• Mon 11 Oct 2021 17:11
    1166 visningar
    1 svar
    1
    1166

    Byte på lägenhet innan 1 år

    Hej! Jag behöver era tips och hjälp! Det är så att jag och min familj fick en lägenhet på bottenplan, en 3a så det blev trångt och på ett ställe där de är mycket droger och langning och misshandel. Mycket poliser varje dag. Men vi tog den eftersom våran 4 åring inte kan gå (varför vet vi inte än, epilepsi är en diagnos i dagsläget hon har). Men vi trivdes inte alls pga otryggt för barnen och fick en chans och byta lägenhet med ett par som bodde i en femma. Vi kollade en gång, bestämde oss direkt och tänkte mer på att komma bort ifrån den andra lägenheten. Men samma dag vi flyttade in fick vi panik. Dottern kan inte gå upp i trappen själv då den är öppen och ingen bra planlösning alls för henne. Kom i kontakt med en familj på samma område som behöver större lägenhet pga diagnos i familjen också och deras lägenhet var inte alls som våran, stängd trapp och bättre planlösning för dottern. Vi kollade om vi fick byta med varandra men vi fick ett nej för att vi bott för kort tid i lägenheten. Har fortfarande kontakt med hyresvärden och dom skulle kolla upp igen vad dom kunde göra för vi kan inte bo där i ett år (ny lag). Dom ville att kommunen eller habiliteringen skulle kolla vad dom kunde göra men jag känner bara ?är det inte ett byte enklare för alla parter???

    Är det någon som vet om detta är ett skäl nog att byta och om det är värt och kriga högre upp? Allt jag tänker på är barnet hela tiden och ändå blir de så fel ???? det va inte tryggt och bo vid drogerna heller, men de va också ett misstag på våran sida att inte kolla upp sånt där heller. Men trodde som sagt de va så över allt ????

  • Svar på tråden Byte på lägenhet innan 1 år
  • Mon 11 Oct 2021 17:17
    #1

    Är det värt och dra in habiliteringen? Både vi och den andra familjen är inskrivna där

Svar på tråden Byte på lägenhet innan 1 år