• Ginsin­ggeng
    Fri 15 Oct 2021 15:38
    5392 visningar
    104 svar
    -1 +4
    104
    5392

    Varför får man aldrig tycka annorlunda än TS i KR

    Blev skit förvånad i dag fick ett inlägg bortplockat. Hade inte varit ett dugg otrevligt men jag valde att argumentera emot för jag höll inte med 

    Tycker det är konstigt ska inte detta vara ett forum där vi kan ha olika åsikter? Vad är annars mennignen med ett forum? 

    Jag tycker att FL.s moderatorer är skit dåliga och ganska fega då dom aldrig kan stå upp eller ens vågar ha en konversation med oss medlemar 

    Vad tycker ni andra?

  • Svar på tråden Varför får man aldrig tycka annorlunda än TS i KR
  • Anonym (oooo)
    Fri 15 Oct 2021 15:41
    #1
    +1
    Ginsinggeng skrev 2021-10-15 15:38:18 följande:

    Blev skit förvånad i dag fick ett inlägg bortplockat. Hade inte varit ett dugg otrevligt men jag valde att argumentera emot för jag höll inte med 

    Tycker det är konstigt ska inte detta vara ett forum där vi kan ha olika åsikter? Vad är annars mennignen med ett forum? 

    Jag tycker att FL.s moderatorer är skit dåliga och ganska fega då dom aldrig kan stå upp eller ens vågar ha en konversation med oss medlemar 

    Vad tycker ni andra?


    Vad var det för inlägg du gjort då?
    Det kan handla om ordval, hur du argumenterade (inte att du argumenterade) 
  • Anonym (Samma här)
    Fri 15 Oct 2021 15:43
    #2
    Ginsinggeng skrev 2021-10-15 15:38:18 följande:

    Blev skit förvånad i dag fick ett inlägg bortplockat. Hade inte varit ett dugg otrevligt men jag valde att argumentera emot för jag höll inte med 

    Tycker det är konstigt ska inte detta vara ett forum där vi kan ha olika åsikter? Vad är annars mennignen med ett forum? 

    Jag tycker att FL.s moderatorer är skit dåliga och ganska fega då dom aldrig kan stå upp eller ens vågar ha en konversation med oss medlemar 

    Vad tycker ni andra?


    Det har hänt mig också, flera gånger.
    Sitter som en fågelholk och förstår verkligen ingenting.
  • Ginsin­ggeng
    Fri 15 Oct 2021 15:51
    #3
    -1 +4
    Anonym (Samma här) skrev 2021-10-15 15:43:33 följande:
    Det har hänt mig också, flera gånger.
    Sitter som en fågelholk och förstår verkligen ingenting.
    Ganska skrämmande när man läser regler som denna 

    "Det är inte tillåtet att kommentera eller komma med gliringar kring en Moderators status i en diskussion"

    wow ok lite som i nazityskland alltså =P Ifråggsätt inte NSDAP då blir de gestapodommstol SS ser dig 

  • Ginsin­ggeng
    Fri 15 Oct 2021 15:54
    #4
    -1

    FL varför får jag inte ifråggasätta moderatorer? Är dom inte kapabla att föra en debatt? Kan dom inte säga varför dom gör som dom gör? 

    Skit klent faktiskt . Sluta göm er bakom er mod status och ha lite respekt för era medlemar 

  • Anonym (My)
    Fri 15 Oct 2021 16:04
    #5
    +1
    Ginsinggeng skrev 2021-10-15 15:51:32 följande:
    Ganska skrämmande när man läser regler som denna  "Det är inte tillåtet att kommentera eller komma med gliringar kring en Moderators status i en diskussion" wow ok lite som i nazityskland alltså =P Ifråggsätt inte NSDAP då blir de gestapodommstol SS ser dig 

    Den regeln handlar om att när en medlem som också är moderator deltar i en diskussion så ska man inte göra en grej av att personen är moderator. Inlägg där modereringen av forumet kritiseras brukar inte tas bort om de görs i rätt sammanhang, till exempel i en tråd som denna.
  • Anonym (My)
    Fri 15 Oct 2021 16:07
    #6
    +2

    Men jag håller med dig om att det vore bra om man kunde ha en dialog med moderatorerna om hur de tänker kring vad som är okej och inte.

  • Anonym (A)
    Fri 15 Oct 2021 16:18
    #7

    Vilken tråd och vad hade du sagt på ett ungefär? En sak som jag vet att kommentarer ofta försvinner för är s.k. pajkastning eller att man är otrevlig eller att man är off topic.

  • Fri 15 Oct 2021 16:38
    #8
    -1 +3
    Ginsinggeng skrev 2021-10-15 15:38:18 följande:

    Blev skit förvånad i dag fick ett inlägg bortplockat. Hade inte varit ett dugg otrevligt men jag valde att argumentera emot för jag höll inte med 

    Tycker det är konstigt ska inte detta vara ett forum där vi kan ha olika åsikter? Vad är annars mennignen med ett forum? 

    Jag tycker att FL.s moderatorer är skit dåliga och ganska fega då dom aldrig kan stå upp eller ens vågar ha en konversation med oss medlemar 

    Vad tycker ni andra?


    Förmodligen har någon anmält ditt inlägg, och moderatorerna plockar mer eller mindre bort anmälda inlägg på ren rutin. Jag har under min typ 15 år på FL aldrig märkt av att moderatorerna läser de anmälda inläggen eller diskussionen som föregick det. Vissa utnyttjar detta genom att anmäla inlägg de inte håller med om för att tysta meningsmotståndare, och moderatorerna lyder snällt. Om man nu inte råkar anmäla en medlem som är vän med någon av moderatorerna, dessa medlemmars inlägg får stå kvar trots att de bryter mot reglerna.

    Kort sagt, modereringen på FL är ett skämt.
  • Anonym (Ylvis­)
    Fri 15 Oct 2021 16:51
    #9
    +3

    Jag har läst flera inlägg skrivna av dig senaste tiden och majoriteten har jag uppfattat som nedsättande, elaka och/eller otrevliga - och detta oavsett om jag hållit med dig i sak eller inte. Jag brukar inte hålla ordning på användarna här, bara de som sticker ut. Och tyvärr har du gjort det, på ett inte särskilt bra sätt. Förmodligen har flera användare noterat samma sak och tröttnat på din attityd och anmält dina inlägg. Jag är dock inte en av dem, vad jag minns.

    Ett råd för att få ha kvar inläggen är att tänka på hur du uttrycker dig. Allt låter mycket hårdare i skrift än man kanske menade. Om du är hygglig mot folk slipper du anmälningar. Jag har sagt emot folk här på FL i många år och bara en gång fått ett inlägg bortplockat (befogat).

  • Ginsin­ggeng
    Fri 15 Oct 2021 16:51
    #10
    -1 +1
    Anonym (My) skrev 2021-10-15 16:07:48 följande:

    Men jag håller med dig om att det vore bra om man kunde ha en dialog med moderatorerna om hur de tänker kring vad som är okej och inte.


    Det är ju det jag eftersträvar än mer öppen dialog med deras användare

    Är medlem på ett annat forum med över 12 miljoner användare . Där har moderatorerna än öppen dialog . Har man en fråga eller anser att dom gjort ett felaktigt beslut så får man ifråggasätta det 

    Här är det mer håll käften prata aldrig emot

    Sen ser man även att folk med högeråsikter får sina inlägg bortagna . medan man tillåter rödingar härja runt fritt 

    Vilket har skapat ett av sverige värsta och mest giftiga forum 
Svar på tråden Varför får man aldrig tycka annorlunda än TS i KR