• Anonym (G.)
    Wed 13 Oct 2021 18:43
    1961 visningar
    14 svar
    14
    1961

    Litet foster vecka 6+0

    Sa de inte vilken vecka embryots storlek motsvarade? Jag har alltid fått veta i veckor och inte i mm. Har blivit flyttad bakåt nästan varje gång, dvs trodde jag va ex i v 7+0 men embryots storlek motsvarade 6+3.

  • Anonym (G.)
    Wed 13 Oct 2021 20:14
    #6
    Soltjej25 skrev 2021-10-13 18:57:11 följande:

    Nja, hon sa bara att hon räknade ut att jag var i vecka 6+0 . Jag själv hade räknat ut att jag var i 6+1


    Men då har ju läkaren bekräftat att embryot har rätt storlek för tiden? Att de är en dag hit eller dit har ju ingen betydelse?
  • Anonym (G.)
    Thu 14 Oct 2021 13:47
    #13

    Men alltså om hon sa att embryot motsvarade storlek för den veckan så måste du ju lita på det? Såg du inte när hon mätte på skärmen hur många veckor som kom upp? Förstår inte exakt vari oron ligger?

    Jag har vart på vul i fyra graviditeter. Blivit flyttad bakåt nästan varje gång som sagt. En gång fanns inte ens ett foster fast jag trodde jag var i v 6+. Två veckor senare fanns ett foster med hjärtljud. Han är 1,5 år nu trots att han va mindre vid vul så va han större en för veckan i v 13. Blev då flyttad från bf 17 till 13.. så alla embryon kanske inte växer exakt lika men det kan gå bra ändå.

Svar på tråden Litet foster vecka 6+0