• Anonym (Ologisk)

    Varför hakar jag upp mig på att han haft andra tjejer innan mig?

    Jag har träffat en kille som jag trivs jättebra med men av någon idiotisk anledning så stör det mig att han haft flera tjejer innan mig. Jag känner inte att jag är den rätta när det funnits flera som varit den rätta innan mig. Samtidigt skulle jag aldrig kunna tänka mig en oskuld. Ja jag hör själv hur ologiskt det låter och jag blir arg på mig själv för att jag känner så. Hur slutar jag tänka så här?

  • Svar på tråden Varför hakar jag upp mig på att han haft andra tjejer innan mig?
  • Anonym (Fisken)

    De andra tjejerna har inte varit den rätta.... Om de hade varit det hade han fortfarande varit med de. 

  • Anonym (xxx)
    Anonym (Ologisk) skrev 2021-10-15 11:38:02 följande:

    Jag har träffat en kille som jag trivs jättebra med men av någon idiotisk anledning så stör det mig att han haft flera tjejer innan mig. Jag känner inte att jag är den rätta när det funnits flera som varit den rätta innan mig. Samtidigt skulle jag aldrig kunna tänka mig en oskuld. Ja jag hör själv hur ologiskt det låter och jag blir arg på mig själv för att jag känner så. Hur slutar jag tänka så här?


    Du gör en tankevurpa här. Om de var rätt för honom, varför är han inte tillsammans med en av dom nu?

    Men jag förmodar att du är oskuld och inte har haft något förhållande innan?
  • Ocdmänniska

    Gillar inte direkt att tänka att min sambo har haft andra heller men det har ju jag med? Menar jag vet nu själv att hur jag känner mig liksom, mitt ex var inte den rätta så det var väl inte hans heller, annars hade ju jag varit med mitt ex och han någon av sina. Det är ju därför man inte är tillsammans med dom längre, så fokusera på ert förhållande bara för ni är ju tillsammans ????

  • Anonym (Rakt på sak)

    Problemet är att du inte är tillräckligt säker i dig själv. Börja jobba med den biten istället så kommer du må mycket bättre.

  • Vandraren80

    Jag tänker mer såhär... Alla ens ex var ju rätt just då. Bara för att det inte varade för evigt så innebar ju inte det att relationerna var "fel".

    Om definitionen av "den rätta" är att man är tillsammans hela livet, då lurar ju flertalet sig själva genom att tro att var och varannan partner är "den rätta".. Det låter vansinnigt deprimerande tycker jag.

    Sen en grej till... Att säga "den rätta" i singular antyder ju att det bara finns en som är rätt. Inte logiskt med tanke på hur många miljoner människor det finns bara i Sverige.

    Nu vet jag inte om du (TS) också haft andra innan, men jag utgår från det. Så... De flesta av era ex var väl rätt en gång i tiden, och nu är det ni två som är rätt.

    Kommer ni att vara rätt hela livet? Vem vet? Troligtvis inte om man går efter statistiken. Men man vet ju aldrig, vissa par håller ju faktiskt ihop livet ut.

    Livet är tillräckligt komplicerat utan att vi komplicerar det ytterligare i onödan. ;)

  • Anonym (kaffedraken2)
    Vandraren80 skrev 2021-10-15 12:19:53 följande:

    Jag tänker mer såhär... Alla ens ex var ju rätt just då. Bara för att det inte varade för evigt så innebar ju inte det att relationerna var "fel".


    Tänkte just skriva samma, men du hann före. Nån av dom andra tjejerna kanske var den rätta. Just då.
    Det verkar vara det viktigaste för många. Att det ska vara livet ut. 
    Vad konstigt att tänka så, tycker jag. Jag tror det är bättre att leva i nuet.

    Det här med att det ska vara livet ut kunde jag se i mina trådar om en yngre tjej, dom flesta såg framför sig hur tjejen längre fram blev tvungen att hand om en gammal man, som har blöjor m.m. Jag tycker det är bättre att tänka positivt. Om två människor vill vara ihop, så kan dom vara det. Oavsett åldersskillnad. Man vet inte vad som sker i nästa sekund.
  • Anonym (Ologisk)
    Anonym (xxx) skrev 2021-10-15 11:56:18 följande:

    Du gör en tankevurpa här. Om de var rätt för honom, varför är han inte tillsammans med en av dom nu?

    Men jag förmodar att du är oskuld och inte har haft något förhållande innan?


    Nej jag är långt ifrån oskuld och har haft 2 förhållanden tidigare så jag vet ju att jag inte har anledning att känna som jag gör. Men jag kan inte rå för att jag känner så ändå.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2021-10-15 12:12:56 följande:
    Problemet är att du inte är tillräckligt säker i dig själv. Börja jobba med den biten istället så kommer du må mycket bättre.
    Håller med
Svar på tråden Varför hakar jag upp mig på att han haft andra tjejer innan mig?