Inlägg från: Anonym (Undrar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrar)

    Man, vad tycker du om mjukisbyxor på kvinnor?

    Har hört att många kvinnor tycker att det är fult med mjukisbyxor men att många män gillar det, till och med att de tycker att det är sexigt.

    Vad tycker du man om kvinnor som klär sig i mjukisbyxor?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-10-13 12:16
    Jag syftar på tajt åtsittande mjukisbyxor.

  • Svar på tråden Man, vad tycker du om mjukisbyxor på kvinnor?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Inte feminist) skrev 2021-10-13 12:06:07 följande:

    Säger inte att du påstår det, men det låter samtidigt oroande. Vem bryr sig om vad männen vill att vi ska klä oss i. Det är våra egna kroppar och vi kan sätta på oss vad vi vill. Dessutom spelar Kläder ingen roll, männen föredrar oss nakna oavsett vad vi har på oss


    Jag antar att ditt nick är ironiskt. Jag har inte sagt att jag bryr mig eller att kläder spelar någon roll. Jag tycker bara att det kan vara intressant att höra vad de tycker. Jag vill för en gång skull ha en tråd där feminister inte klandrar män och moraliserar, så snälla håll dig till ämnet utan att moralisera.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-10-13 12:11:03 följande:

    Det är skillnad på mjukisbyxor och mjukisbyxor.. Ett par byxor i lite lyxigare utformning och material är snyggt, och som kanske matchas med lika hoody eller nån snyggare topp och högklackat . Riktigt snyggt på en kvinna.

    Däremot urtvättade random mjukisbyxor från Ica maxi, sladdriga Adidas eller sambons avlagda som har både röv och knän och sitter illa är så sunkit det bara kan bli.


    Jag syftar på tajt åtsittande mjukisbyxor.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Andreas) skrev 2021-10-13 12:25:04 följande:

    Tajt åtsittande är väl mer tights/leggings?


    Nej, alltså det är mjukisbyxor som är formade som mjukisbyxor men ungefär lika åtsittande som leggins. Typ som dessa

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-13 12:48:15 följande:

    Mycket möjligt att du inte är feminist men dina åsikter är väldigt typiskt feministiska.

    1) Man gör allt till en fråga om rättigheter och en kamp mellan kön

    2) Man försöker kontrollera vad folk får eller inte får tycka genom att påpeka vad som är rätt att tycka och fel att tycka.

    Aspekten du tar upp är säkert viktig i diskussioner kring kvinnors rättigheter i samhället, världen och universum men totalt irrelevant i diskussioner kring smak.


    Precis. Vill helst slippa feministiska moraliserar i min tråd för det gör att män kanske inte vågar svara, eller svarar på ett sätt som passar in i den feministiska åsiktskorridoren. Det finns oändligt många exempel på detta! Det är typiskt feministiskt att bli kränkt över frågor som denna och försöka förhindra att tråden får "fel" svar. Därmed inte sagt att anonym "inte feminist" resonerar så men det är det intrycket hon ger.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Inte feminist) skrev 2021-10-13 12:53:18 följande:

    Fast, det är ju precis vad jag har menar helt tiden. Det är en endast en fråga om tolkning


    Men då var det ju onödigt att du började moralisera för det gjorde du när du nämnde att jag ska strunta i vad män tycker osv, det är ju just det jag vill veta men jag bryr mig inte för övrigt.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Inte feminist) skrev 2021-10-13 13:00:54 följande:

    Precis som det var oerhört onödigt att hänga upp dig på den lilla biten istället för helheten i meddelandet :) Men vad vore livet om vi bara gjorde det nödvändiga ;)


    Det är väl inte så konstigt att jag "hängde upp" mig på ditt inlägg. Hela inlägget handlade ju om att jag ska strunta i vad män tycker och att min fråga är oroande, svårt att INTE lägga märke till ett inlägg som endast handlar om detta...
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Fult) skrev 2021-10-13 13:18:31 följande:

    Extremt fult exempel.

    Velour gör det ännu värre och är extra fult.


    Är du man?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (legging) skrev 2021-10-13 13:21:32 följande:

    Men det där är inte leggings! Leggings är jättetighta. 


    Jag skrev inte att det var leggins heller... Jag försökte förklara hur de såg ut så att han som jag citerade skulle förstå vad jag menar för typ av mjukisbyxor..
  • Anonym (Undrar)
    Postman skrev 2021-10-13 13:26:43 följande:

    På en del är det sexigt och snygg, på en del är det för djävligt och ser sunkigt ut. Det varierar stort.


    Beror det på vad de har för kroppsform eller vad avgör om det är snyggt eller inte?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Pervo) skrev 2021-10-13 13:27:20 följande:

    "Jag syftar på tajt åtsittande mjukisbyxor."


    Ja? De är tajt åtsittande och inga säckiga med hängiga tyg vid knä och rumpa..
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man) skrev 2021-10-13 13:28:39 följande:

    Du skrev så här:

    Nej, alltså det är mjukisbyxor som är formade som mjukisbyxor men ungefär lika åtsittande som leggins. Typ som dessa

    De på bilden ser inte alls ut som leggins, långt ifrån.


    Jag skrev inte att de ser ut som leggins heller! Jag försökte FÖRKLARA vad jag menar med tajta mjukisbyxor, alltså att de är tajta som leggings ungefär. INTE att de ser ut så!!
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (hej) skrev 2021-10-13 13:34:33 följande:

    Okej, men de på bilden är inte tighta mjukisbyxor, utan helt vanliga som kommer få knän och hängröv efter några användningar.

    De är heller inte tighta som leggings.

    Du får hitta ett bättre exempel. De på bilden är riktigt fula och räknas som vanliga mjukisar.


    Finns det ens mjukisbyxor som är tajtare? Det heter mjukisbyxor av en anledning liksom.
  • Anonym (Undrar)
    Postman skrev 2021-10-13 13:35:54 följande:

    Javisst är det så. Det beror oftast i alla fall på kroppsformen och utstrålningen på den som bär dessa. Självklart kan en attraktiv kvinna klä sig osexigt och sunkigt med ska väl tilläggas.


    Vilken kroppsform passar i mjukisbyxor då?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (hej) skrev 2021-10-13 13:34:33 följande:

    Okej, men de på bilden är inte tighta mjukisbyxor, utan helt vanliga som kommer få knän och hängröv efter några användningar.

    De är heller inte tighta som leggings.

    Du får hitta ett bättre exempel. De på bilden är riktigt fula och räknas som vanliga mjukisar.


    Men det är iallafall sådana jag menar. Är du man förresten?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (legging) skrev 2021-10-13 13:42:17 följande:

    Du vet uppenbarligen inte hur leggings ser ut. Det du visat är inte leggings. 

    Leggins fladdrar inte, är inte lösa eller pösiga. Leggings är slimmade efter kroppen. 


    Du har missuppfattat allt. Men ja, det var iallafall sådana mjukisbyxor som på bilden som jag syftade på i trådstarten.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-13 13:46:54 följande:

    Beror ju på hur kvinnan ser ut.

    Har en slank och vältränad kropp med lite åtsittande mysbyxor så är det hett. Gärna lågt skurna så höftbenen syns.

    Ex:


    Fast det där är ju leggins?
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man) skrev 2021-10-13 13:43:32 följande:

    De hänger löst på modellens kropp, sitter inte tajt någonstans.

    Hängigt tyg vid rumpa och knä handlar om att de är väl använda och uttöjda, man köper inte dom på det viset. Eller om man köper fel storlek.


    Beror på vad man har för kropp också... på mig sitter sådana byxor tajt som leggins och blir inte hängiga någonstans..
  • Anonym (Undrar)
    Postman skrev 2021-10-13 14:11:50 följande:

    Det är nog varierande. Olika för alla, frågar du 10 män får du nog nästan 10 olika svar.


    Det var ju dig jag frågade, alltså vad DU tycker.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Man) skrev 2021-10-13 15:30:55 följande:

    Det är väl snarare du som missuppfattat, eftersom du liknar dom vid leggings. 

    Sådana byxor är ok hemma, men inte utanför hemmet. 


    Häng inte upp dig just på det, det var bara ett försök att beskriva dem, men jag har förstått att det blev en lite fel beskrivning då du föreställer dem på ett annat sätt.
Svar på tråden Man, vad tycker du om mjukisbyxor på kvinnor?