• Wed 27 Oct 2021 11:10
    20577 visningar
    110 svar
    110
    20577

    Plussat efter IVF okt 2021

    Hoppar in här i gruppen då jag plussat i Oktober! Ska bli spännande att följa alla och jag håller tummarna för samtliga! Känns skönt att ha stöd här i forumet för det man går igenom.

  • Fri 29 Oct 2021 10:18
    #28

    Igår kväll blev jag väldigt nervös då jag fick ganska ont i magen, som kraftig mensvärk ungefär, men under en ganska kort period. Sen började det sticka och dra lite i ljumskarna och det kändes väldigt obehagligt. Ingen mer blödning än det som redan finns dagligen, så på så sätt har det inte förändrats något, men fortfarande väldigt jobbig och oroande känsla. Det gick över till slut, men är nervös för att det ska komma tillbaka. Tror ni det kan vara växtvärk för livmodern eller något liknande? Är på RD22, så det blir väl vecka 6 om man räknar från två veckor innan återföringen gjordes, som jag hört man ska göra vid IVF.

  • Tue 2 Nov 2021 09:37
    #34

    Hur går det för er? Jag kämpar just nu mest med illamåendet som är nästan konstant. Tack och lov så är det oftast ett illamående jag kan hantera och gå runt med, men vissa gånger måste jag springa och spy. Jag som verkligen hatar att spy! I övrigt så blöder jag fortfarande, men betydligt mindre än innan. Har mitt nästa ultraljud på fredag och önskar att dagarna till dess kunde gå lite fortare!

  • Tue 2 Nov 2021 14:40
    #36
    Linsen8808 skrev 2021-11-02 12:33:25 följande:
    Räknar med dagarna till vul... på torsdag är det dags. Illamåendet slog till i v 6+3, går in i v 8 imorgon. Spännande det här med hur kaffe som en gång var favoritdrycken nu är det värsta jag kan tänka mig....
    Ja visst är det underligt hur det ändras? Jag älskar ost, men nu får synen av smält ost mig att vilja kräkas, haha. Det enda jag känner att jag skulle kunna äta och njuta av är lakrits, och det får man inte äta så mycket av när man är gravid - typiskt! Men Läkerol Salvi har jag märkt hjälper mig med illamåendet så såna går jag och suger på titt som tätt.
  • Wed 3 Nov 2021 16:33
    #38
    Emma1b skrev 2021-11-03 12:00:00 följande:

    Dagarna sniglar sig verkligen fram! Har UL på kliniken 18 nov, men har bokat en gynkoll på ett annat ställe till 10 nov, så jag hoppas att de kan göra VUL. Det stod att de kunde hjälpa till vid blödning i tidog graviditet, och då måste de väl kunna göra VUL?!

    Jag mådde så fruktansvärt illa under mina 2 andra graviditeter, och nu mår jag bara jättelite illa emeklanåt. Jag borde ju bara vara glad, jag vet att det kan skilja mellan graviditeter, men såklart oroar jag mig att det beror på att hcg inte stiger som det ska.


    Jag önskar att jag slapp må så illa som jag gör just nu. Det är nästan konstant och otroligt jobbigt. Men jag förstår varför du känner lite nervositet om de tidigare graviditeterna var så annorlunda. Jag hoppas för din skull att allt är som det ska och du helt enkelt slipper må så illa, vore inte det toppen!

    Jag skulle absolut gissa på att du får göra VUL eftersom det är så de undersöker blödningar så vitt jag vet. Jag gissar på att det är det jag ska få göra igen på fredag eftersom det troligtvis är för tidigt för annat UL och jag också har problem med blödningar.
  • Thu 4 Nov 2021 16:11
    #40
    Aama79080 skrev 2021-11-04 13:09:44 följande:

    Hoppar in här i tråden!

    Jag plussade i tisdags (ruvardag 10, min testdag)med blastocyst 5dagars som sattes in 23okt , är så tacksam och lycklig. Det som gör mig orolig är som jag ser att flera av er skrivit - lutinusen. Jag har sedan söndagen haft lite beige/brun/rosa-aktiga flytningar vilket såklart gör att man börjar fundera? pratat med både kliniken och sjukhuset och de säger att lutinus kan göra slemhinnorna sköra? men man kan ju inte sluta tänka på ev. Missfall? kram till er!


    Förstår din oro helt, då jag själv blött nästan konstant (väldigt lite) i 2-3 veckor nu och jag har inte ens använt Lutinus! Skrikandes Men jag tror det är bäst att intala sig själv att det faktiskt är helt normalt att blöda i början av en graviditet. Jättemånga jag pratat med har bekräftat det nu. Och verkligheten är att man inte kan hjälpa om det skulle bli missfall i tidig graviditet så det är inte värt att gå och oroa sig för det. Jag har försökt ställa om mitt tankesätt att jag inte ska oroa mig över något förrän en barnmorska säger att jag behöver oroa mig!

    Önskar dig lycka till!
  • Fri 5 Nov 2021 14:05
    #43

    Idag har även jag fått se ett tickande hjärta på ultraljud! Alldeles fantastiskt. Beräknat datum 25 juni 2022 (min brors födelsedag!). Hjärta

    Jag gjorde ultraljudet, klev ur stolen och satte på mig kläderna, och sen insåg jag att jag skulle ha tagit en video på det lilla hjärtat så jag fick fråga barnmorskan om det gick bra att göra processen en gång till lite snabbt, haha. Det tyckte hon gick jättebra så det var bara att klä av sig igen. Skrattande

    Självklart är jag fortfarande nervös över de kommande veckorna, men jag känner mig något lugnare nu när jag vet att mitt blödande inte verkar ha påverkat någonting!

  • Fri 5 Nov 2021 18:00
    #45
    Emma1b skrev 2021-11-05 14:54:36 följande:

    Grattis Kiwi, så skönt! Dessa jävla blödningar som ska göra oss så oroliga!

    Jag ångrar så att jag inte fotade blastocysten vid insättningen! Så på onsdag får jag vara redo med kamera...

    Har du fler vul eller blir kub nästa nu?


    Ja jag filmade faktiskt blastocysten denna gången, glömde förra försöket men då blev det ju inget.

    Jag vet faktiskt inte hur processen ser ut nu. Sophiahemmet som jag gått hos meddelade att deras arbete är färdigt nu och att jag måste gå hos vanliga mödravården nu, så jag har skickat ett meddelande till en klinik i Haninge så får jag se vad de säger!
  • Tue 23 Nov 2021 23:21
    #53
    Emma1b skrev 2021-11-23 16:37:37 följande:

    Jag fick tyvärr ma konstaterat på VUL, så jag hoppar ur tråden. Det hade slutat växa ca 4+4, såbara dagar efter att jag plussat, så bittert! Hemskickad med cytotec och återbesök på måndag för att se att allt kommit ut. Lycka till allihop!


    Gud vad jobbigt, jag känner verkligen med dig. Jag önskar dig all lycka till inför nästa försök! Kram!
  • Fri 26 Nov 2021 13:58
    #55
    Inalina skrev 2021-11-26 12:19:15 följande:

    Hejsan! Känner igen några av er från IVF tråden 2021! Vet inte hur aktiv denna tråden är men chansar ändå :) Har en dotter som kom 2019 på 3:e IVF, har försökt med syskon ett år nu.

    Jag har gjort 3 fulla IVFer i år men alla har varit misslyckade med väldigt dålig kvalitet på äggen. Fick höra från min klinik att jag borde prova äggdonation.

    Jag ville ge det ett försök till och skulle därför köra min FJÄRDE IVF för i år, när jag var på VUL hos gyn i tisdags för att förhoppningsvis köra igång med sprutorna när hon såg att jag var GRAVID! Helt sjukt, och oväntat då jag aldrig blivit gravid naturligt sedan vi började försöka 2014. SÅ jag går med här i tråden då det känns som att jag är gravid efter IVF..  fast ännu mer chockartat. ska på VUL på måndag igen och hoppas såklart jag får se ett pickande hjärta! Mår redan dåligt med illamående och kan knappt sova på nätterna så detta bådar gott...


    Grattis! Gud vad kul för er! Hoppas att allt går finemang så du slipper nästa IVF runda, vet hur stressigt det kan vara. Trots låga odds så finns det nog ofta en liten chans att det går den naturliga vägen ändå så jag hoppas jag också kan få den turen om det blir dags för syskonförsök i framtiden! Nu kan jag bara hoppas på att denna graviditeten går hela vägen då det är min första. V9+6 för mig idag!
  • Mon 29 Nov 2021 08:13
    #59
    Inalina skrev 2021-11-28 20:44:35 följande:

    Hejsan!! Ja jag hoppas detta ska gå bra :) har ju redan börjat må riktigt dåligt med illamående och trötthet så jag håller fast vid att det måste vara en krabat som är där för att stanna! (Mådde skitdåligt med dottern med..) ja det ska ju finnas en chans att det går naturligt och jag har aldrig fått ett klart svar varför det inte funkat innan. Hur mår du? Denna gången orkar jag inte oroa mig lika mkt för diverse saker då det blir som det blir vad jag än gör. Bättre att försöka hålla sig över ytan och (just nu) överleva dagen hehe. :)

    Jag kommer ju träffa en hel del vänner o familj i jul och hade ju gärna gjort KUB eller liknande innan så man är mer säker på att allt är bra där inne innan man berättar för folk, men det kommer bli omöjligt att inte säga något med tanke på hur jag mår redan nu. Får veta mer i morgon bitti på VUL om de kan se ett pickande hjärta än, jag hoppas det så jag kan hänga upp mig på det <3 kram!


    Jag mår helt ok just nu. Illamåendet är inte alls lika jobbigt som det varit. Jag önskar att jag inte skulle oroa mig men jag lider av ångest, så det är tyvärr en del av min vardag, haha.

    Jag vet inte om jag kommer göra KUB innan jag berättar för familjen, men jag väntar nog med att berätta för vänner och släkt tills efter det. Min mamma vet redan för jag berättade för henne så snart jag plussade för att ha någon att få stöd från om någonting mot all förmodan skulle gå fel.

    Lycka till på ditt VUL idag! Hoppas du får se ett litet hjärta picka! Jag har inskrivning hos barnmorska idag.
  • Mon 29 Nov 2021 14:20
    #61
    Inalina skrev 2021-11-29 10:56:09 följande:
    Det var bara inskrivning idag så inget UL. Fick mest information om vad jag har att förvänta mig framöver. Nästa steg på resan är KUB i vecka 12-13 (om ca 2 veckor) och sedan rutinultraljud någon gång vid vecka 16-18. Hoppas tiden går snabbt för jag vill så gärna se den lille på skärmen igen!
  • Thu 9 Dec 2021 22:41
    #63
    Linsen8808 skrev 2021-12-09 16:29:37 följande:

    Kub ultraljud idag, vilken känsla..... Har ni gjort? Någon av er som kan nåt om nub eller skalle teorin? Gissa kön?

    Säg hej till vår lilla! Kram på er


    Grattis! Jag vet inget om det du nämnde tyvärr. Jag har KUB om en vecka. Är så nervös men hoppas innerligt att allt är bra!
  • Fri 10 Dec 2021 16:57
    #66
    helle88 skrev 2021-12-10 16:04:08 följande:

    Jag var på KUB förra veckan och allt såg fint ut på ultraljudet men trots det fick jag hög risk och fick gå vidare med NIPT-test. Hann vara otroligt glad och lättad efter ultraljudet några dagar och sen kom provsvaren på blodprovet några dagar senare och då fick jag beskedet att risken är 1:55 så nu jag är bara ledsen och orolig. Känns fruktansvärt att behöva vänta i 2-3 veckor på provsvar innan man vet hur illa det är eller om jag kan vara glad över graviditeten igen. 


    Men åh vad jobbigt att inte få glädja sig åt graviditeten, förstår att det är tufft för dig. Jag hoppas att ni kommer fram till att det inte är någon fara trots allt! Hjärta
  • Tue 28 Dec 2021 21:52
    #84
    Always choklad skrev 2021-12-28 18:22:55 följande:

    Hej!

    Jag hoppas jag kan joina er här. Jag är i 10v och forum för att försöka bli gravid vid ivf börjar kanske vara lite inaktuellt då jag vill diskutera andra saker nu...Ni förstår kanske vad jag menar..Fick tipset av en I den tråden att denna tråd fanns. Jag har bokat in nipt om 2 v, hoppas så att detta ska gå vidare hela vägen. Sov dåligt inatt så idag fick jag inget gjort alls sett lite Netflix ätit och sovit sovit. Såååå trött! Inte ens tagit mig ut på promenad som jag lovat mig själv att göra varje dag. Har så mycket frågor och funderingar och har ingen att riktigt diskutera med än. Vi har inte tänkt berätta något till någon förrän efter resultat från nipt och ultraljud då..Har inte gått så här långt förut så detta är som en ny värld. Köpte bio-oil som jag börjat smörja in magen med igår, mysigt och så hoppas vi att det ger verkan. Skall reducera bristningsärr tydligen.


    Välkommen! Alltid kul med fler man kan dela sina upplevelser med. Har du några funderingar eller frågor svarar jag gärna på det jag kan! Håller tummen att ditt NIPT går bra!
  • Wed 29 Dec 2021 23:59
    #92
    Always choklad skrev 2021-12-29 16:42:34 följande:

    Hej det tackar jag för, jo frågor har jag massor av. Just nu försöker jag läsa på om fosterdiagnostik och nipt digeorges syndrom m.m. Så har du nå tips eller vet av erfarenhet hur det funkar tar jag tacksamt emot info.


    Har själv inte gjort NIPT utan endast KUB, så kan tyvärr inte ge råd gällande det, men hoppas någon annan kan hjälpa dig där!
  • Tue 11 Jan 2022 17:35

    Jag finns också kvar här. Inne i v17 nu och ser fram emot RUL om några veckor så vi kan se att allt fortfarande står rätt till och då även få reda på könet. Hela familjen och den enda vännen jag berättat för än så länge tror det blir en pojke och det har även jag på känn. Får se om det stämmer eller om vi alla blir motbevisade! Nu var det några veckor sedan jag gjorde KUB och jag vill så gärna se rörelser igen, eller ännu bättre, känna rörelser!

  • Wed 12 Jan 2022 08:44
    Always choklad skrev 2022-01-11 18:49:59 följande:

    Hej tyvärr sket det sig. Var missed abortion v8 just efter ultraljudet, har fått behandling för att driva ut det idag. I min värld var det v12 och värsta tiden över men så var ej fallet. Nu ska jag bara försöka må bättre och landa i det här. Önskar alla lycka till!


    Men fy vad jobbigt! Tack för att du delar med dig och jag önskar dig verkligen all lycka till för framtiden! Stor kram.
Svar på tråden Plussat efter IVF okt 2021