• Anonym (Sippan)

    Gör det något om du smygfotas på stranden när du är topless? Alla har ju redan sett brösten på stranden redan.

    Läste i en toplesstråd att vissa unvek att vara topless på stranden eftersom de kunde bli smygfotade. Men om man är topless på en strand där det vistas hundratals eller tusentals personer, då ser ju alla dina bröst redan. Vad gör dte då om du blir smygfotad eller inte? 

    Vad är du orolig för när hundratals människor redan ser dina bröst på stranden? 
    Handlar det om att du inte vill hamna på nätet? Vad gör det om du hamnar på nätet? Det kommer förmodligen vara fler som ser dina bröst i verkligheten på stranden, än antalet personer som kommer göra det på nätet. Tänk själv hur många miljarder porrbilder som finns på nätet. Du hade ju bara blivit i droppe i havet som ingen la märke till. 

    Hur resonerar du? Undrar verkligen.  

  • Svar på tråden Gör det något om du smygfotas på stranden när du är topless? Alla har ju redan sett brösten på stranden redan.
  • Anonym (Men snälla...?)
    Anonym (Sippan) skrev 2021-10-14 18:19:49 följande:
    Men om du går runt med dina bröst blottade på stranden så antar jag att du räknar med att folk kommer se de/brösten. Då har de ju fått ta del av dina bröst redan. Och de är antaglig fler till antalet än personerna som skulle se de online. 

    Så vad spelar det för roll? Har inte folk redan tagit del av brösten när du är på stranden? 
    Nej, hela världen har inte det och personen har inte heller valt att blotta sig för hela världen 24/7 för all framtid på nätet.

    Exakt hur skrumpen russinhjärna har du egentligen om du inte fattar det efter alla svar du har fått?

    Vad fan är det för fel på folk....
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (smygfota) skrev 2021-10-14 20:25:07 följande:
    Vad bra då tänker du så när du blir misshandlad på offentlig plats för att någon tycker att du stör.

    Dumma människa.
    Jag får inte ihop din tankegång.

    Är det samma sak att misshandla någon som agerar störande på offentlig plats som att fotografera någon?
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Men snälla...?) skrev 2021-10-14 20:29:03 följande:
    Nej, hela världen har inte det och personen har inte heller valt att blotta sig för hela världen 24/7 för all framtid på nätet..
    Men man behöver ju ta med att risken för detta finns när man väljer att blotta sig på offentlig plats.
  • Anonym (Men snälla...?)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-10-14 20:38:00 följande:
    Men man behöver ju ta med att risken för detta finns när man väljer att blotta sig på offentlig plats.
    Det finns en risk att bli rånad också, ska vi alla då hålla oss hemma? Är det ens eget fel och helt rätt att någon rånar en bara för att man är på en viss plats?

    Lite hyfs och integritet hade varit trevligt men det får man leta länge efter bland alla nötter i dagens samhälle.

    När får jag komma och råna dig? Det är en klar risk när man är i närheten av mig så det kommer att vara helt och hållet ditt fel när det händer.
  • Anonym

    DEt är en offentlig plats och där är det tillåtet att fotografera.

    Varför ska du smygfota?

  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Men snälla...?) skrev 2021-10-14 21:02:52 följande:
    Det finns en risk att bli rånad också, ska vi alla då hålla oss hemma? Är det ens eget fel och helt rätt att någon rånar en bara för att man är på en viss plats?

    Lite hyfs och integritet hade varit trevligt men det får man leta länge efter bland alla nötter i dagens samhälle.

    När får jag komma och råna dig? Det är en klar risk när man är i närheten av mig så det kommer att vara helt och hållet ditt fel när det händer.
    Stora skillnaden är ju då att den som rånar begår lagbrott.

    Men hur som haver så skulle jag ändå inte gå runt med en genomskinlig påse/väska fylld med kontanter på offentlig plats. Jag skulle se det som provokation och ren uppmuntran till rån om jag ska vara helt ärlig.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (K) skrev 2021-10-14 20:15:11 följande:
    Apropå sprida, eftersom du tydligen inte fattar det själv, så är det inte bara i sexuella sammanhang det kan hamna i fel händer utan på sociala media, som i sin tur kan ses av helt fel människor. Grannar, kollegor, chefen, kassörskan på Ica, barnens kompisars föräldrar, listan kan göras lång!
    Men på sociala medier får man inte visa nakna bröst! Det gäller iaf facebook, Insta, Youtube m m. Så om barn, grannar och andra bekanta ska se såna bilder måste de gå in på porrsidor. Och smygtagna bilder har väl knappast den kvalitén att de platsar där?
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Malin) skrev 2021-10-14 21:54:58 följande:
    Men på sociala medier får man inte visa nakna bröst! Det gäller iaf facebook, Insta, Youtube m m. Så om barn, grannar och andra bekanta ska se såna bilder måste de gå in på porrsidor. Och smygtagna bilder har väl knappast den kvalitén att de platsar där?
    Det där säger ju även något om beteendet i sig.

    Det är inte accepterat eller tillåtet på de stora "sociala media" plattformarna. Men att göra det i verkliga livet har vissa inga som helst problem med.... 
  • Anonym (smygfota)
    Anonym (Vänster är ett skällsord) skrev 2021-10-14 20:36:06 följande:
    Jag får inte ihop din tankegång.

    Är det samma sak att misshandla någon som agerar störande på offentlig plats som att fotografera någon?
    Respektera integritet, självklart förstår du ingenting, för du har ingen respekt för andra eller dig själv.
Svar på tråden Gör det något om du smygfotas på stranden när du är topless? Alla har ju redan sett brösten på stranden redan.