• Anonym (Hjälp!!)

    Klamydiabrev?!

    Fick hem ett klamydiabrev i veckan. Saken är att jag har en partner sen några år tillbaka, och är den enda jag varit intim med under våra år tillsammans. Brevet är skickat ifrån en annan stad, där varken jag eller min partner bor eller har någon koppling till. Känns långsökt att min partner skulle åkt till en annan stad för att testa sig? Kan brevet blivit felskickat?!

  • Svar på tråden Klamydiabrev?!
  • Anonym (idrott)

    klamydia brev till vem av er? va? är det en kallelse eller ett provsvar?

  • Pinotage
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2021-10-15 14:28:31 följande:

    Fick hem ett klamydiabrev i veckan. Saken är att jag har en partner sen några år tillbaka, och är den enda jag varit intim med under våra år tillsammans. Brevet är skickat ifrån en annan stad, där varken jag eller min partner bor eller har någon koppling till. Känns långsökt att min partner skulle åkt till en annan stad för att testa sig? Kan brevet blivit felskickat?!


    Gissar att det är någon som uppgett falska uppgifter.
  • Anonym (A)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2021-10-15 14:28:31 följande:

    Fick hem ett klamydiabrev i veckan. Saken är att jag har en partner sen några år tillbaka, och är den enda jag varit intim med under våra år tillsammans. Brevet är skickat ifrån en annan stad, där varken jag eller min partner bor eller har någon koppling till. Känns långsökt att min partner skulle åkt till en annan stad för att testa sig? Kan brevet blivit felskickat?!


    Synd att du inte kan få reda på vem som uppgett ditt namn och det finns många förklaringar. Självklart ska du testa dig i vilket fall. Din partner kan mycket väl ljuga för dig. Det är en lika trovärdig förklaring som nåt annat. Det kan också vara så att hen har varit otrogen med någon som bor i den staden, den personen har testat positivt för klamydia och vet att du kan ha riskerats att smittas.
  • Anonym (Hjälp!!)
    Anonym (A) skrev 2021-10-15 14:35:00 följande:

    Synd att du inte kan få reda på vem som uppgett ditt namn och det finns många förklaringar. Självklart ska du testa dig i vilket fall. Din partner kan mycket väl ljuga för dig. Det är en lika trovärdig förklaring som nåt annat. Det kan också vara så att hen har varit otrogen med någon som bor i den staden, den personen har testat positivt för klamydia och vet att du kan ha riskerats att smittas.


    Jag och min partner bor ihop, och min partner har inte fått hem någon kallelse, inga samtal eller nummer som kan kopplas till någon mottagning. Jag hoppas bara att detta är ett misstag av mottagningen jag fick brevet ifrån, eller att någon försöker jäklas med mig..
  • Anonym (A)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2021-10-15 15:01:24 följande:
    Jag och min partner bor ihop, och min partner har inte fått hem någon kallelse, inga samtal eller nummer som kan kopplas till någon mottagning. Jag hoppas bara att detta är ett misstag av mottagningen jag fick brevet ifrån, eller att någon försöker jäklas med mig..
    Det kan vara så att han redan testat sig och uppgett dig i smittspårningen. Det kan pågå rätt mycket bakom ens rygg, både brev och samtal. Förhoppningsvis är brevet ett misstag så klart, men testa dig ändå.
  • En manlig man

    Sannolikheten att han testat sig och det visade sig att han är smittad är nog större än att du fått brevet av misstag.

  • Anonym (Tveksamt)

    Hej TS,

    Det här låter ju väldigt mysko. När jag testade mig för flera år en så fick man bara tillbaka ett (1) år. Så har du inte knullar något annan på minst ett år så är det antagligen:

    1 - din sambo?

    2 - fel/misstag

    3 - någon som jävlas med dig. Kanske din sambos ex?

    Ring dom och fråga och säg att du inte legat med någon annan än din sambo på flera år.

    Ligger du förresten med din sambo nu? Eller vill hon inte just nu så kanske du får fundera ett varv till?

  • Anonym (öööö)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2021-10-15 14:28:31 följande:

    Fick hem ett klamydiabrev i veckan. Saken är att jag har en partner sen några år tillbaka, och är den enda jag varit intim med under våra år tillsammans. Brevet är skickat ifrån en annan stad, där varken jag eller min partner bor eller har någon koppling till. Känns långsökt att min partner skulle åkt till en annan stad för att testa sig? Kan brevet blivit felskickat?!


    du kanske heter som någon annan och de råkat ta din adress? 
  • Anonym (Hjälp!!)

    såååå, fått svar på testet och det var självklart negativt. men borde jag ringa tillbaka till umo och ifrågasätta brevet? att de kan va felskickat? att personen som namngett mig ljugit? har mått psykiskt dåligt i 2 veckor över detta brev.

  • Anonym (A)
    Anonym (Hjälp!!) skrev 2021-10-27 10:48:52 följande:

    såååå, fått svar på testet och det var självklart negativt. men borde jag ringa tillbaka till umo och ifrågasätta brevet? att de kan va felskickat? att personen som namngett mig ljugit? har mått psykiskt dåligt i 2 veckor över detta brev.


    Skönt att det var negativt! Det kommer inte tjäna något till att ringa, du får så klart en ursäkt men det är gjort nu och kommer inte att förebygga framtida misstag heller. Antagligen hade du samma namn som den det egentligen skulle till, men de tänkte inte på att kolla din ålder osv. Vem personen är som angett dig kommer du heller aldrig få veta, men eftersom det kommer från Umo lär hen vara väldigt ung iaf.
  • Anonym (Strazzz)

    Jag var tillsammans med en man i ett år och vi hade blivit gravida. Under mina provtagningar i samband med graviditeten visade det sig att jag hade klamydia. Jag hade inte haft sex med någon annan under vårt förhållande och inte han heller. Jag var väldigt sexuellt aktiv innan jag träffade min dåvarande pojkvän och hade inte testat mig för könsjukdomar på flera år, men haft sex med kanske 5 st killar efter mitt senaste test på vårdcentralen. Barnmorskan sa att det kunde varit så att klamydian legat latent i några år för att blossa upp. Eller så har jag gått med klamydia i flera år utan att veta om det. Tur man blev med barne ändå.

    Det är nog klokt att testa sig när man inleder ett nytt förhållande så man vet med säkerhet att man inte går runt med nånting. Men samtidigt kan det visa negativt då det kan ligga latent.

  • Anonym (Halloween)

    Kan vara någon som vill driva med dig.

    Ungefär som att sätta ut annons om papegoja skänkes i tidningen i en väns namn, fast på ett annat sätt här.

    Obehagligt.

Svar på tråden Klamydiabrev?!