• Anonym (Huh?)
    Fri 15 Oct 2021 19:23
    695 visningar
    6 svar
    6
    695

    Vansinnigt ont i tårna av högklackade skor?

    Hur är det möjligt att jag fick så vansinnigt ont ovanpå tårna av dom högklackade skorna jag hade på mig? 

    Skorna var tillräckligt breda framme vid tån och skon var rundad liksom där framme så att tårna skulle få plats. Klacken var jättebred och cirka 5-6 cm hög. 

    Efter mindre än en timme så gjorde det så ont ovanpå tårna och speciellt stortån att jag faktiskt inte kunde gå. Varför? 

    Jag har andra skor med ungefär lika hög och bred klack, stövlar främst och får inte så av dom. 

  • Svar på tråden Vansinnigt ont i tårna av högklackade skor?
  • Anonym (Huh?) Trådstartaren
    Fri 15 Oct 2021 20:04
    #2
    Anonym (!) skrev 2021-10-15 19:44:20 följande:
    Så kan jag få av skor som är lite för stora eller har en hal innersula. Foten glider ner och tårna kläms. 
    Kanske var det så- jag vet inte. Längden på skon var bra för foten tyckte jag och det var min vanliga storlek men jag är inte säker på om innersulan var hal eller inte för jag har kastat skorna nu. 
  • Anonym (Huh?) Trådstartaren
    Fri 15 Oct 2021 20:09
    #4
    Anonym (Ont) skrev 2021-10-15 20:05:39 följande:
    Är det inte ganska vanligt att kvinnor får ont av klackskor?
    Jo men inte på det där sättet vad jag vet. Det var sånt tryck på tårna att jag verkligen inte kunde gå en meter och då hade jag inte gått många meter i dom från början. Jag hade gått kanske 200 meter, suttit ner i en timme och skulle gå 200 meter till. På första steget när jag stiger upp så kan jag inte gå och håller på att dö av smärta för varje steg. 
Svar på tråden Vansinnigt ont i tårna av högklackade skor?