Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

    Ni med Kopparspiral

    Jag har för tredje gången i mitt liv en kopparspiral, det är snart ett år sen jag satte in den. Och nu börjar mensen utebli för att istället vara brunaktig flytning. Det blev så förra gången med men det blev värre och illaluktande flytningar som visade att det var en infektion till slut.

    Kan det bli så av kopparspiral att mensen uteblir?

    Har snarare hört att det kan bli rikligare mens.

    Jag har tagit gravtest så jag vet att jag inte är gravid. Jag planerar inte heller att bli det då vi redan har barn och vi är nöjda.

    Jag är överkänslig för hormoner efter en hormonbehandling med Synarela mot endometrios för många år sedan så det finns ju inte många alternativ. Det är ju typ sterilisering av någon av oss isåfall.

  • Svar på tråden Ni med Kopparspiral
  • Anonym (Ts)

    Kan man redigera och tillåta anonyma svar? Eller måste jag starta om tråden då?

  • Anonym (Ts)
    Anonym (......) skrev 2021-10-12 15:44:43 följande:

    Koppar driver ju upp östrogenet. Jag fick kopparförgiftning av kopparspiral. Kände mig konstant gravid, tappade hår, fick acne, viktuppgång, mensen hoppade från 29-45 dagar, ångest, hjärndimma etc. Försvann när spiralen försvann. Aldrig spiral igen.


    Oj, jag tappar också massa hår, aldrig gjort innan, har inte riktigt fattat varför det blivit så. Har gått upp massa i vikt med men tänkt att det mest berott på hemma jobb och utebliven vardagsmotion, visste inte att kopparspiral kunde ha de biverkningarna, barnmorskan tyckte det skulle vara så bra, hon sa att hon inte tyckte vi skulle sterilisera oss ifall man förlora barn i framtiden, som att det är det man tänker på då. Helt sjukt.
Svar på tråden Ni med Kopparspiral