• parnor­dqvist
    Thu 7 Oct 2021 16:09
    8529 visningar
    24 svar
    24
    8529

    Urin ger ollonet frätskador?

    Vi män kissar genom vår känsligaste punkt, ollonet. Det tycker jag känns märkligt. Kvinnan kissar inte genom sin klitoris. På toppen av ollonet känner i alla fall jag en sorts sveda och ömhet alldeles i och kring öppningen och det beror inte på dålig hygien, jag tvättar mig dagligen. Jag tror att det beror på att urinen ger en sorts frätskador. Kan det stämma? Känner någon fler likadant? I största allmänhet känns ollonet som en okänslig svamp. Det ger inte mycket njutning. Andra delar av kroppen, som t ex läpparna, är mer känsliga. Skrev i en tidigare tråd att tårna är känsligare också.

  • Svar på tråden Urin ger ollonet frätskador?
  • Anonym (Casan­ova)
    Thu 7 Oct 2021 19:34
    #11
    Anonym (STD) skrev 2021-10-07 19:31:07 följande:
    I det här fallet så är det inte troligt.
    Ahhh, såg inte... Sorry...
  • Anonym (samma­)
    Thu 7 Oct 2021 19:46
    #12

    Så där har jag det som kvinna som du beskriver. Får ofta problem om jag gått några timmar med samma trosor då man urinerat ett antal gånger på en dag. Tvättar jag inte bort urinet eller svetten från ljumskarna relativt snabbt får jag sveda och även viss klåda. Får samma av vissa personers saliv vid oralsex.

    Har trott att jag var allergisk mot mig själv. Kan också få problem med sveda även efter onani trots att jag har hyperrena händer och naglar. Konstigt det där.  Mitt urinrör ligger ju väldigt nära vaginan och går ju hela vägen upp till klitoris men jag får mer sveda i hela underlivet, så himla opraktiskt.
    Blir förvånad över hur beskriver ditt ollons okänslighet. Killar jag varit med har haft stor känslighet där och berättat hur skönt det är med beröring mitt på speciellt med läppar och tunga vilket ju tydligt märkts. Som någon skrev kan ju urin vara mer eller mindre koncentrerat och kanske skulle det bli bättre om du drack mer vatten eller smörjde in ollonet med någon fuktkräm utan parfym. Det kan ju vara torrhet och sprickor som gör det. Min förra pojkvän smörjde in sig dagligen med mjukgörande kräm.

  • Anonym (Hmm)
    Thu 7 Oct 2021 20:58
    #13

    Somliga har för mycket tid riill att fundera på ren skit ...släpp sargen!

  • Anonym (sad)
    Thu 7 Oct 2021 21:50
    #14
    Anonym (Flundra) skrev 2021-10-07 18:20:09 följande:

    Och du är helt seriös, va?


    Det var en väldigt tragisk händelse i mitt liv :(
  • Anonym (könss­jukdom­)
    Thu 7 Oct 2021 21:54
    #15

    gå och testa dig mot klamydia.

  • Anonym (Casan­ova)
    Thu 7 Oct 2021 22:08
    #16
    Anonym (könssjukdom) skrev 2021-10-07 21:54:11 följande:

    gå och testa dig mot klamydia.


    Tänkte jag med, men läs hans presentation. Det är nog inte det.
  • Anonym (Flund­ra)
    Thu 7 Oct 2021 23:27
    #17
    Anonym (sad) skrev 2021-10-07 21:50:38 följande:

    Det var en väldigt tragisk händelse i mitt liv :(


    O M upprepar O M det där verkligen hänt - vilket jag betvivlar - så beklagar jag förstås det hela.
  • Anonym (könss­jukdom­)
    Sat 9 Oct 2021 12:55
    #18
    Anonym (Casanova) skrev 2021-10-07 22:08:49 följande:
    Tänkte jag med, men läs hans presentation. Det är nog inte det.
    Ser inget i presentationen som tyder på att han inte har sex?
  • Anonym (STD)
    Sat 9 Oct 2021 13:23
    #19
    Anonym (könssjukdom) skrev 2021-10-09 12:55:05 följande:

    Ser inget i presentationen som tyder på att han inte har sex?


    Läs...har man aldrig hånglat så kan man inte bli smittad.

    Känd profil. Oskuld
  • Anonym (könss­jukdom­)
    Sat 9 Oct 2021 13:26
    #20
    Anonym (STD) skrev 2021-10-09 13:23:05 följande:
    Läs...har man aldrig hånglat så kan man inte bli smittad.

    Känd profil. Oskuld
    Hmmm såg aldrig nåt om hångel heller, men oavsett litar jag på er som känner till denna profil.

    Då kanske det är urinvägsinfektion.
  • Anonym (STD)
    Sat 9 Oct 2021 13:30
    #21
    Anonym (könssjukdom) skrev 2021-10-09 13:26:40 följande:

    Hmmm såg aldrig nåt om hångel heller, men oavsett litar jag på er som känner till denna profil.

    Då kanske det är urinvägsinfektion.


    Ja och det är inte kul det heller. Ovanligt för män men visst händer det.
  • Anonym (könss­jukdom­)
    Sat 9 Oct 2021 21:05
    #22
    Anonym (STD) skrev 2021-10-09 13:30:24 följande:
    Ja och det är inte kul det heller. Ovanligt för män men visst händer det.
    Nä verkligen inte.

    Gå till läkaren, TS!
  • parnor­dqvist
    Tue 12 Oct 2021 15:13
    #23
    Anonym (samma) skrev 2021-10-07 19:46:33 följande:

    Så där har jag det som kvinna som du beskriver. Får ofta problem om jag gått några timmar med samma trosor då man urinerat ett antal gånger på en dag. Tvättar jag inte bort urinet eller svetten från ljumskarna relativt snabbt får jag sveda och även viss klåda. Får samma av vissa personers saliv vid oralsex.

    Har trott att jag var allergisk mot mig själv. Kan också få problem med sveda även efter onani trots att jag har hyperrena händer och naglar. Konstigt det där.  Mitt urinrör ligger ju väldigt nära vaginan och går ju hela vägen upp till klitoris men jag får mer sveda i hela underlivet, så himla opraktiskt.
    Blir förvånad över hur beskriver ditt ollons okänslighet. Killar jag varit med har haft stor känslighet där och berättat hur skönt det är med beröring mitt på speciellt med läppar och tunga vilket ju tydligt märkts. Som någon skrev kan ju urin vara mer eller mindre koncentrerat och kanske skulle det bli bättre om du drack mer vatten eller smörjde in ollonet med någon fuktkräm utan parfym. Det kan ju vara torrhet och sprickor som gör det. Min förra pojkvän smörjde in sig dagligen med mjukgörande kräm.


    Jag beklagar din problematik. Sveda är ett elände. Jag känner inte av svedan såvida jag inte pillar där nere. Det svider inte hela tiden. Det svider inte heller under urinering. Förhuden är dock onödigt lång så det kan stanna kvar urinrester vilket kan leda till irritation. Som liten hade jag infektion runt ollonet eftersom förhuden inte drogs tillbaka. Jag fick uppsöka vården och sen öva hemma så att huden skulle bli mer elastisk. 

    Jag visste inte att urinröret går så nära klitoris. Man vet ju inte så mycket om anatomin om man inte läst om den mer än det man gjorde i skolan.
    Där urinen kommer ut är det i alla fall väldigt sårt. Det sägs göra väldigt ont att föra ner något i urinröret, jag har för mig att man gör det vid nån undersökning inom vården och de som upplevt det har berättat om smärtan. Sen ser man på vissa sidor på nätet att man för ner metallstavar för att öka njutningen, men det kan inte fungera för alla.

    Det är nog olika känslighet hos olika individer. Jag har tydligen inte så stor känslighet just där. Inte ens om jag använder en vibrator på ollonet märker jag av någon intensivare njutning. Jo, på undersidan på en punkt där fler nervtrådar finns, där känns det som mest, annars är det uselt. Men jag har ju inte varit med om att någon annan gjort något med mig, det borde vara bättre än när man håller på själv. Troligen får jag heller aldrig veta. Det lutar mer och mer åt det hållet. 
  • parnor­dqvist
    Fri 15 Oct 2021 22:47
    #24
    Anonym (könssjukdom) skrev 2021-10-09 21:05:48 följande:
    Nä verkligen inte.

    Gå till läkaren, TS!
    Det är inte urinvägsinfektion. Jag har haft de här problemen i mer än 25 år. Det är manlig skit, helt enkelt. Eller så är jag en misslyckad konstruktion. Kanske inte så konstigt när mina föräldrar nästan var 50 när de fick mig.
Svar på tråden Urin ger ollonet frätskador?