• Anonym (Fille)

    Kvinna! hur ser ni på 30 år gammal man som bor hemma? Kan du dejta en sådan?

    Kvinna. Hade du kunnat tänka dig att dejta en man som bor hemma, om vederbörande är 30 år gammal? 

    Denna man antingen jobbar heltid/är anställd eller pluggar heltid på högskolan till något yrke som ger jobb. 

    Ponera att du bortsett från det faktum att han bor hemma, har fattat tycka för hans övriga egenskaper. Utseende, personlighet osv. 

  • Svar på tråden Kvinna! hur ser ni på 30 år gammal man som bor hemma? Kan du dejta en sådan?
  • Anonym (Fille)
    Madida skrev 2021-10-16 16:35:33 följande:

    Nja, hade sett det som otroligt udda. Sen är det ju relevant att veta om han bott själv någon gång och av nån anledning behövt flytta hem igen, eller om han aldrig bott själv. Hade han aldrig bott själv hade jag stängt dörren illa kvickt.


    Ja det är rimligt och ett förståeligt sätt att resonera på.

    Men om han inte är helt dum i huvudet så säger han ju att han har bott själv största delen av sitt vuxna liv. Det är ju ren självbevarelsedrift. Ingen har vunnit något på att hela tiden säga sanningen, tvärt om faktiskt.  
  • Anonym (Flora)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-16 15:52:25 följande:
    Fast jag är ju inte så bakom flötet att jag på en dejt eller inför en brud skyltar och stoltserar med att jag får nylagad mat nästan dagligen. Det är sånt man inte behöver nämna. Istället kan man dra en vals, eller två för den delen, om att man minsann tycker att matlagning är jätteroligt, speciellt tillsammans med någon. Då kan man laga mat ihop, och så får tjejen i fråga sköta det mesta. Samtidigt kan man berömma henne för hennes färdigheter med jämna mellanrum, så löser sig det mesta av sig själv. Det handlar bara om att framstå som aktiv och intresserad. Tomte
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-16 16:42:21 följande:
    Ja det är rimligt och ett förståeligt sätt att resonera på.

    Men om han inte är helt dum i huvudet så säger han ju att han har bott själv största delen av sitt vuxna liv. Det är ju ren självbevarelsedrift. Ingen har vunnit något på att hela tiden säga sanningen, tvärt om faktiskt.  
    Lycka till med det där du. De flesta vill väl ha en partner som ljuger för dem... Obestämd
  • Anonym (knäpp)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-16 16:33:22 följande:
    Jag brukar faktiskt handla. Tycker det är rätt kul att handla. Ett bra sätt också att få luft på, man tar en promenad och går iväg och handlar. 
    I övrigt, säg inte att du sitter framför datorn och spelar, resten av tiden, (och när är din utbildning klar ) hemma hos föräldrarna, snälla.

    Menar om du är snygg, funktionell, tänkande som du sagt gör något, in the name of God.
  • Anonym (X)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-16 15:57:43 följande:

    För jag pluggar och vill inte ta studielån. Sedan är det rätt smidigt också i och med att färdiglagad mat ingår. Men jag har ju för avsikt att flytta så fort skolan är färdig, vilket den ju snart är. 


    Men dina föräldrar vill ju inte?

    Vad betalar du hemma, och vad GÖR du?

    Du har redan skrivit att mamma lagar mat, tar du då all disk, sköter du din del av städning, tvätt, handla mat?

    Just det: betalar du maten hemma?
  • Anonym (Fille)
    Anonym (Flora) skrev 2021-10-16 17:11:22 följande:
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-16 16:42:21 följande:
    Ja det är rimligt och ett förståeligt sätt att resonera på.

    Men om han inte är helt dum i huvudet så säger han ju att han har bott själv största delen av sitt vuxna liv. Det är ju ren självbevarelsedrift. Ingen har vunnit något på att hela tiden säga sanningen, tvärt om faktiskt.  
    Lycka till med det där du. De flesta vill väl ha en partner som ljuger för dem... Obestämd
    Det finns lögner och så finns det lögner.
    Att vara helt ärlig och sedan gå lottlös är ju bara korkat. Ingen kommer tacka dig för att du är ärlig, ingen kommer belöna dig. Tvärt om går du miste om något. 

    Sedan är det ju inte bra att ha för vana att ljuga och att sätta det i system. Jag skulle kalla detta för en vit lögn.  
  • Anonym (Fille)
    Anonym (knäpp) skrev 2021-10-16 17:16:59 följande:
    I övrigt, säg inte att du sitter framför datorn och spelar, resten av tiden, (och när är din utbildning klar ) hemma hos föräldrarna, snälla.

    Menar om du är snygg, funktionell, tänkande som du sagt gör något, in the name of God.
    Jag är rätt på det torra när det kommer till vad som bör sägas och inte. Jag vet precis vad en kvinna vill höra och inte höra. Syftet med tråden var mer att se hur kvinnor skulle reagera på en man som bor hemma, vilka åsikter de hade om det. Och med facit i hand, fick jag de svar jag hade väntat mig. 

    Det är detta som gäller i västvärlden i stort, speciellt självständighetens Mecka Kräksfeminist Sverige. I andra länder är det annorlunda, speciellt utanför Europa. Men du behöver inte bege dig utanför de europeiska gränserna egentligen för att finna det annorlunda än här. Titta på Italien, helt annorlunda. Hela syd och Östeuropa är annorlunda. Där är det mer acceptabelt. Mer vanligt med generationsboende eller att barnen bor hemma tills de ska gifta sig. 

    Men i Sverige är det fult och annorlunda. Här går det inte, trots att det fungerar på andra platser. I Sverige är det något "allvarligt fel" på en, trots man är högfunktionell. 

     
  • Anonym (Fille)
    Anonym (X) skrev 2021-10-16 17:37:42 följande:
    Men dina föräldrar vill ju inte?

    Vad betalar du hemma, och vad GÖR du?

    Du har redan skrivit att mamma lagar mat, tar du då all disk, sköter du din del av städning, tvätt, handla mat?

    Just det: betalar du maten hemma?
    Jag handlar nästan allt, jag diskar ibland, städar ibland. 

    Jag har alltid betalat av en viss summa hemma, ibland mer och ibland mindre. Det har berott på rådande situation. Har jag jobbat så har jag betalat mer, har jag inte jobbat så har jag betalat mindre eller inget alls.  
  • Anonym (Fille)
    Anonym (knäpp) skrev 2021-10-16 17:16:59 följande:
    I övrigt, säg inte att du sitter framför datorn och spelar, resten av tiden, (och när är din utbildning klar ) hemma hos föräldrarna, snälla.

    Menar om du är snygg, funktionell, tänkande som du sagt gör något, in the name of God.
    Pizzan levde upp till förväntingarna, och självklart bidrag jag inte med någonting alls när det kommer till utförandet. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (X)

    Hur många vänner i din egen ålder har gjort som du, utnyttjat föräldrarna och aldrig flyttat hemifrån?

    Känns det inte konstigt att hänga i föräldrahemmen när ni umgås? Eller har du inga vänner?

  • Anonym (Fille)
    Anonym (X) skrev 2021-10-17 16:38:32 följande:

    Hur många vänner i din egen ålder har gjort som du, utnyttjat föräldrarna och aldrig flyttat hemifrån?

    Känns det inte konstigt att hänga i föräldrahemmen när ni umgås? Eller har du inga vänner?


    Jag har inte lika mycket vänner idag som tidigare, de är till antalet kraftigt reducerade. Jag har egentligen alltid haft väldigt mycket vänner då jag besitter hög social kompetens och är rolig. En del av mina vänner har dock etablerade familjeliv med barn och annat idag, så de har inte tid för mig.

    Jag hänger inte med så många längre. Jag är nog rätt ensam faktiskt. De jag skulle vilja umgås med, som jag mår bra av att umgås med, de har inte tid för mig mer. De som har tid och som tjatat på mig, de har jag inte orkat lägga tid på. Jag skulle kunna umås med folk, men gör det inte i någon högre utsträckning. 

    Jag skulle nog beskriva mig som ensam. 

     
  • Anonym (Usch nej)

    Det är ju oerhört konstigt att någon fastnat i att leva som en tonåring när han är 30 år, aldrig haft en önskan om att bli vuxen och reda sig själv. Att ens tycka att det är fler fördelar med att bo med sin mamma än att bli självständig och stå på egna ben. Någon form av Peter-Pansyndrom, en pojke som aldrig vill bli vuxen och inte klarar av att varesig försörja sig, förse sig själv med mat och sköta sitt eget boende. Han är INTE lämplig för ett förhållande, kan inte ta hand om sig. En mansbebis.

    Aldrig, under några omständigheter att man skulle välja en sådan att varesig ha sex med eller förhållande med. Alldeles fördysfunktionell.

  • Anonym (Fille)
    Anonym (Usch nej) skrev 2021-10-17 18:37:09 följande:

    Det är ju oerhört konstigt att någon fastnat i att leva som en tonåring när han är 30 år, aldrig haft en önskan om att bli vuxen och reda sig själv. Att ens tycka att det är fler fördelar med att bo med sin mamma än att bli självständig och stå på egna ben. Någon form av Peter-Pansyndrom, en pojke som aldrig vill bli vuxen och inte klarar av att varesig försörja sig, förse sig själv med mat och sköta sitt eget boende. Han är INTE lämplig för ett förhållande, kan inte ta hand om sig. En mansbebis.

    Aldrig, under några omständigheter att man skulle välja en sådan att varesig ha sex med eller förhållande med. Alldeles fördysfunktionell.


    Nähe och varför inte ens sex?
    Trollar du eller?

    Om han är skitsnygg och har stor kuk, ska du då inte ens vilja ha sex med honom några gånger bara för att han bor hemma? WHAT? Obestämd
  • Anonym (Jennie)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-17 18:39:17 följande:
    Nähe och varför inte ens sex?
    Trollar du eller?

    Om han är skitsnygg och har stor kuk, ska du då inte ens vilja ha sex med honom några gånger bara för att han bor hemma? WHAT? Obestämd
    Är du verkligen 30? Din tråd handlar ju om att dejta någon, inte ett ONS. Ska du be dina föräldrar att hålla sig ur vägen när du ska bjuda över dejten? Det finns gott om snygga, välutrustade män som är självständiga och inte beter sig som obstinata tonåringar.
  • Anonym (MH)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-17 16:12:15 följande:
    Det finns lögner och så finns det lögner.
    Att vara helt ärlig och sedan gå lottlös är ju bara korkat. Ingen kommer tacka dig för att du är ärlig, ingen kommer belöna dig. Tvärt om går du miste om något. 

    Sedan är det ju inte bra att ha för vana att ljuga och att sätta det i system. Jag skulle kalla detta för en vit lögn.  
    Så du kommer även tvinga dina föräldrar att ljuga om ditt liv fram tills ni blev ihop eller kommer din partner aldrig få träffa dem?

    Jag har ju hört massor om min sambos tidigare år via hans släkt och vänner. Jag har koll på alla hans lite längre förhållanden och var han har bott och när. Och samma han om mig.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-17 18:39:17 följande:

    Nähe och varför inte ens sex?

    Trollar du eller?

    Om han är skitsnygg och har stor kuk, ska du då inte ens vilja ha sex med honom några gånger bara för att han bor hemma? WHAT? 


    Det skulle inte jag heller. Det är otroligt osexigt med en vuxen person utan eget liv. Totalt osjälvständigt. Skitsnygg och stor kuk och jättebebis tar liksom ut varann.
  • Anonym (Usch nej)
    Anonym (Fille) skrev 2021-10-17 18:39:17 följande:

    Nähe och varför inte ens sex?

    Trollar du eller?

    Om han är skitsnygg och har stor kuk, ska du då inte ens vilja ha sex med honom några gånger bara för att han bor hemma? WHAT? 


    Vem vill ha sex med en bebis? Spelar ingen roll det du skriver eftersom han fastnat i tonåren och är en mansbebis. Går helbort!
  • Anonym (knäpp)

    Tja, hur går det med mamsen och casanova tillvaron.

Svar på tråden Kvinna! hur ser ni på 30 år gammal man som bor hemma? Kan du dejta en sådan?