Inlägg från: Aurora h |Visa alla inlägg
  • Aurora h

    42 år-Plötslig oregelbunden mens

    Jag är 42 år och har alltid haft en väldigt exakt och pålitlig cykel.

    Har absolut noll klimakterietecken än, men sedan semestern i somras, typ början av aug så har mensen varit typ 4-5 dagar sen, förutom nu då jag fick mens 10 dagar före beräknad tid?!

    Efter semestern som var lite väl lugn och händelsefattig för min del i år så gick jag iofs rakt in i en extremt hektisk jobbperiod, men det här känns såå konstigt och olikt min kropp.

    När mensen var sen i aug/sept så trodde jag faktiskt ett tag att jag kanske kunde vara gravid, men så blev det ju inte.

    Har inga preventivmedel och äter inga mediciner?

    Vad tror ni att detta kan bero på? Stress? Förklimakterie?

    Så konstigt bara då jag inte känner av några andra symptom?

  • Svar på tråden 42 år-Plötslig oregelbunden mens
  • Aurora h

    Haha, Jahapp,nu det börjar ja?

    Tack för era input. Bara att se fram emot svettningar och annat då?

  • Aurora h
    Anonym (Samma lika) skrev 2021-10-11 12:57:48 följande:

    Har du fått vaccin mot covid?

    Jag har alltid varit som en klocka. Nu är jag ett par år äldre än du så i maj när jag plötsligt blödde 10 dgr tänkte jag först att jag behövde ta cellprov-tänk om jag fått cancer? Eller kan det vara klimakteriet? Sen uppehåll en vecka, "vanlig" mens och därefter uppehåll 7 veckor.

    Så jag gick och kollade. Betalade för extra prover och inga tecken på klimakterium eller cancer..

    Någon dag efter spruta två blödde jag igen. Och har fortfarande oregelbunden mens.

    Har anmält det som biverkan och såg en nyhetsnotis häromdagen att de fått in många rapporter om detta så de ska undersöka det närmare.


    Oj, hade ingen aning? vad läskigt, ja, jag är vaccinerad
Svar på tråden 42 år-Plötslig oregelbunden mens