• Anonym (Mona)

    Nätdejting. Är killar så här knäppa?

    Har testat nätdejting efter 20 års förhållande. Hur som började skriva med en man som jag klickade med. Vi skrev varje dag och efter några veckor förslog han en dejt. Den höll på hela eftermiddagen och långt in på natten. Vi pratade och skrattade och hann med både fika, middag och en öl. Kvällen avslutades med en kyss. Efter ytterligare ett par veckor med daglig kontakt bjöd han hem mej till sej. Han hade ansträngt sej och bjöd på trerättersmiddag. Kvällen slutade med att vi låg med varandra. Dumt kanske, men så blev det.

    Dagen efter fick jag ett par gulliga sms. Nästkommande dag åkte han utomlands under två veckor i jobbet. Nu har han varit hemma en vecka. Sen han åkte har han inte hört av sej alls. Helt tyst. Jag skickade ett sms morgonen han åkte med typ trevlig resa, hör gärna av dej om du kan. Och ett ett dygn efter han kommit hem med typ. Hemma igen? Hoppas resan varit bra. Inte ett knyst från honom. Tycker det är jävligt dålig stil. Hade förväntat mej ett tack, men nej tack om han inte ville höras mer. Men ingenting! Har stött på ett gäng andra märkliga typer också men dom har jag mest skakat på huvudet åt.

    Är det vanligt att män beter sej så här. Jag som är helt novis behöver uppenbarligen tips och råd. Berätta om era knäppaste dejter. Vad ska jag akta mej för?

  • Svar på tråden Nätdejting. Är killar så här knäppa?
  • Anonym (ego world)
    Anonym (W) skrev 2021-10-14 16:26:36 följande:
    Handlar inte på något sätt om att bli utnyttjad.
    Läs gärna hela konversationen innan du kommenterar enskilda inlägg, ibland är de en del av en konversation eller en kommentar på ett annat inlägg.

    I det här fallet var det en kommentar till detta inlägg.
    Ser du det understrukna?
    elin1989 skrev 2021-10-14 15:55:10 följande:
    Jag skulle tro att personen menar att det minskar risken för att känna sig utnyttjad. Teorin är väl att den killen som bara vill ligga inte kommer att palla fortsätta träffa tjejen när hon inte ligger på de första dejterna, eftersom han egentligen bara vill ligga. Så då lägger han ner efter ett par gånger, han kanske ghostar men tjejen bryr sig mindre eftersom de inte har legat än. Medan om man ligger på andra dejten och han sen ghostar så känner tjejen sig utnyttjad.

  • Anonym (Hmm jadu)
    Anonym (Man) skrev 2021-10-14 08:49:41 följande:

    Om du inte är kär i honom, vad är då poängen med att ingå ett förhållande?

    Inte menat som kritik eller så, utan är genuint nyfiken.


    För att han gör mitt liv bättre. Ibland kan det ta tid att bli kär, och jag tänker jag kommer bli kär i honom.
  • Anonym (Man2)

    Dom flesta dejtar nog fler åt gången. Jag tror han valde någon annan, alternativt att han bara ville ligga.

  • Anonym (A)
    Anonym (Man2) skrev 2021-10-14 21:20:54 följande:
    Dom flesta dejtar nog fler åt gången. Jag tror han valde någon annan, alternativt att han bara ville ligga.
    Så kan det vara.
  • Anonym (va)
    Anonym (Man2) skrev 2021-10-14 21:20:54 följande:

    Dom flesta dejtar nog fler åt gången. Jag tror han valde någon annan, alternativt att han bara ville ligga.


    Ja är man prostituerad så gör man nog så, om det är de flesta eller inte vet jag inte.
  • Anonym (John Doe)
    Anonym (va) skrev 2021-10-14 22:37:35 följande:

    Ja är man prostituerad så gör man nog så, om det är de flesta eller inte vet jag inte.


    Tror tyvärr det är många som hör det. Vanligare bland tjejer än killar pga skeva utbudet.
  • Anonym (W)
    Anonym (Man2) skrev 2021-10-14 21:20:54 följande:

    Dom flesta dejtar nog fler åt gången. Jag tror han valde någon annan, alternativt att han bara ville ligga.


    Han kanske tyckte det var dålig sex och därför inte ville ses fler gånger.
  • Anonym (kille)
    Anonym (Mona) skrev 2021-10-13 18:05:10 följande:
    Magkänslan säger det. Brukar ha rätt. Men det är inget jag går och hoppas på. Gör han det så blir han ghostad eller får en dräpande kommentar att han inte lever upp till mina krav. Hans chanser hos mej är definitivt förbi ????
    Lika bra att inse fakta, han har inte hört av sig på 3 veckor, finns en anledning till att ghosta blev ett nytt ord 2016.
    Skulle han mot all förmodan höra av sig så ska du se han som Jesus uppståndelse , ta emot han med öppna armar och då din tur att bjuda på 3 rätters middag.
    Man ghosta för att det är lättaste vägen, man slipper snacka, man slipper även ev efterföljande skitsnack som du kan sprida, nu har du istället snällt väntat på att han ska komma hem, med andra ord du har anpassa dig till vad som hänt, med det så går allt ljudlöst förbi. Därför har man börja Ghosta. 
  • Anonym (va)
    Anonym (kille) skrev 2021-10-15 18:46:16 följande:
    Lika bra att inse fakta, han har inte hört av sig på 3 veckor, finns en anledning till att ghosta blev ett nytt ord 2016.
    Skulle han mot all förmodan höra av sig så ska du se han som Jesus uppståndelse , ta emot han med öppna armar och då din tur att bjuda på 3 rätters middag.
    Man ghosta för att det är lättaste vägen, man slipper snacka, man slipper även ev efterföljande skitsnack som du kan sprida, nu har du istället snällt väntat på att han ska komma hem, med andra ord du har anpassa dig till vad som hänt, med det så går allt ljudlöst förbi. Därför har man börja Ghosta. 
    Och man visar att man inte har några kulor, men var och en blir god på sin fason.
  • Anonym (kille)
    Anonym (va) skrev 2021-10-15 18:50:13 följande:
    Och man visar att man inte har några kulor, men var och en blir god på sin fason.
    Nej, det är ungefär som Abba, dom sluta aldrig som grupp, vägra uppge att dom splittras, se nu nya låtar, samtidigt har dom gjort en resa som få andra band lyckats med genom historien, musikaler, filmer både 1 och 2 och 3, både 1 och 2 an slog alla rekord.

    Så ska Mona se killen som ghostade henne, han kan göra comeback.
  • Anonym (Mona)

    Jesus har visst återuppstått! Han hörde av sej i kväll. Med sms. En massa skit om hur upptagen han varit men tänkt på mej hela tiden. Jo tjena! Tror han jag går på den! Hade han varit intresserad av något seriöst hade man inte låtit det gå tre veckor tills han gav ett livstecken ifrån sej. Det blir bakvägen ut för honom.

  • Anonym (Mår dåligt?)
    Anonym (Mona) skrev 2021-10-15 23:31:04 följande:

    Jesus har visst återuppstått! Han hörde av sej i kväll. Med sms. En massa skit om hur upptagen han varit men tänkt på mej hela tiden. Jo tjena! Tror han jag går på den! Hade han varit intresserad av något seriöst hade man inte låtit det gå tre veckor tills han gav ett livstecken ifrån sej. Det blir bakvägen ut för honom.


    En liten tanke bara... är du säker på att han inte mått dåligt av en eller annan anledning, och därför inte orkat med kontakt? När jag träffade min soul mate hände en liknande grej, vi klickade jättemycket och hade skitkul ihop, men sen plötsligt en dag så var han bara som bortblåst. Sen en knapp månad senare hörde han av sig igen och kom med nån jättedålig ursäkt om att han hade varit så upptagen, men jag sa till honom att han fick allt ha en bättre förklaring än det om jag skulle ge honom en chans till... det var nära att det tog slut där och då, men hur det nu än var så gav jag honom en chans till (trots att han inte kom med nån bättre förklaring). Först långt senare, när jag hade lärt känna honom på riktigt, fick jag förklaringen: lite då och då drabbas han av ångest/depression och klarar verkligen inte av någon kontakt med andra människor överhuvudtaget, speciellt inte människor som han måste hålla nån fasad inför. Jag är väldigt, väldigt glad att jag ändå gav honom den där andra chansen för han är verkligen världens finaste. Men han skämdes så mycket och kunde liksom inte berätta den verkliga anledningen förrän långt senare. 

    Nu är detta antagligen inte speciellt vanligt, men jag ville bara berätta min erfarenhet ifall ifall. 
  • Anonym (kille)
    Anonym (Mona) skrev 2021-10-15 23:31:04 följande:

    Jesus har visst återuppstått! Han hörde av sej i kväll. Med sms. En massa skit om hur upptagen han varit men tänkt på mej hela tiden. Jo tjena! Tror han jag går på den! Hade han varit intresserad av något seriöst hade man inte låtit det gå tre veckor tills han gav ett livstecken ifrån sej. Det blir bakvägen ut för honom.


    Jesus hörde oxå av sig på tredje dagen, ur ditt perspektiv då tre veckor, men en dagar var längre på den tiden, vi starta tidräkningen när han hörde av sig igen.

    Den uppstående jesus kände inte alla igen, bara vissa, så förstår om du är lite osäker.
    Men nu med nytt ord från 2016 så vet vi att han bara ghosta för oss, därför har man skrivit ner det så han inte gör det igen.

    Så hör efter vad han vill?
  • Anonym (Mona)
    Anonym (kille) skrev 2021-10-16 00:09:03 följande:

    Jesus hörde oxå av sig på tredje dagen, ur ditt perspektiv då tre veckor, men en dagar var längre på den tiden, vi starta tidräkningen när han hörde av sig igen.

    Den uppstående jesus kände inte alla igen, bara vissa, så förstår om du är lite osäker.

    Men nu med nytt ord från 2016 så vet vi att han bara ghosta för oss, därför har man skrivit ner det så han inte gör det igen.

    Så hör efter vad han vill?


    Han vill träffas, men det vill inte jag.
  • Anonym (Mona)

    [quote=81435897][quote-nick]Anonym (Mår dåligt?) skrev 2021-10-15 23:56:42 följande:[/quote-nick]En liten tanke bara... är du säker på att han inte mått dåligt av en eller annan anledning, och därför inte orkat med kontakt? När jag träffade min soul mate hände en liknande grej, vi klickade jättemycket och hade skitkul ihop, men sen plötsligt en dag så var han bara som bortblåst. Sen en knapp månad senare hörde han av sig igen och kom med nån jättedålig ursäkt om att han hade varit så upptagen, men jag sa till honom att han fick allt ha en bättre förklaring än det om jag skulle ge honom en chans till... det var nära att det tog slut där och då, men hur det nu än var så gav jag honom en chans till (trots att han inte kom med nån bättre förklaring). Först långt senare, när jag hade lärt känna honom på riktigt, fick jag förklaringen: lite då och då drabbas han av ångest/depression och klarar verkligen inte av någon kontakt med andra människor överhuvudtaget, speciellt inte människor som han måste hålla nån fasad inför. Jag är väldigt, väldigt glad att jag ändå gav honom den där andra chansen för han är verkligen världens finaste. Men han skämdes så mycket och kunde liksom inte berätta den verkliga anledningen förrän långt senare. 

    Nu är detta antagligen inte speciellt vanligt, men jag ville bara berätta min erfarenhet ifall ifall. [/quo

    Jag tror inte det här spöket har drabbats av samma men säker kan ju jag inte vara. Med tanke på att han ghostade mej precis efter han fått mej i säng tror jag att oddsen för att det skulle vara så är låga.

  • Anonym (kille)
    Anonym (Mona) skrev 2021-10-16 00:25:33 följande:

    [quote=81435897][quote-nick]Anonym (Mår dåligt?) skrev 2021-10-15 23:56:42 följande:[/quote-nick]En liten tanke bara... är du säker på att han inte mått dåligt av en eller annan anledning, och därför inte orkat med kontakt? När jag träffade min soul mate hände en liknande grej, vi klickade jättemycket och hade skitkul ihop, men sen plötsligt en dag så var han bara som bortblåst. Sen en knapp månad senare hörde han av sig igen och kom med nån jättedålig ursäkt om att han hade varit så upptagen, men jag sa till honom att han fick allt ha en bättre förklaring än det om jag skulle ge honom en chans till... det var nära att det tog slut där och då, men hur det nu än var så gav jag honom en chans till (trots att han inte kom med nån bättre förklaring). Först långt senare, när jag hade lärt känna honom på riktigt, fick jag förklaringen: lite då och då drabbas han av ångest/depression och klarar verkligen inte av någon kontakt med andra människor överhuvudtaget, speciellt inte människor som han måste hålla nån fasad inför. Jag är väldigt, väldigt glad att jag ändå gav honom den där andra chansen för han är verkligen världens finaste. Men han skämdes så mycket och kunde liksom inte berätta den verkliga anledningen förrän långt senare. 

    Nu är detta antagligen inte speciellt vanligt, men jag ville bara berätta min erfarenhet ifall ifall. [/quo

    Jag tror inte det här spöket har drabbats av samma men säker kan ju jag inte vara. Med tanke på att han ghostade mej precis efter han fått mej i säng tror jag att oddsen för att det skulle vara så är låga.


    Samtidigt har du inget att förlora, oftast börjar man nu med osäkerhet, om någon så har jag berättat hur det kan se ut, jag är jätte osäker, men ger alla en chans .
    Alla kan bevis motsatsen och sedan fungerar det.
  • Anonym (Mår dåligt?)
    Anonym (Mona) skrev 2021-10-16 00:25:33 följande:

    [quote=81435897][quote-nick]Anonym (Mår dåligt?) skrev 2021-10-15 23:56:42 följande:[/quote-nick]En liten tanke bara... är du säker på att han inte mått dåligt av en eller annan anledning, och därför inte orkat med kontakt? När jag träffade min soul mate hände en liknande grej, vi klickade jättemycket och hade skitkul ihop, men sen plötsligt en dag så var han bara som bortblåst. Sen en knapp månad senare hörde han av sig igen och kom med nån jättedålig ursäkt om att han hade varit så upptagen, men jag sa till honom att han fick allt ha en bättre förklaring än det om jag skulle ge honom en chans till... det var nära att det tog slut där och då, men hur det nu än var så gav jag honom en chans till (trots att han inte kom med nån bättre förklaring). Först långt senare, när jag hade lärt känna honom på riktigt, fick jag förklaringen: lite då och då drabbas han av ångest/depression och klarar verkligen inte av någon kontakt med andra människor överhuvudtaget, speciellt inte människor som han måste hålla nån fasad inför. Jag är väldigt, väldigt glad att jag ändå gav honom den där andra chansen för han är verkligen världens finaste. Men han skämdes så mycket och kunde liksom inte berätta den verkliga anledningen förrän långt senare. 

    Nu är detta antagligen inte speciellt vanligt, men jag ville bara berätta min erfarenhet ifall ifall. [/quo

    Jag tror inte det här spöket har drabbats av samma men säker kan ju jag inte vara. Med tanke på att han ghostade mej precis efter han fått mej i säng tror jag att oddsen för att det skulle vara så är låga.


    Fast det kan å andra sidan ha varit exakt det som utlöste det, så var det i min mans fall... men, du vet ju så klart bäst vilka vibbar han ger dig. Oavsett vad du bestämmer dig för önskar jag dig lycka till :)
Svar på tråden Nätdejting. Är killar så här knäppa?