Inlägg från: Hoppaspåbebis |Visa alla inlägg
  • Hoppaspåbebis

    Ovitrelle + Ägglossning + Cyclogest

    Hej!

    Lite kort:

    Har ätit dubbeldos letrozol. Vul den 8e oktober. Där såg man en äggblåsa på 21 mm. Slemhinna 3 skiktad på 10mm. Fick otrivelle utskrivet tog den innan kl 22 samma dag. Den veckan har vi sexat regelbundet. Äl ska ha skett nån gång på söndag om ja räknat rätt men jag har inte känt av äl eller att det gjort ont eller nåt. Vet inte hur äl ska kännas för den delen heller?

    Dock har ja känt mig väldigt svullen å uppblåst hela helgen? kan det va äl symtom?

    Jag har även fått Cyclogest som ja ska ta morgon & kväll då jag behöver hjälp i lutealfasen.

    Hur tror ni mina chanser ser ut?

    Har ni känt av äl när ni tagit otrivelle?

    Ska jag boka en tid till gyn så dem kan kolla om man haft äl?

    Så många tankar?

    Hoppas fler av er är i samma sits!

  • Svar på tråden Ovitrelle + Ägglossning + Cyclogest
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-10-22 23:20:17 följande:

    Hej! Håller också på med letrozol, ovitrelle och cyclogest. Hur har det gått för dig? Antar att du är framme vid BIM nu?

    Själv va jag på VUL igår, cd 13, som visade en äggblåsa på 23mm. Så ovitrellen togs igår så det är lång väntan kvar tills testdag här :)


    Åh hej! :)

    Äntligen en som oxå går på samma! :)

    Har läst runt här men alla som har tagit har ju gjort ivf eller bara gamla trådar haha

    Men det lät ju riktigt lovande ju! Så du ska ev ha äl på söndag då? Va har din gyn sagt om Cyclogest. Fick inte så mkt info om den mer än att ta den varje dag morgon å kväll.

    Ja om jag fick äl den 10e så e det bim imorgon :) men jag har inga symtom alls på att varken grav eller mens e på g så undrar ens om ja e gravid haha
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-10-25 22:32:44 följande:

    Hej igen! Va kul! Har inte heller hittat någon mer med samma behandling. Cyclogest verkar ovanligt tycker jag. Mycket vanligare med lutinus. Hur mår du på all medicin? Märker du av det?

    Ja! Jag hoppas också att det är lovande för oss. Nu är vi några dagar förbi ovitrelle så nu borde chanserna vara slut och den långa väntan kan börja!

    Min läkare har sagt att jag ska ta cyclogest morgon och kväll fram till 14 dagar efter ovitrelle. Då ska jag ta ett gravtest och är det negativt så slutar jag och om det är positivt så ska jag fortsätta och kontakta dom för vidare beslut och tidigt VUL.

    Vad jag förstår så kan man orsaka ett missfall om man slutar tvärt med dom och progesteronet då sjunker tvärt. Därför har jag fått till mig att fortsätta om testet är positivt :)

    Hur har det gått för dig? Hoppas på goda besked!! Har ni försökt länge? Barn sen innan?


    Hej!

    Har bara hittat å läst om dem som genomför ivf i samband med cyklopets vilket ja inte gör.

    Asså ja testade mig i söndags å det va då negativt! Å det va ju då 14 dagar efter Ovitrelle. Men en bekant sa att ja skulle vänta å även en annan me å ta gravtest igen.

    Jag hade inga biverkningar alls av Cyclogest vilket va rätt skönt för som ja förstod så kan man förväxla dem me graviditet.

    Ja känner mig så ogravid så tror inte det blev nåt alls. Tänkte att ja tar ett test på onsdag e det negativt så här ja av mig till gyn

    I nov förra året bokade ja ett besök hos gyn för att ev starta upp en fertilitetsbehandlingar men det gick så jäkla fort så ja gjorde vul å äggledarspolning samma dag. Slutade me p-piller juni/juli kommer inte ihåg exakt haha

    Sen efter första besöket så skulle vi då starta upp till våren nästa år. Så allt har ändå gått rätt fort men ja blev ju även 35 nästa år så han tyckte inte att vi skulle vänta :)

    Själv då? :)
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-10-26 22:23:35 följande:

    Spännande! Då finns ju hoppet kvar! Du fick inga direktiv om när du skulle sluta med cyclogesten? Har du den också för att du har för kort lutealfas? Jag har 10 dagar från glad gubbe till mens så vi la till den för två cyklar sen i syfte att förlänga! De funkar ju bra! Måste sluta med den för att få mens :P

    Att du känner dig ogravid behöver inte betyda nånting dåligt! Jag har nog haft mer symtom dom månaderna jag inte varit gravid än när jag faktiskt varit det :P

    Jag och min man har två barn sen innan som kommit till på naturlig väg. Nummer två dröjde länge och nu inför nummer tre så ville vi ha hjälp i tid. Jag vet ju att jag har PCO och nu såg proverna sämre ut och medicinerna skrevs ut. Vi är på vårt 6e försök. Blev gravid på försök 4 men slutade tyvärr i tidigt missfall. Så nu håller vi tummarna för att det går hyfsat snabbt :)

    Jag tar cyclogest till 14 dagar efter glad gubbe och ovitrelle. Så för mig blir det testdag den 4/11 som först. Är det negativt då så slutar jag och så kommer mensen 1-1,5 dygn senare :)


    Glömde svara att ja har inga barn sen innan å aldrig blivit gravid. Jag fick Cyclogest för att jag hade så lågt progesteron som dem kunde se på blodprovet så behövde stöd med det under lutealfasen.

    Jag fick bara direktiv om att e ja gravid ska ja ta till v12.

    Ja skrev till gyn igår om att ja tagit gravtest men dem vill att ja ska avvakta till nästa vecka å ta ett till test. Så ja får väl fortsätta med Cyclogest tills dess. Jag förklarade exakt när ja tog Ovitrelle osv men hade väl tyckt att ja kunde fått en gyn tid ändå eftersom ja ändå tog gravtest 14 dagar efter sprutan.

    Efter att ja slutade me mina p-piller så va ja skengravid två gånger haha

    Men ja e nästan helt säker på att det inte kommer visa nån graviditet.

    Men den 4/11 e ju snart!! Men vet tiden går såååå långsamt haha
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-10-31 20:37:16 följande:

    Hur har det gått? Har du fortsatt med gravtest? :)

    Hur mår du av cyclogesten förresten? Jag är nu på dag 10 efter ovitrelle och har så ont i brösten så jag blir tokig. Inte sådär när jag tar i dom, utan mer inuti. På utsidan ut mot armhålan. Känner du igen? Läste att de va en vanlig biverkan. Men man blir ju knäpp när man knappt kan gå med armarna hängandes rakt ner för det värker så.


    Jag fick min blödning i fredags! Så det verkade inte som att ja fick nån ägglossning då ja inte plussade på stickan ju.

    Så det va kändes ju skit men ja kunde iaf börja på en ny kur me letrozol! :)

    Jag mådde bra! Noll biverkningar! Så ja kände aldrig nåt i mina bröst. Hoppas det e grav på gång å inte bara biverkningar :)
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-11-02 12:38:06 följande:

    Va synd! Men ägglossning kan du ju ha haft ändå bara att det inte tog sig? :) Hoppas på bättre lycka denna cykeln! :) Kör du samma plan som innan? Med ultraljud dag 12?

    Det onda i brösten är nästan helt borta nu, känner typ ingenting alls. Har jag iofs inte gjort med dom andra två heller innan bim, men känslan säger att det inte har lyckats denna gången. Men test på torsdag tänker jag :)


    Tog ju ändå två gravtest å det va minus på båda men kan va som du säger :)

    Jag ska skriva å boka tid imorrn så får förmodligen tid på cd 12 :( ja kör med dubbeldos igen :)

    Åh va segt :( men hoppas att det tog sig! Håller tummar å tår!
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-11-09 21:02:20 följande:

    Hej! För mig blev det positivt gravtest i torsdags! Men tyvärr missfall nu i helgen. Nu väntar jag ut blödningen men har fått OK att dra igång med letrozol direkt då de va så tidigt. Första tabletten imorgon! Fått tid redan cd 10 pga helg, känns inte som att de kommer ha hänt så mycket på den tiden. Men hellre för tidigt än för sent.

    Hur går det för dig? :)


    Men nej va tråkigt :(

    Ah men det va ju ändå skönt att du kan sätta igång me en gång!

    Okej, ja men precis, men samtidigt vill man ju se om man får till ett moget ägg. Kommer du få ovitrelle då me?

    Jag ska köra på Ovitrelle ikväll hade en blåsa på 22 å slemhinna på 9 mm. Vill ju att det ska ta sig nu!!
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-11-13 15:33:48 följande:

    Jag slutade blöda efter 1,5 dygn bara. Så ringde min Gyn och skulle avvakta ny omgång letrozol. Fick en tid för ultraljud på måndag. Urintesterna fortsätter öka. Vet inte om man ska våga hoppas eller inte.. känns som det finns många möjliga alternativ. Bara att avvakta och se.

    Vilka bra resultat du får av letrozolen!! Håller tummarna för att det går vägen denna gång! Är du en sån som testar tidigt? Ovitrellen sitter ju i ett tag förstås, men när har du tänkt testa? :)


    Ah okej men va skönt ändå att du slapp en långvarig blödning.

    Men har du varit hos gyn redan?

    Ja e ändå nöjd att dubbeldos ger en stor blåsa ändå :)

    Jag testar när bim e förväntad så tänkte vänta till den 26 nov :)
  • Hoppaspåbebis
    Knytet25 skrev 2021-11-21 12:09:33 följande:

    Ja jag har varit hos Gyn, allt är fortsatt lite oklart. Dom kunde se en hinnsäck bara v 5+0 och blodproverna ökar men inte riktigt lika snabbt som önskat men ändå så det skulle kunna vara okej.

    Nya prover nu i veckan och om fortsatt ökning nytt ultraljud nästa vecka. Sån jobbig ovisshet att inte veta?men jag mår bra och har inga blödningar och har inte ont.

    Hur mår du? Inte så många dagar kvar till testdag nu :)


    Aaah okej! Men så ja e med nu va det ingen missfall utan du kanske e gravid ändå?

    Jag tänkte faktiskt vänta så länge ja kan me å testa mig ändå till cd 34 om inte ja får mens innan då. Känner ingenting nu heller eller att nåt e på g?.
Svar på tråden Ovitrelle + Ägglossning + Cyclogest