• Anonym (Sorgs­en)
    Wed 13 Oct 2021 21:11
    3011 visningar
    69 svar
    69
    3011

    Vem ska kämpa för mig nångång…

    Varför är jag den som blir bortvald i förhållanden jämt?

    När ska nån se att jag är värd det bästa?

    Jag menar detta ödmjukt o med sorg.

    Jag är bästa flickvännen. Jag ör omtänksam, fixar o donar, bra i sängen, glad o rolig o trevlig, social duktig kärleksfull lagar bra mat söt

    Men ändå räcker jag inte fram.

    Verkar inte värd ansträngning. Förstår inte det. Får liksom inte tillbaka. Jag gör allt

    Om jag skulle typ kräva nåt tillbaka är jag jobbig o tjatig

    Och så rinner det ut i sanden fast jag inte vill

    Är så olycklig o ensam

  • Svar på tråden Vem ska kämpa för mig nångång…
  • Anonym (ME)
    Thu 14 Oct 2021 12:41
    #31
    Anonym (Sorgsen) skrev 2021-10-13 23:07:45 följande:

    Är det fel att försöka liksom? Att hjälpa, vara kärleksfull på alla sätt, och allt?

    Jag skulle inte kunna låta bli. Skulle inte kunna vara latare o drygare liksom, hittar inte rätt ord här

    Jag är bra som person, omtyckt överlag på jobb o vänner

    Men kärlek. Jag är så olycklig?


    Nu kan jag bara utgå från din text här i tråden. Men det känns som att du är en tjej som är tillags för mycket (ja, man kan vara det). Det kanske är smickrande i början för killen. Men det skapar tyvärr ingen respekt för dig som person. Du kanske till och med upplevs som någon som är tillsammans med vem som helst bara för att få vara ett par. Och att mannen inte behöver behandla dig bra för att du ska stanna.

    Ta en paus. Fundera på hur du kan bli mer självständig i en relation. Gör inte massa saker oombedd! Mer än någon enstaka gång såklart. 
    Sen tror jag de flesta kära par har väldigt bra sex, i synnerhet i början. Många gillar matlagning etc. Så flera grejer du nämner är sånt som de flesta har. Problemet är nog när du fixar massa saker oombedd och sen har förhoppningar om att bli återgäldad på samma sätt. 
  • Thu 14 Oct 2021 12:50
    #32
    -2 +1
    Anonym (Y) skrev 2021-10-14 10:50:05 följande:

    Incel är jag inte. Jag är en kvinna och har en pojkvän men okej. Det handlar inte om att vara misstänksam. Jag är logisk. Om ts ständigt blir bortvald så är det högst troligt att problemet ligger hos henne själv och därför måste hon rannsaka sig själv. Det komiska här är att du väljer att kritisera mig istället för personen som tydligt hyser agg mot män.

    Jag vet inte vad du grundar det på, att det är män som måste förbättra sig för att vara värdiga en partner. Jag är helt övertygad om att det finns minst lika många kvinnor som måste förbättra sig. Blir man dessutom ständigt bortvald så kan man ju se ett återkommande mönster och då är det, oavsett vilket kön man tillhör, dags att rannsaka sig själv.

    Bara för att män oftare är våldsamma så betyder inte det att det oftast är män som måste förbättra sig för att vara värdig en partner. Jag tror inte att de flesta som är singlar är det på grund av att de är våldsamma, antisociala eller empatilösa. De flesta män är inte så som du beskriver. En partner kan vara dålig på många sätt så det måste inte handla om att man är antisocial, våldsverkare eller empatilös.

    Om du ser mitt inlägg som ett slag över huvudet så får du nog läsa om. Medmänsklighet har jag redan men du har nog en annan definition av vad det är men visst, då kan ju du fokusera på att sluta använda dig av härskartekniker.


    Ifall du upplever min irritation över din okänslighet inför ts situation som härskarteknik får jag väl be om ursäkt. Inte min mening att förminska någons åsikt. Du kanske har andra erfarenheter av män än vad jag har. I egenskap att ha varit man i 27 år kan jag tydligt urskilja ett mönster hos män där våld, löfte om våld, objektifiering, hänsynslöshet & en emotionell mognad som en 13 åring är betydligt vanligare hos män än kvinnor. Kvinnor är av naturen mer empatistyrda. Kvinnor är också de som bestämmer vem som får sex & inte. Därav förbättringen som krävs för att män ska få tillträde till sänghalmen. När jag var yngre var jag hänsynslös, våldsam, & katastrofalt dålig på att hantera mina känslor. Idag jobbar jag med unga män som på något sätt hamnat snett i livet. Det finns ett utbrett kvinnohat för de lågstatus män som inte får till det. Detta vänds också mot våld inom den egna gruppen. Män i grupp kan gå väldigt långt, både mot sig själva & andra. Grabbsnacket, stannar sällan vid prat ifall männen ifråga växer upp & aldrig lär sig hur man reglerar sitt temperament & sina svagheter. Tror du att det är en slump att Sveriges statistik över våldtäkter & övergrepp skenat iväg de senaste 15 åren?. Så, över till ts. Självklart har man ett eget ansvar & självklart finns det saker som man

    Bör utveckla för att öka sina chanser till att hitta en partner. Din ton & resonemang hjälper ju inte direkt ts att bygga upp sin självkänsla eller hur? När man går år ut & in som singel är det naturligt att känna som hon gör. Någon förändring bör göras, men man ska inte förändra den man är. Man ska hitta någon som älskar en för den man verkligen är. Ts kanske letar på fel ställen?. Oftast är kristna religiösa män betydligt bättre på att respektera kvinnor & visa dem den aktning som de förtjänar så det kanske inte är ett så dumt förslag?. & innan du skriker att detta vore fördomar - hur många kristna män känner du? Jag känner en del & det finns ett tydligt mönster präglad av stark moral. Något som är nödvändigt för livslånga relationer. Det är beundransvärt i en tid då själviskhet & yta är det som värdesätts av vilseleda unga människor.
  • Anonym (E)
    Thu 14 Oct 2021 12:52
    #33
    Anonym (Y) skrev 2021-10-14 10:51:29 följande:
    Men vad har korthet ens med det inlägg du citerade att göra? Spelar väl ingen roll om det är bättre att vara tjock än kort, om ts är tjock så är ju det eventuellt ett problem, inte korthet.
    För att det var ett inlägg från Pelle jag svarade på, en välkänd profil här på FL, som alltid dissar kvinnor om de inte är trådsmala.
  • Anonym (Y)
    Thu 14 Oct 2021 13:37
    #34
    +1
    Anonym (E) skrev 2021-10-14 12:52:28 följande:

    För att det var ett inlägg från Pelle jag svarade på, en välkänd profil här på FL, som alltid dissar kvinnor om de inte är trådsmala.


    Jag vet vad Pelle brukar skriva men bara för att han dissar tjockisar så behöver ju inte du dissa kortisar. Lika illa.
  • Anonym (Y)
    Thu 14 Oct 2021 13:49
    #35
    Vladdis skrev 2021-10-14 12:50:41 följande:

    Ifall du upplever min irritation över din okänslighet inför ts situation som härskarteknik får jag väl be om ursäkt. Inte min mening att förminska någons åsikt. Du kanske har andra erfarenheter av män än vad jag har. I egenskap att ha varit man i 27 år kan jag tydligt urskilja ett mönster hos män där våld, löfte om våld, objektifiering, hänsynslöshet & en emotionell mognad som en 13 åring är betydligt vanligare hos män än kvinnor. Kvinnor är av naturen mer empatistyrda. Kvinnor är också de som bestämmer vem som får sex & inte. Därav förbättringen som krävs för att män ska få tillträde till sänghalmen. När jag var yngre var jag hänsynslös, våldsam, & katastrofalt dålig på att hantera mina känslor. Idag jobbar jag med unga män som på något sätt hamnat snett i livet. Det finns ett utbrett kvinnohat för de lågstatus män som inte får till det. Detta vänds också mot våld inom den egna gruppen. Män i grupp kan gå väldigt långt, både mot sig själva & andra. Grabbsnacket, stannar sällan vid prat ifall männen ifråga växer upp & aldrig lär sig hur man reglerar sitt temperament & sina svagheter. Tror du att det är en slump att Sveriges statistik över våldtäkter & övergrepp skenat iväg de senaste 15 åren?. Så, över till ts. Självklart har man ett eget ansvar & självklart finns det saker som man

    Bör utveckla för att öka sina chanser till att hitta en partner. Din ton & resonemang hjälper ju inte direkt ts att bygga upp sin självkänsla eller hur? När man går år ut & in som singel är det naturligt att känna som hon gör. Någon förändring bör göras, men man ska inte förändra den man är. Man ska hitta någon som älskar en för den man verkligen är. Ts kanske letar på fel ställen?. Oftast är kristna religiösa män betydligt bättre på att respektera kvinnor & visa dem den aktning som de förtjänar så det kanske inte är ett så dumt förslag?. & innan du skriker att detta vore fördomar - hur många kristna män känner du? Jag känner en del & det finns ett tydligt mönster präglad av stark moral. Något som är nödvändigt för livslånga relationer. Det är beundransvärt i en tid då själviskhet & yta är det som värdesätts av vilseleda unga människor.


    Om du upplever det som okänslighet bara för att jag svarar på ts inlägg och är logisk så är det ditt problem. När det kommer till härskartekniker så syftade jag på de två sista orden du skrev.

    Du målar upp män som hemska varelser och kvinnor som perfekta människor. Lite lustigt. Du verkar vara helt inställd på att det är såhär. Du har ingen aning om hur ts är som människa. Du är helt inställd på att det är männens fel att ts ständigt blir bortvald. Själv skulle jag rannsaka mig själv, istället för att skylla ifrån mig på andra.

    Det du beskriver förändrar inte att problemet förmodligen ligger hos ts själv. Bara för att du har träffat många dåliga män så innebär det inte att de män ts har träffat är dåliga. Du verkar också vara väldigt fördomsfull, som att du redan har skrivna mallar om hur män respektive kvinnor är. Riktigt så enkelt är det inte.

    Jag vet inte varför du drar upp att det finns incels som är kvinnohatare? Vad har det med ts inlägg att göra? Nu är det ju inte incels som är problemet här. Du försöker bara få det att handla om någonting annat.

    Jag har inte sagt att det är konstigt att ts känner som hon gör. Jag har heller inte kommit med några elaka kommentarer. Det enda jag har gjort är att framföra mina tankar och det är väl just andras tankar som ts är ute efter att höra. Det är nog bäst att ts inser att det är dags att rannsaka sig själv, om hon märker att män hela tiden tar avstånd från henne. Om hon vill förstå vad problemet är så måste hon rannsaka sig själv. Att jag säger det är inte elakt.

    Ts kanske har sidor som är svåra att leva med, till exempel sjuklig svartsjuka eller någonting annat. Då är det verkligen dags att förändra vem man är. Själv hade jag inte velat vara tillsammans med en kristen, religiös man, då jag själv är ateist. Jag tror att det kan bli jobbigt på många olika sätt att vara tillsammans med någon som är väldigt troende om man själv inte är det men jag vet ju inte hur ts tänker där.
  • Thu 14 Oct 2021 13:50
    #36
    +1
    Anonym (E) skrev 2021-10-14 12:52:28 följande:

    För att det var ett inlägg från Pelle jag svarade på, en välkänd profil här på FL, som alltid dissar kvinnor om de inte är trådsmala.


    Så Pelle dissar tjocka kvinnor, vilket du tycker är illa, och då har du rätt att dissa korta killar och det är helt okej? Dubbelmoral much.
  • Thu 14 Oct 2021 17:12
    #37
    Anonym (Y) skrev 2021-10-14 12:41:00 följande:

    En tillförlitlig källa som visar på att män inte har någon medfödd moralisk kompass men att kvinnor har det.


    Detta går inte att undersöka på annat sätt än att fråga ut människor en och en, och be väldigt många deltagare i undersökningen att besvara frågor i stil med:

    1) Du känner dig överlägsen andra människor. (Ringa in siffra 1,2,3,4, eller 5)

    2) Att vara organiserad är viktigare för dig än att vara anpassningsbar. (1-5)

    3) Det är viktigare för dig att ingen blir upprörd än att du ska vinna en diskussion. (1-5)

    4) Du känner ofta att du måste rättfärdiga dig själv inför andra människor (1-5)

    5) Du har ofta svårt att relatera till andra människors känslor. (1-5)

    För att få alla frågor besök gärna: www.16personalities.com/sv/gratis-personlighetstest

    Som sagt, det finns ingen annan forskning som man kan göra än så: Att ställa många frågor till människor och anteckna svaren. Jag är även hobby-forskare när det gäller myer briggs, och denna har hjälpt mig massor att förstå mig på andra individer. Det finns dem som släkt-forskar på fritiden och deras historiska fynd står ibland med i tidningar, men för mig var det myer briggs som väckte intresse istället. Och Du undrade även hur jag vet vad Ts är för personlighet? Nästan alla kvinnor är personlighetstypen ISFJ (introvert, sensor/jordnära, feeler, judger/planner), så jag klassar varje ny kvinna som ISFJ (extraverted feeling/osjälviskhet, FJ, finns) tills hon uppvisar andra drag. Om hon stirrar på mig och har smått självisk approach klassar jag henne genast som ISFP (introverted feeling/egoism, FP (spontan feeler), finns) tills hon bevisar mig något annat. Jag gissar på att de tillhör dem allra allra vanligaste personligheter tills annat underlag märks.

    Men Du ser väl på Ts vad försiktig hon är i sitt sätt, hon har ingen egoistisk första approach whatsoever, därför är hon garanterat personlighetstypen ISFJ (The Nurse, feeler, och planerande. Killarnas favorit säger statistiken. Hon mobbar aldrig.). Det är väl inte svårt att se vad trevlig hon är? Dessutom ignorerar hon mig för jag är en utstickande intuitiv (personlighet på mig: INFJ, introvert, intuitiv/kreativ, feeler, judger/planner. Alltså är jag också extraverted feeler och osjälvisk, men jag satsar inte på att "passa in" som Ts gör, därför connectar jag inte så ofta med sensors/dem jordnära, men det är inget fel på mig). Därför kan man dra slutsatsen att det är killarnas fel och att de har varit själviska, samtidigt som Ts har varit osjälvisk. Hon borde skaffa sig en jordnära katolik. Jag tror hon skulle gillat detta mer än en intuitiv katolik, men jag kan ha fel.
  • Thu 14 Oct 2021 17:18
    #38

    Main functions, när dem kognitiva funktionerna slås ihop så handlar man på ett visst förutbestämt sätt:

  • Anonym (Y)
    Thu 14 Oct 2021 17:23
    #39
    -2 +1
    StudierKemi skrev 2021-10-14 17:12:16 följande:

    Detta går inte att undersöka på annat sätt än att fråga ut människor en och en, och be väldigt många deltagare i undersökningen att besvara frågor i stil med:

    1) Du känner dig överlägsen andra människor. (Ringa in siffra 1,2,3,4, eller 5)

    2) Att vara organiserad är viktigare för dig än att vara anpassningsbar. (1-5)

    3) Det är viktigare för dig att ingen blir upprörd än att du ska vinna en diskussion. (1-5)

    4) Du känner ofta att du måste rättfärdiga dig själv inför andra människor (1-5)

    5) Du har ofta svårt att relatera till andra människors känslor. (1-5)

    För att få alla frågor besök gärna: www.16personalities.com/sv/gratis-personlighetstest

    Som sagt, det finns ingen annan forskning som man kan göra än så: Att ställa många frågor till människor och anteckna svaren. Jag är även hobby-forskare när det gäller myer briggs, och denna har hjälpt mig massor att förstå mig på andra individer. Det finns dem som släkt-forskar på fritiden och deras historiska fynd står ibland med i tidningar, men för mig var det myer briggs som väckte intresse istället. Och Du undrade även hur jag vet vad Ts är för personlighet? Nästan alla kvinnor är personlighetstypen ISFJ (introvert, sensor/jordnära, feeler, judger/planner), så jag klassar varje ny kvinna som ISFJ (extraverted feeling/osjälviskhet, FJ, finns) tills hon uppvisar andra drag. Om hon stirrar på mig och har smått självisk approach klassar jag henne genast som ISFP (introverted feeling/egoism, FP (spontan feeler), finns) tills hon bevisar mig något annat. Jag gissar på att de tillhör dem allra allra vanligaste personligheter tills annat underlag märks.

    Men Du ser väl på Ts vad försiktig hon är i sitt sätt, hon har ingen egoistisk första approach whatsoever, därför är hon garanterat personlighetstypen ISFJ (The Nurse, feeler, och planerande. Killarnas favorit säger statistiken. Hon mobbar aldrig.). Det är väl inte svårt att se vad trevlig hon är? Dessutom ignorerar hon mig för jag är en utstickande intuitiv (personlighet på mig: INFJ, introvert, intuitiv/kreativ, feeler, judger/planner. Alltså är jag också extraverted feeler och osjälvisk, men jag satsar inte på att "passa in" som Ts gör, därför connectar jag inte så ofta med sensors/dem jordnära, men det är inget fel på mig). Därför kan man dra slutsatsen att det är killarnas fel och att de har varit själviska, samtidigt som Ts har varit osjälvisk. Hon borde skaffa sig en jordnära katolik. Jag tror hon skulle gillat detta mer än en intuitiv katolik, men jag kan ha fel.


    Du borde nog gå och prata med någon. Jag tror att du kan behöva det.

    Detta är inte normalt. Sluta trolla eller sök hjälp.
  • Anonym (Y)
    Thu 14 Oct 2021 17:25
    #40
    Anonym (Y) skrev 2021-10-14 17:23:07 följande:

    Du borde nog gå och prata med någon. Jag tror att du kan behöva det.

    Detta är inte normalt. Sluta trolla eller sök hjälp.


    Och nej, du kan inte dra någon som helst slutsats att det är killarnas fel. Det är högst troligt så att problemet ligger hos ts själv, i och med att hon ständigt blir bortvald.

    Trams.
Svar på tråden Vem ska kämpa för mig nångång…