• Anonym (TS)

    Forintelsekonferens i Malmö

    Nu ska Malmö alltså hålla en "förintelse konferens" LOL, Malmö utav alla ställen. Man pratar om att det är av vikt att alla respekterar varandra, samtidigt har hela skånes poliskår kallats in, men helikoptrar och krypskyttar på taken.
    Finns väl en viss ironi i det hela. Om det bara är att acceptera, varför så stort pådrag.


    Varför har vi aldrig konferenser om kommunism och alla som dött i dess namn? Skulle Stefan Lövén kalla till konferens om det, för att informera och lära ut hur många som mördats för att de var oliktänkande. (för fler judar mördades i ryssland än i tyskland) eller kan det vara så att det inte skulle gynna hans parti...

    Jag har inget emot att man jobbar för att sprida information, men varför är just antisemitism alltid på tapeten, det är ju inte vanligen svenskar som har problem med judar och speciellt inte i Malmö... varför har man inte konferenser om folkmord som skett till följd av islam? Eller katoliker? Eller bara rasism rent allmänt?

    Vad tycker vi som skattebetalare om detta spektakel?
    www.svd.se/massivt-sakerhetspadrag-vid-forintelsekonferens/i/Sverige

  • Svar på tråden Forintelsekonferens i Malmö
  • Anonym (TS)
    Anonym (S) skrev 2021-10-13 13:34:36 följande:
    Menar du att kommunism är ett stort problem i Malmö, eller någon annanstans i Sverige idag?

    Du är alltså omedveten om att många judar har det svårt idag, både i Malmö men även på andra ställen? 
    Ja jag anser att hela sverige lider av att folk från vänsterflanken försöker få människor att fokusera på en sak för att dölja de brott de själva åstadkommit under historien. Jag är väl medveten om hur svårt det är att vara jude i malmö, det är därför jag undviker att vistas där.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Är bra val av stad) skrev 2021-10-13 13:40:50 följande:

    Malmö är ett bra val av stad. Förintelsekonferens handlar inte bara om judar utan även om rasism, hbtq, islamofobi, diskriminering mot afrosvenskar, SD, antiziganism, patriarkat, vithetsnorm osv.

    Malmö är en mångkulturell stad där många av de som drabbas av rasism bor så det är ett bra val av stad.


    Ge dig! Islamofobi är det sista som behandlas där i det sammanhanget, likväl inte afrosvenskar eller någon vithetsnorm. Det är inte heller någon islamofobi eller afrosvenskar eller vithetsnorm som är problemet. Utan att man inte kan gå ut i vissa områden om man kan identifieras som jude.
    Det är en jävla fars att ha en konferens att påminna om 1939 i en stad där de största övergreppen mot judar sker i sverige dagligen utan att sittande regering gör något för att åtgärda det varken i form av polisiära insatser eller domslut. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (skattebetalaren) skrev 2021-10-13 13:44:05 följande:

    Som skattebetalare tycker jag att det är ett utmärkt initiativ som måste få kosta pengar. Att försöka avleda uppmärksamheten genom att skifta fokus till hundra andra saker tycker jag är osmakligt, men det kostar ju åtminstone inga skattepengar - ett visst klientel gör det ju ändå gratis. Varenda. Jävla. Gång.


    Du anser det osmakligt att jag vill belysa de problemen vi har idag snarare än de som vi hade 1939. För att inte tala om de problem vi haft under århundranden. Ok. Bra logik.
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2021-10-13 13:45:34 följande:
    Förintelsen omfattade inte bara judar, även romer, färgade etc blev offer för detta. Om kommunisterna omfattades av just detta vet jag inte, men även de var förföljda under den tiden
    Fast däri ligger min poäng, alla vet vad som skedde under förintelsen. Det tas upp varje år i skolan, de finns museer, böcker, filmer, utflykter till läger mm mm Men INGEN diskuterar grymheterna judarna utsattes för under kommunismen och innan ryssland allierade sig med tyskland, varför tror du de gjorde det, frivilligt? För att de hade samme syn. Miljontals fler judar dödades under kommunisttiden i ryssland (och homosexuella och färgade också) I ryssland höll man stadig utrensningav judar. I judiska byar gick polis och militär in, män misshandlades, kvinnor och barn våldtogs, spädbarn kastades ut genom fönster och sparkades på! DET är det INGEN som pratar om!
    Det finns åratal av grymhet och våld mot judarna, som skett under näsan på omvärlden, och trots att vi lever i en informationålder så får ingen någon information om detta!

    Jag spyr på hycklande vänstermänniskor som samlar pluspoäng genom att säga att SD är ett hot, när de själva hyllar Stalin, Lenin och andra vidriga små män som om de vore gudar.
  • Anonym (TS)
    Anonym (hehehehe) skrev 2021-10-13 16:30:05 följande:

    S som rullar ut mattan för återvändande IS krigare pratar om antisemitism 

    HAHAHAHAHAHA 


    Exakt så. Det är inte Jimmie Åkesson jag är rädd för när jag går hem ensam på kvällen
  • Anonym (TS)
    Anonym (Malmöbo?) skrev 2021-10-13 16:34:49 följande:
    Bor du i Malmö eller? Det verkar inte så för då skulle du veta hur utbrett antisemitismen är här.
    Nej jag bor i kristianstad. Jag har inte satt min fot i malmö på snart tio år. Jag är medveten, och därav ironin. Det är inte pga Hitlers spöke som jag håller mig ifrån staden.
  • Anonym (TS)
    Hjärta
    Anonym (hehehehe) skrev 2021-10-13 16:50:09 följande:
    Visst var dom de. Vilken tur att Stalin var godheten själv och behandla sina meningsmoståandre bättre =P 

    LOL finns nog inget lustigare än när kommunister förhöjer försöljser men samtidigt inte se dom rödas brott mot männskligheten 
    Tack 
  • Anonym (TS)
    Anonym (S) skrev 2021-10-13 17:16:38 följande:
    Varför startar du då inte en tråd om det du vill belysa istället för att gnälla över vad andra gör?
    Så det som sår i trådstart alltså menar du?
  • Anonym (TS)
    Pinnen2 skrev 2021-10-13 18:11:38 följande:

    Antar att TS mest sitter framför datorn och har därför överseende med den inte alltför väl genomtänkta trådstarten.


    Antar att du inte är läskunnig
  • Anonym (TS)
    Anonym (svea) skrev 2021-10-13 17:45:06 följande:

    Den ökande antisemitismen i områden som Malmö är väl en utmärkt anledning till varför det bör diskuteras där? Jag förstår inte riktigt vad du är upprörd över?


    Läs trådstarten igen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (israel) skrev 2021-10-13 20:23:20 följande:
    Men, vad är din poäng då.
    Exakt det inlägg du citerade. Läskunnig? Förståndssvårigheter?
    Anonym (israel) skrev 2021-10-13 20:24:13 följande:
    Förutom att sprida hat.

    "Sprida hat" hur j*vla bakom flötet är du?
  • Anonym (TS)
    Pinnen2 skrev 2021-10-13 20:30:41 följande:
    Är fullt läskunnig och står till 100% bakom vad jag skrev. Den som skriver en sådan ts som du bevisar sin okunnighet, alternativt dumhet.
    Okunnighet och dumhet? Så du är vänster alltså. Som tycker det är ok att förneka brotten som begås till vardags mot judar i malmö och som blundar för alla de värre brott som begåtts än nazityskland.

    Malmö behöver inte en "förintelsekonferens" det är inte Hitlers spöke som vi är rädda för när vi går genom staden med en davidsstjärna runt halsen. När ungdomar klottrar "död åt judarna" på kulturhuset och det inte kallas hatbrott! När äldre bekanta som bott i Sverige i 70 år blir hotade och spottade på medan någon nysvensk säger att de ska ut ur "deras" land.
    Det behövs stöd för alla de människor som utsätts för brott i sitt vardagsliv pga av en drös importerade människor som hatar oss bara för att vi fick en bit land utav världsledarna efter åratal av hot kränkningar och våldsdåd. 
    En jävla konferens som diskuterar ett parti som inte existerat sedan 40talet och babblar om saker alla redan hört och folk slutat lyssna på för länge sedan. Med polishelikoptrar och krypskyttar som sedan försvinner så fort statsministern åker hem och fortsätter blunda för problemen.
  • Anonym (TS)
    Anonym (israel) skrev 2021-10-13 20:56:03 följande:
    Så arg, hatisk, kommer du från Palestina.
    Jag är jude, så nej.

    Så dum i huvudet, är du svensk som röstar vänster.
  • Anonym (TS)
    Anonym (israel) skrev 2021-10-13 21:08:04 följande:
    Så du är Jude och hetsar om detta, varför, är verkligen intresserad.
    Vad vill du att vi/världen ska göra för att rätta det fel som begicks, ett av de största i världshistorien.
    Jag vill att man ser till problemen som finns NU, idag och imorgon Inte det som skett vid ett tillfälle och av en grupp som inte är ett hot i dagsläget.

    Som jag skrev i trådstart varför har man en "förintelsekonferens", och i malmö, där det inte är pensionerade tyskar som bidrar till osäkerheten för judar. Varför har man inte en konferens om det verkliga problemet, idag. Att prata om den antisemitism som existerade 1940 men man pratar inte om den som gör livet till ett dagligt helvete för judar i malmö. 

    Det går inte att "rätta till" det som skedde. Om det inte är så att denna konferens är till för att alla ska bygga en tidsmaskin.

    Att ha en förintelsekonferens (inte en antisemitkonferens, rasismkonferens, antikommunismkonferens, israel-mellanösternkonferens etc.) är en rökridå, något man gör för att se ut som om man bryr sig, men man lägger inte fokus på det verkliga problemet alls.
    När polisen svetsar igen brunnslock för att hindra bomber tror du man gör det för att det är gamla tyska människor med rullator som är hotet?www.aftonbladet.se/nyheter/polisens-taktik-infor-konferensen-svetsar-fast-brunnslock
  • Anonym (TS)
    Anonym (israel) skrev 2021-10-13 21:11:04 följande:
    Förövrigt tror jag inte för en sekund att du är Jude.
    Jag antecknar det i min lila rosa bok med enhörningar på.
  • Anonym (TS)
    Tecum skrev 2021-10-13 22:06:34 följande:
    Du har delvis rätt, den allestädes närvarande vardagliga antisemitismen är ett mycket värre problem än att vissa idioter förnekar Förintelsen. Men det hänger ändå ihop, genom att förneka eller betvivla Förintelsen relativiserar de dagens antisemitism genom att antyda att den inte finns.

    Att ha konferensen i Malmö är helt rätt, det är antisemitismens starkaste fäste i Sverige samtidigt som där finns en stor judisk grupp och många muslimska invandrare. En tydlig pekpinne mot den muslimska antisemitismen, vilket inte är en dag för tidigt!

    Den kommunistiska judeförföljelsen förtigs inte, det har skrivits och skrivs mycket om den. T ex har förläggaren Dorothea Bromberg berättat om hur hennes familj tvingades fly från Polen på 70-talet. Behandlingen av judar då påminde om pogromer från längre tillbaka i tiden. När makthavare eller media vill ha syndabockar ligger judarna fortfarande illa till, det behöver vi ständigt påminnas om. 
    Titta, en utbildad människa. Vad kul att läsa ditt inlägg.
    Självklart behövs fortsatt utbildning kring historiska händer, det är precis som du säger att förintelseförnekande är kopplat till dagens antisemitism, samtidigt så är det en försvinnande liten grupp som helt förnekar förintelsen eller förringar de faror nazityskland medförde, medan det finns en alldeles för stor grupp som inte är medvetna om att andra ideologier haft samma inställning eller som helt enkelt inte förnekar förintelsen för att de gärna skulle se en till. Dessa människor bygger sitt hat på en konflikt mellan två länder, som blivit en konflikt mellan två folkgrupper, och eskalerat till ett krig mellan två religioner. Oavsett vart på planeten man befinner sig. 

    Jag upplever att att den kommunistiska förföljelsen förtigs kraftigt i utbildningssammanhang. Jag har under min egen skolgång aldrig sett det tas upp (snarare låter det som om ryssland kom in och räddade dagen). Det finns mycket bra ungdomslitteratur dedikerad till nazityskland, och det är jättebra, men det saknas nyansering. Och det är en mycket stor risk man tar i att bara belysa en historia, en riktning, en ideologi. 

    Dorothea Bromberg är ju fantastisk.Hjärta Hon är ju också ett fantastiskt exempel, eftersom hon ger ut böcker via sitt eget förlag.
  • Anonym (TS)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-14 10:23:49 följande:
    Japp jag röstar vänster, är du en högerextremist och jude så är du bra pantad eller lider av någon slags självskadebeteende.
    Det förvånar mig inte alls. Tack för bekräftelsen. 

    Vart hela helvete har jag skrivit att jag är högerextremist? Antingen är du helt dum i huvudet, inte läskunnig alls eller tror som alla underutbildade vänstermänniskor att alla som ifrågasätter hot- och våldskapitalet hos människor från mellanöstern per automatik måste vara extremister från högerflanken. 
  • Anonym (TS)
    KillBill skrev 2021-10-16 08:50:57 följande:
    Nazisternas brott mot mänkligheten beräknas ha resulterat i mellan 6 och 7 miljoner mördade judar. Ditt påstående att fler judar ska ha dödats i sovjetunionen är inte sant. De flesta judar som dödades i forna sovjetunionen avrättades dessutom av nazisternas soldater. 

    Klarar du inte att beskriva Stalins brott mot mänskligheten (som var fruktansvärt) utan att ta till lögner?
    Nej, du har fel i det. Det handlar om minst 15miljoner mördade judar, och de dödades inte av "nazisternas soldater" utan av sina ryska landsmän.
    Jag föreslår att du läser exempelvis Robert Conquest bok The great terror, Stalins purge of the 30's

    Jag klarar mycket väl av att beskriva Stalins brott mot människor. Klarar du av ny fakta i ämnet? Det judarna utsatts för i Ryssland är långt värre än vad nazityskland gjorde.
  • Anonym (TS)
    Anonym (sådär) skrev 2021-10-14 11:07:50 följande:
    Ditt hat mot all som är "vänster" talar sitt tydliga språk. De enda som resonerar så är folk långt ut på högerkanten. Att förfasa sig över extremism hos människor från mellanöstern men totalt ignonera den inhemska extremismen hos etniska svenskar är oxå ganska typiskt för högerextremister.

    Givetvis ser ju högerextremister inte sig själva som extremister. Inga extremister oavsett sort ser ju sig själva som extremister. Alla ser sig själva som kämpar för sanningen och allt som är rätt och riktigt.
    Jag hatar ignorans, vilken verkar gro som mögel på vänsterkanten. Det går inte för de "goda" (som vänstern ser sig vara) att ta in det folkvidriga beteende de står och försvarar.

    Den inhemska extremismen har jag inte förnekat, men om jag ska gå genom en mörk park i malmö så är det inte lille Jimmie Åkesson jag är rädd för, inte heller någon gammal gubbe från tyskland. Men det gör mig tydligen till "extremist" i dina ögon, men människor som uttryckligen vill skada mig bara pga att jag delar religion med Israel de är ju fina underbara människor som man ska krama och sjunga kumbaya med,
Svar på tråden Forintelsekonferens i Malmö