Inlägg från: Tiffany |Visa alla inlägg
  • Tiffany

    BABY REVEAL PARTY

    Jag ska ha ett baby reveal party och vill höra alllla tips som finns på bakverk, dekoration till lekar och avslöjande av barnets kön :)

  • Svar på tråden BABY REVEAL PARTY
  • Tiffany
    Anonym (T) skrev 2021-10-16 10:44:15 följande:
    Gender reveal (om det är vad ts menar) är väl ändå inte speciellt ovanligt i Sverige längre? Tycker man ser svenska influensers visa upp sånt hela tiden på sociala medier.
    exakt vad jag menar, ett GENDER reveal party. Meningen var att jag skulle avslöja könet via en överaskningsfest för anhöriga, typ smälla ballong o dylikt. Spela roll om det är från USA eller inte, en kul grej tycker jag ialf men vi alla är olika =) Jag hade en babyshower för min bästa vän för 8 år sen... och nu vill jag ha en liten överaskningsfest för anhöriga att avslöja kön.. hur kul som helst o söker tips som sagt!
  • Tiffany
    Kaol81 skrev 2021-10-16 19:07:03 följande:

    Jag har inte så mycket tips mer än de klassiska ballongen eller kaka med färgad fyllning i.

    Men kanske att gästerna kan få gissa innan avslöjande och att en vinnare lottas av de som gissat rätt. Med något litet kul pris typ.

    Synd att jag inte kan ge mer tips. Önskar iallafall ni får till något som ni tycker om! All lycka.

    Onödiga kommentarer hoppas jag du kan ignorera.


    tack :) Ja folk verkar ha stora problem haha , hellre påpeka hur ovanligt det är och "knäppt" eller vad man ska tro i deras ögon än att faktiskt glädjas åt någon annan och försöka ge tips, haha men så är det. kanske fel forum att fråga i men tänkte gör ett försök. Tack för dina tips ialf <3 får googla lite och se vad som kommer upp :D
  • Tiffany
    Anonym (aaa) skrev 2021-10-17 08:20:49 följande:

    Jag må vara gammal men jag har inte hört begreppet ens. Jag vet att en del verkar göra så (typ i amerikanska tv-program) att de sticker hål på en ballong och så faller det ner rosa eller blå glitter. Det är ungefär det jag kommer på. 

    Finns det inget svenskt ord man kan använda? 
    Och baby shower är väl egentligen något annat, med mer presenter osv. Kanske kan man göra en kombination av de två om det är senare i graviditeten? 

    Och nu tycker du säkert jag är taskig, men jag undrar ändå över alla som har den här typen av kalas eller baby showers innan graviditeten är färdig:  hur törs man?
    (jag menar, innan babyn ens är född) 


    Ja hur törs man? Det är ju samma med alla som går ut på fb eller UL i vecka 12 att dem ska få barn och alla grattar osv. Man kan antingen vara rädd hela graviditeten eller fira. Man brukar ju ha gender reveal party efter det sena ultraljudet vilket vi ska ha  i vecka 20. Och såklart då efter att allt ser bra ut. Skulle allt gå åt helvete sen så får man ju ta det då, om man nu ska leva på det begränsade viset och undvika allt de roliga med att vara gravid och längta osv bara för att det KAN hända något på vägen. 


    baby showers är ungefär likadan , man bakar, dekorerar osv ofta i barnets köns temafärg :) Ett gender reveal party bakar man, avslöjar vilket kön det blir osv.. min vän hade ett litet sånt med en liten konfettikanon som hon smällde av inför familjen med blå konfetti t ex.. behöver ju inte vara mer märkvärdigt än så.. 


     

  • Tiffany

    Tack för de tips som kommit in, tror jag fortsätter att googla om tips från Amerikanska sidor eller nåt så man inte behöver ses som en extrem outsider istället för här ^^. 

  • Tiffany

    Detta blir mitt 1a barn, efter 4års kämpande med flera missfall och MA och hormonbehandling, Även om rädslan finns där såklart över missfall och dylikt vill jag för engångsskull glädjas över min graviditet och försöka ha kul/slappna av och göra något minnesvärt <3 Tiden går snabbt och missfallsrisken är nu extremt liten. 

Svar på tråden BABY REVEAL PARTY