• Anonym (kaffedraken2)

    När man är enda singeln i sällskapet

    och de andra har med sina respektive, känner du dig utanför då?
    Jag läste det här:
    ?Den perfekta personen för mig har inte dykt upp än?
    Den rätta för dig väntar helt enkelt någon annanstans.

    Tänker ni så? SKA man tänka så? Eller är man en loser som är enda singeln i sällskapet?

  • Svar på tråden När man är enda singeln i sällskapet
  • Anonym (Nej)

    Känner mig inte utanför, tänker inte så som citatet, man ska inte tänka så och man är ingen loser heller. Ens värde mäts inte i om man har en partner eller inte, en relation är inte heller nån som helst garanti för varken lycka eller stabilitet.

  • Anonym (kaffedraken2)

    Jag känner mig utanför. När jag träffar tre par, och jag är enda singeln.

    Blev fel i mitt inlägg. När jag citerade det, så syntes resten som jag skrev med samma typsnitt. Så det ser ut som att allt är ett citat.

    Citatet är:
    "Den perfekta personen har inte dykt upp än. Den rätta för dig väntar helt enkelt någon annanstans"

    Resten var mina ord.

  • Anonym (Igen)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-12 11:40:33 följande:

    Jag känner mig utanför. När jag träffar tre par, och jag är enda singeln.

    Blev fel i mitt inlägg. När jag citerade det, så syntes resten som jag skrev med samma typsnitt. Så det ser ut som att allt är ett citat.

    Citatet är:

    "Den perfekta personen har inte dykt upp än. Den rätta för dig väntar helt enkelt någon annanstans"

    Resten var mina ord.


    Hur ofta träffar du och umgås med par där du är ensam singel?
  • Anonym ("Tur" med det)

    Själv har jag "tur" med sådant, då bekanta par som bjuder in mig till sånt, alltid har med nån singelherre som de försöker para ihop mig med.

    Blir sån jäkla press i en sån situation, särskilt som de verkar ha överdrivit något enormt om hur "bra" jag är på allt möjligt inför dessa singelherrar.

    Inget ont om dessa singelherrar men ja... en gång försökte de tom para ihop mig med en tjej. Jag är varken lebb eller bi, men kan kanske förstå att jag ger intryck av det...men det blev bara ännu pinsammare.

  • Anonym (Oj)

    Men snälla nån, man kan väl åtminstone hålla koll på vilket kön personen dras till om man ska para ihop folk. Ta mig för pannan?


    Anonym ("Tur" med det) skrev 2021-10-12 13:28:46 följande:

    Själv har jag "tur" med sådant, då bekanta par som bjuder in mig till sånt, alltid har med nån singelherre som de försöker para ihop mig med.

    Blir sån jäkla press i en sån situation, särskilt som de verkar ha överdrivit något enormt om hur "bra" jag är på allt möjligt inför dessa singelherrar.

    Inget ont om dessa singelherrar men ja... en gång försökte de tom para ihop mig med en tjej. Jag är varken lebb eller bi, men kan kanske förstå att jag ger intryck av det...men det blev bara ännu pinsammare.


  • Anonym ("Tur" med det)
    Anonym (Oj) skrev 2021-10-12 14:25:43 följande:

    Men snälla nån, man kan väl åtminstone hålla koll på vilket kön personen dras till om man ska para ihop folk. Ta mig för pannan?


    Haha ja. Men det blev rätt kul ändå, väldigt trevlig tjej och hade jag vart lesbisk så tror jag vi hade matchat rätt bra. Det blev ju pinsamt för henne med.
  • Anonym (öööö)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-10-12 11:27:55 följande:

    och de andra har med sina respektive, känner du dig utanför då?
    Jag läste det här:
    ?Den perfekta personen för mig har inte dykt upp än?
    Den rätta för dig väntar helt enkelt någon annanstans.

    Tänker ni så? SKA man tänka så? Eller är man en loser som är enda singeln i sällskapet?


    Det är väl rätt logiskt att den rätte väntar någon annanstans om du är enda singeln i en grupp? Eller vad menar du? 
  • Stockholm32

    Nej. Jag började däremot känna mig väldigt utanför och konstig när jag insåg att det var jobbigt för mina kära tjejkompisar att jag var enda singeln. Och när jag inte blev bjuden att stanna kvar för middag hos min nära vän eftersom min andra nära vän och hennes fästman skulle komma på middag och det var ju faktiskt parmiddag? då förstod jag att de ansåg att jag inte passade in i den bild de villa måla av sig själva och sin omgivning och att den bilden var viktigare än allt annat.

    Vi är inte vänner längre.

  • Anonym (Tjejen)

    Tycker mera synd om paren,när jag som singelkvinna sticker ut .

Svar på tråden När man är enda singeln i sällskapet