara ett konto. Detta var som sagt en hel okänd persons konto.
  • quetzalcoatlus
    Anonym (sompa) skrev 2021-10-06 11:46:11 följande:

    Blir det från fel konto om du skriver något med?

    Jag blir hela tiden inloggad på en annans konto, samma person.

    Skriver jag något så är det dock från mitt konto det registreras.


    Ingen aning. Testade aldrig att skriva från det kontot, utan loggade ut direkt.
  • quetzalcoatlus
    Anonym (H) skrev 2021-10-06 11:58:49 följande:

    TS varför kan du inte svara på om någon annan loggat in på annat konto på samma dator?


    Ta det lugnt. Jag svarar när jag hinner.
Svar på tråden Blev inloggad på någon annans konto