• Anonym (Emma)

    Han har kvar dejtingprofilen

    Jag har dejtat en kille i 2 månader. Vi bor nära varandra men har barn olika veckor så vi ses varannan helg och ca 2 ggr under veckodagarna.

    Så har det varit från start. Vi har tagit det försiktigt och de dröjde ca 1 månad innan vi hade sex (om de är av betydelse)

    Vi båda har varit tydliga med att vi inte träffar andra eller skriver med andra. Han har pratat en del om ämnet Micro otrohet.

    Men nu till saken, igår kom de fram via en skärmdump som han skickade till mig att att har kvar sin dejtingprofil och jag frågade då om han hade den aktiv.

    Han svarade att han inte hade raderat den men heller inte tänkt på den eller varit in på den fliken (Facebook dating). Men att han fick notiser om nya matchningar eller om de finns nya tjejer.

    Det känns väldigt olustigt och han undrar nu varför jag tycker att det är konstigt.

    Hur hade ni reagerat? Vi är ju inte officiellt ett par men har setts intensivt. Känns som att han väntar på att något bättre ska dyka upp

  • Svar på tråden Han har kvar dejtingprofilen
  • Anonym (Missy)

    Så klart man tar bort profilen om man ses som ni gör. Vad är det för fel på folk? Det är väl bara att aktivera den om ni inte fortsätter tillsammans. Jag skulle också blir sjukt irriterad!

  • Anonym (Emma)
    Anonym (Missy) skrev 2021-10-13 10:05:09 följande:

    Så klart man tar bort profilen om man ses som ni gör. Vad är det för fel på folk? Det är väl bara att aktivera den om ni inte fortsätter tillsammans. Jag skulle också blir sjukt irriterad!


    Vet inte hur jag ska formulera mig till honom heller om att jag inte känner mig bekväm eller okej med det. Eftersom att vi inte är ett par officiellt så kanske han anser att jag inte kan ställa de som ett "krav"?
  • Anonym (nåder)
    Anonym (Emma) skrev 2021-10-13 10:21:41 följande:
    Vet inte hur jag ska formulera mig till honom heller om att jag inte känner mig bekväm eller okej med det. Eftersom att vi inte är ett par officiellt så kanske han anser att jag inte kan ställa de som ett "krav"?
    Är du med honom på nåder, annars ta din rättmätiga plats och stå upp för dig själv.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (nåder) skrev 2021-10-13 10:29:08 följande:

    Är du med honom på nåder, annars ta din rättmätiga plats och stå upp för dig själv.


    Förstår vad du menar. Jag är nog en för foglig person i allmänhet. Vill inte trampa någon på tårna eller ställa krav som andra anser är orimliga. Jag upplever iaf att han anser de orimligt, just nu i de stadiet vi befinner oss i
  • Anonym (nåder)
    Anonym (Emma) skrev 2021-10-13 10:36:31 följande:
    Förstår vad du menar. Jag är nog en för foglig person i allmänhet. Vill inte trampa någon på tårna eller ställa krav som andra anser är orimliga. Jag upplever iaf att han anser de orimligt, just nu i de stadiet vi befinner oss i
    Att någon får möjlighet att få vara med dig, vem du än är ska de vara tacksamma för, och att stå upp för det är inte att trampa någon på tårna.

    Vad han anser är helt ointressant, han ska vara glad över att du tycker om honom.
    Få se hur tuff han är ensam. Han ska vara glad över att någon vill vara med honom, det borde alla vara.
  • Anonym (Dagdrömmer)

    Dags att faktiskt fråga om hur han ser på er. Säger man att man är exklusiva, så menar iallafall jag att man avinstallerar dejtappar eller avaktiverar dem.

    Man kan ju inte "kräva" att en människa ska bete sig på ett visst sätt, men är det inte ett misstag, så är det ju att ständigt ,aktivt ha möjlighet att hitta något annan.... Med en sådan människa skulle jag inte "gå vidare" seriöst med.

  • Anonym (Emma)
    Anonym (Dagdrömmer) skrev 2021-10-13 10:44:56 följande:

    Dags att faktiskt fråga om hur han ser på er. Säger man att man är exklusiva, så menar iallafall jag att man avinstallerar dejtappar eller avaktiverar dem.

    Man kan ju inte "kräva" att en människa ska bete sig på ett visst sätt, men är det inte ett misstag, så är det ju att ständigt ,aktivt ha möjlighet att hitta något annan.... Med en sådan människa skulle jag inte "gå vidare" seriöst med.


    Jag har ställt frågan och han har då svarat att han älskar sättet vi träffas på. Att vi lär känna varandra. För honom är sexet sekundärt så det har vi inte varje gång men varje gång väldigt meningsfull tid tillsammans. Så på de sättet känner jag att det är betydligt djupare än Kk. Han precis som mig vill ha en relation men att de ska gå lugnt till. Vi båda har kastat oss in i saker tidigare men båda har nu varit singlar ca 2 år.

    Men han säger att han vill lära känna mig först och inte enbart agera på känslor.

    Det minsta jag vill att han gör är att avaktivera sidan.

    Nej jag känner samma sak. Och Och förstår inte varför jag upplever de så svårt att stå upp för vad jag tycker och känner. Skulle ha svårt att avsluta det.
  • Anonym (ännu öppen dörr.)

    Nu förtiden vill dom flesta ha en öppen relation, vem vet kanske en bättre dyker upp.
    Man känner ganska snabbt om en person är ärlig o seriös.
    Får man en så kallad magkänsla att något är fel, då brukar det stämma till 100%
    Finns små knep man kan kolla upp det på, som om dom har avstängd aktivitet på messenger,  kolla vilka som gillat bilder osv, är dessa personer sedan borta från vänlistan och det är massor av dom, då vet man att personen har ett system med bara fortsätta dejta, mer än ofta väljer dom att ha en dold vänlista
    Tar det långtid att få svar, ofta når man inte personen osv, det är också en orsak till att det är verkligen inte seriöst.
    Råd följ tecken och din magkänsla.

  • Anonym (Dagdrömmer)
    Anonym (Emma) skrev 2021-10-13 11:22:17 följande:

    Jag har ställt frågan och han har då svarat att han älskar sättet vi träffas på. Att vi lär känna varandra. För honom är sexet sekundärt så det har vi inte varje gång men varje gång väldigt meningsfull tid tillsammans. Så på de sättet känner jag att det är betydligt djupare än Kk. Han precis som mig vill ha en relation men att de ska gå lugnt till. Vi båda har kastat oss in i saker tidigare men båda har nu varit singlar ca 2 år.

    Men han säger att han vill lära känna mig först och inte enbart agera på känslor.

    Det minsta jag vill att han gör är att avaktivera sidan.

    Nej jag känner samma sak. Och Och förstår inte varför jag upplever de så svårt att stå upp för vad jag tycker och känner. Skulle ha svårt att avsluta det.


    Jag tänker precis som du, att det minsta att göra är att avaktivera dejting. Att ni har diskuterat om micro-otrohet och att han ändå så tydligt beter sig på ett sätt där det blir så lätt att "råka" flirta och leta efter någon annan tyder på att han faktiskt har andra värderingar än vad du är bekväm med.

    Jag fattar att det är svårt att bryta upp, när det också är en så "liten detalj". Men just små detaljer säger en del om hur man tänker. Vore svaret mer inriktat på att man missat ta bort appen och nu genast gör det är det en sak, men att så tydligt signalera att man parallellt väntar på någon annan är inte ok i min värld.

    Att inte dejta andra är inget stort steg i en relation där man träffas regelbundet och funderar över vem den andre är. I min värld alltså
  • Anonym (nåder)
    Anonym (Emma) skrev 2021-10-13 11:22:17 följande:
    Jag har ställt frågan och han har då svarat att han älskar sättet vi träffas på. Att vi lär känna varandra. För honom är sexet sekundärt så det har vi inte varje gång men varje gång väldigt meningsfull tid tillsammans. Så på de sättet känner jag att det är betydligt djupare än Kk. Han precis som mig vill ha en relation men att de ska gå lugnt till. Vi båda har kastat oss in i saker tidigare men båda har nu varit singlar ca 2 år.

    Men han säger att han vill lära känna mig först och inte enbart agera på känslor.

    Det minsta jag vill att han gör är att avaktivera sidan.

    Nej jag känner samma sak. Och Och förstår inte varför jag upplever de så svårt att stå upp för vad jag tycker och känner. Skulle ha svårt att avsluta det.
    Han är bekväm, hur inleder man en relation om man inte agerar på känslor.

    Var inte så förstående, medgörlig, det kommer bara sluta med ett brustet hjärta.

    Vadå, "gå lugnt till", antingen vill han var med dig eller inte, vem funderar på det sättet över en relation, jo någon som tror att man kan.
Svar på tråden Han har kvar dejtingprofilen