• Fri 8 Oct 2021 22:57
    3657 visningar
    13 svar
    13
    3657

    Elsa eller Ellen?

    Kan inte bestämma oss för vad dottern ska heta. Gillar båda namnen. Vilket namn tycker du bäst om? Motivera gärna :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Elsa eller Ellen?
  • Mon 18 Oct 2021 16:28
    #9

    Tack för alla svar och kommentarer! Vi har fortfarande inte riktigt bestämt oss. Elsa har jag dock gillat i många år och jag ser det som ett äldre fint namn och relaterar egentligen inte det så mycket till Frost (även om jag vet att Elsa är med där och att det varit hysteri runt filmen). Men kanske börjar det lägga sig nu?

    Kanske inte så roligt om det är 3 med samma namn i klassen men annars är jag inte ute efter ett helt unikt namn. Har själv ett vanligt namn och har trivts bra med det. Det viktigaste är att vi gillar namnet. Har flera exempel på personer som trott sig välja ett unikt/ovanligt namn på sitt barn och sen finns det ändå flera i dagisgruppen/klassen som heter samma. Och det föddes faktiskt fler Ellen än Elsa i kommunen förra året ;)

    Elin är rätt fint men en kompis barn heter det så känns lite för nära. Varken Elsa eller Ellen finns i närmsta bekantskapskretsen.

  • Tue 19 Oct 2021 11:08
    #11
    trollhona skrev 2021-10-19 09:33:58 följande:

    Om det verkligen är Elsa du vill ha som namn så är det ju det du ska välja, oavsett namntrender och folks åsikter.

    Ni kan ju alltid ge barnet Elsa Ellen Efternamn.

    Liknande namn som kanske inte är lika vanliga just nu:

    Ilse, Elvy, Elise, Alva, Eloise, Elsie, Elina, Elisa, Elvira


    Tack. Visst är det så, man ska välja det namn man gillar bäst. Men gillar som sagt båda dessa så ska känna efter lite till. Så svårt att bestämma sig ????
Svar på tråden Elsa eller Ellen?