• Anonym (rastlösen)

    Paus eller bara rastlös?

    Jag har börjat känna mig rastlös. Vet inte om det är hösten som kommer insmygandes eller om det är vardagen. Det ser alltid likadant ut. Mer specifikt ser våran relation likadan ut. Grå. Vi har aldrig haft någon större passion (mer än ?nykär?-pirret osv), utan har istället haft en mer mogen och kommunikativ relation. Sexet är okej, vi är OK. Om jag vill testa något nytt som par oavsett om det är i sexlivet eller vardagslivet kommer han alltid med ursäkten att han är ?vanilj?. Och det är han ju också, väldigt logisk och rationell, rolig -visst. Men ändå vanilj. Inom allt.

    Och nu vet jag inte om jag tröttnat på att vardagen kommit ikapp eller om jag tröttnat på honom. Älskar honom och vet att jag aldrig kommer hitta någon bättre. Men, det är småsakerna som byggs upp. Han gillar inte att kolla film, så när jag försöker ha en myskväll med honom så slutar det alltid med att han kollar youtube på sin skärm och jag kollar annat på min. Vi firar inte årsdagar för att det ?inte är så viktigt?, och han kan inte ens tänka sig att dela på en flaska vin hemma en fredagkväll för att det är som att ?sitta ensam hemma o supa? och det kan man tydligen inte göra. Försöker förklara att jag vill att vi ska försöka göra saker ihop (jag vet inte ?spicea upp? förhållandet kanske). Men han ser inget syfte i det.

    Tldr (/sorry lång text): jag är trött på att det aldrig finns någon passion i relationen, vi har inget gemensamt vardagsintresse. Jag vill leva som jag vill, utan nejsägare (helst med honom). Ska vi ta paus eller ska jag bara rycka upp och skärpa mig?

  • Svar på tråden Paus eller bara rastlös?
  • Anonym (F)

    Ja det där kommer ju inte hålla för ni har olika syn på relationer och han är inte villig att ge vad du behöver. Har du förklarat hur viktiga de sakerna är för dig som du räknar upp?

  • Anonym (rastlösen)
    Anonym (F) skrev 2021-10-15 22:41:58 följande:

    Ja det där kommer ju inte hålla för ni har olika syn på relationer och han är inte villig att ge vad du behöver. Har du förklarat hur viktiga de sakerna är för dig som du räknar upp?


    Ja, vi har ju en öppen kommunikation i relationen där man kan prata om allt. Men blir liksom inte hörd, som att han inte tror det är en så stor grej som det faktiskt är. Men när man älskar varann, är det ändå värt att förlora det som är bra?
  • Anonym (F)
    Anonym (rastlösen) skrev 2021-10-15 23:53:25 följande:
    Ja, vi har ju en öppen kommunikation i relationen där man kan prata om allt. Men blir liksom inte hörd, som att han inte tror det är en så stor grej som det faktiskt är. Men när man älskar varann, är det ändå värt att förlora det som är bra?
    Den enda som kan svara på den frågan är du själv. Du skulle kunna testa att göra en lista, på ena sidan de saker som är bra, på andra sidan de saker som du går miste om. Sedan får du titta på om de där sakerna är så bra att det är värt att ge upp resten, för resten av livet. Så ja, det kan vara värt att förlora det som är bra om man bara ska leva ett halvt liv, om ens det, med en partner som inte bryr sig om ens behov. Han behöver inte förstå, han behöver bara vilja göra dig lycklig, och där finns en diskrepans.
Svar på tråden Paus eller bara rastlös?