• Anonym (förvi­rrad)
    Thu 14 Oct 2021 14:58
    251 visningar
    15 svar
    15
    251

    Kom plötsligt in på en annan medlems sida?

    Fråga till Familjeliv!

    Plötsligt när jag skulle uppdatera min sida och läsa nya inlägg var jag plötsligt inne på en annan medlems sida. Jag kunde läsa alla hennes mail och inlägg och se vem som skrivit privat till henne. Tack och lov hade hon inte några personuppgifter i sin profil.


    Jag fick logga ur och starta ny webbläsare för att åter kunna komma in på mitt eget konto.

    Vad händer?

  • Svar på tråden Kom plötsligt in på en annan medlems sida?
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 17:44
    #6
    Anonym (A) skrev 2021-10-14 16:29:40 följande:
    Om en person kommer in på mitt konto kan hen se mitt riktiga namn, fullständiga adress och personnummer. Inget jag vill ska cirkulera fritt tack.
    Det konto jag kom in på innehåller inget mer än användarnamnet. Inga foton adressuppgifter eller lösenord. Men jag kan läsa alla deras mail och se historiken och använda deras konto till mailutskick och inlägg.
  • Anonym (förvi­rrad) Trådstartaren
    Thu 14 Oct 2021 20:06
    #12
    Anonym (Error) skrev 2021-10-14 18:58:21 följande:
    Om du kan använda deras konto som om du vore inloggad användare så är det definitivt ett allvarligt säkerhetsproblem hos FL!
    Jag jag kunde använda dennes mail och skriva inlogg, läsa deras mail, se vem som skrivit till dem osv med dennes profil vilket jag så klart inte gjorde. Loggade ut ganska snart och in igen efter en stund och då blev det mitt vanliga konto.
Svar på tråden Kom plötsligt in på en annan medlems sida?