• Anonym (Katt)

    Hur känns det efter ett epilepsianfall?

    Jag frågar för att bättre förstå min katt som nyligen har blivit diagnostiserad med epilepsi. Jag vet att katt och människa inte är samma sak men kanske kan ni hjälpa mig med era erfarenheter ändå. 

    När han har haft ett anfall så är hans balans inte så bra flera timmar efteråt. Han verkar även vara väldigt trött och vill gärna vara nära oss och helst känna kroppskontakt. 

    Han verkar dåsig och andas tungt ibland. Han som är ganska lekfull vill bara lägga sig på ställen han inte ligger på annars och inte göra något alls. 

    Är det något ni med epilepsi känner igen? Hur länge är man trött efteråt? Hur känns det efteråt?

    Jag skulle bli så tacksam för all information ni kan ge mig så att jag kan hjälpa honom bättre. Han får medicin två gånger om dagen men jag tror att han hade ett anfall igår när jag var borta.

  • Svar på tråden Hur känns det efter ett epilepsianfall?
  • Anonym (Katt)

    Finns det verkligen ingen som vet hur det kan tänkas ligga till?

  • Ridan

    Inte jag personligen men familjemedlem.

    Tänk såhär. Allt adrenalin du har pumpas ut samtidigt i kroppen.du blir stark som fan en kort stund innan det släpper.

    Efteråt utmattad, förvirrad, skakig måste va rejält läskigt för en katt.

    Sen finns det många typer av epelepsi men så var reaktionen hemma hos oss. Inte sällan somnade det typ 30 minuter efteråt.

  • Anonym (Katt)
    Ridan skrev 2021-10-21 19:44:05 följande:

    Inte jag personligen men familjemedlem.

    Tänk såhär. Allt adrenalin du har pumpas ut samtidigt i kroppen.du blir stark som fan en kort stund innan det släpper.

    Efteråt utmattad, förvirrad, skakig måste va rejält läskigt för en katt.

    Sen finns det många typer av epelepsi men så var reaktionen hemma hos oss. Inte sällan somnade det typ 30 minuter efteråt.


    Tack för beskrivningen. Det hjälpte.
Svar på tråden Hur känns det efter ett epilepsianfall?