• Anonym (TS)
    Tue 12 Oct 2021 21:26
    1218 visningar
    30 svar
    30
    1218

    Fortsätta dejta skum tjej?

    Mitt företa inlägg på forumet... skriver för lite tankar gällande en kvinna jag dejtar till och från.

    Man 40 som dejtar en tio år yngre kvinna. Vi träffades genom spelet wordfeud (chatt).

    Vi båda bor i Stockholm, hon i en förort och jag i stan.

    Hon har två små barn med två olika pappor som finns med i bilden (har barnen halva tiden).

    Hon sitter väldigt mycket inne. Jag har aldrig träffat hennes vänner (hon verkar prata med en del vänner i telefon - hon har alltid airpods i öronen och pratar ofta med någon men presenterar mig aldrig). Hon verkar ha dålig kontakt med sin egen familj och i princip helt sakna socialt nätverk(?). När hon fyllde 30 tex ville hon bara sitta hemma för sig själv off se film och avböjde firade...och hon har inga intressen.

    Mina vänner har varnat mig när de hört om detta då det verkar konstigt att hon är så isolerad och dessutom har två små barn med olika pappor med kort tid mellan.

    Har förklarat detta för henne och hon accepterade det och jag dejtade andra. Kände jag ville bli presenterad för familjen osv men händer ju aldrig.

    Nu har jag börjat träffa henne igen och det känns väldigt bra. Men känns samtidigt som jag inte får grepp om vem hon är riktigt eller varför hon verkar leva så isolerat... hon vill inte ens gå ut en promenad med mig eller presentera mig för någon hon känner.

    När vi ses ber hon alltid mig att komma hem till henne och hon bjuder på god mat och fika efteråt så ser vi film och pratar. Är väldigt attraherad av henne men vet ej varför hon lever så skumt liv (aldrig går ut, inte har kontakt med familj osv) någon som har någon tanke om varför hon lever såhär?

  • Svar på tråden Fortsätta dejta skum tjej?
  • Anonym (E)
    Tue 12 Oct 2021 21:30
    #1

    Hon pratar alltid med vänner i telefon men har inget socialt nätverk?

  • Anonym (Fråga henne)
    Tue 12 Oct 2021 21:37
    #2

    Det kan ju finnas hur många olika anledningar som helst till varför hon lever som hon gör, mitt bästa tips till dig är att fråga henne om allt du undrar över.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Tue 12 Oct 2021 21:38
    #3
    Anonym (E) skrev 2021-10-12 21:30:07 följande:

    Hon pratar alltid med vänner i telefon men har inget socialt nätverk?


    Men hon går aldrig ut verkligen
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Tue 12 Oct 2021 21:41
    #4
    Anonym (Fråga henne) skrev 2021-10-12 21:37:31 följande:

    Det kan ju finnas hur många olika anledningar som helst till varför hon lever som hon gör, mitt bästa tips till dig är att fråga henne om allt du undrar över.


    Har frågat henne på ett fint sätt för vill inte lägga upp det som om det är något fel på henne. Men hon svarar bara att hon inte orkade just den dagen som om det vore ett undantag. Men hon gör verkligen ingenting utanför hemmet. Hon går bara och handlar mat på torget ibland.
  • Tue 12 Oct 2021 21:44
    #5

    Du skriver inget om att hon har något jobb eller pluggar? Vad lever hon av?
    Tänker att hon kan ha typ social fobi eller autism eller nått som gör att hon har svårt med, eller gärna undviker, sociala interaktioner?

  • Anonym (E)
    Tue 12 Oct 2021 21:48
    #6
    Anonym (TS) skrev 2021-10-12 21:38:50 följande:
    Men hon går aldrig ut verkligen
    Nähä? Hon gillar väl mer att vara hemma och då jag antar att du dejtar henne på veckorna utan barn så behöver hon en hel del återhämtning. Gillar du inte hur hon vill leva så passar ni inte ihop men så skumt är det verkligen inte.
  • Anonym (Fråga henne)
    Tue 12 Oct 2021 21:59
    #7
    Anonym (TS) skrev 2021-10-12 21:41:27 följande:

    Har frågat henne på ett fint sätt för vill inte lägga upp det som om det är något fel på henne. Men hon svarar bara att hon inte orkade just den dagen som om det vore ett undantag. Men hon gör verkligen ingenting utanför hemmet. Hon går bara och handlar mat på torget ibland.


    Fattar. Kan hon va deprimerad?
  • Tue 12 Oct 2021 22:11
    #8
    -2

    Ni två tänker med olika delar av hjärnan. Du tänker mer ytligt = sensor (tar in information mest med dem 5 sinnena, och utöver detta blir det bara jobbigt) och hon tänker mer djupt. Hon är komplicerad/komplex (intuitiv). Sådana individer blir ofta missförstådda.

  • Anonym (Nja)
    Wed 13 Oct 2021 06:28
    #9

    Hon har inget liv verkar det som. Inte alla gillar att ha ett aktivt liv men hon vill inte ens gå promenader, verkar mest stänga in sig hemma så det är ju väldigt konstigt. Att hon inte träffar vänner under corona kan man förstå, men isf borde hon ju inte träffa dig heller så det är också konstigt. Man kan som sagt undra över hennes livsstil om hon har två barn tätt med två olika pappor, inte låter det stabilt iaf. Vill du bli en del av det dramat...? Sedan verkar hon knappt vilja erkänna att du finns, skäms hon eller har hon inte så starka känslor? Ingen aning.

    Satsa på en normal tjej, som vill vara med dig.

  • Anonym (Yrke?­)
    Wed 13 Oct 2021 11:45
    #10
    +1

    Vad har hon för jobb och hur ser hennes barnveckor ut? Mycket med att skjutsa, hämta /lämna /fritidsaktiviteter? Tänker att om hon har ett intensivt jobb och intensiva veckor med barnen så behöver hon ta det lugnt på kvällarna de barnfria veckorna (antar att det är du träffar henne).

Svar på tråden Fortsätta dejta skum tjej?