• Anonym (Golvpuka)

    Kvinnor som systematiskt förminskar mäns känslor.

    Men själv tycker att män ska lyssna på deras problem och stötta dom.

    Är du en man som har upplevt det här? Vad tycker du om sådana kvinnor?
    Är du en sådan kvinna? Har du en förklaring till varför kvinnor förminskar mäns känslor?

  • Svar på tråden Kvinnor som systematiskt förminskar mäns känslor.
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)
    Anonym (Golvpuka) skrev 2021-10-16 10:57:04 följande:

    Men själv tycker att män ska lyssna på deras problem och stötta dom.

    Är du en man som har upplevt det här? Vad tycker du om sådana kvinnor?
    Är du en sådan kvinna? Har du en förklaring till varför kvinnor förminskar mäns känslor?


    Det hela grundar sig i att dessa kvinnor inte är kapabla att erkänna när de har fel.

    Man behöver inte hjälpa någon att bearbeta känslor som de inte anser är "rätt", då är det bättre att argumentera varför det är fel att känna som mannen gör...

    För övrigt så funkar många män på precis samma sätt...
  • Anonym (Golvpuka)

    Kvinnor vill att män pratar om sina känslor, och öppnar sig. Säger kvinnor. 
    När mannen gör det så visar det sig att hon inte alls ville lyssna. Hon förminskar hans känslor, och jämför med hur hon har det. Tävlingen har börjat. Och det är alltid värre för henne.

  • Anonym (K)
    Anonym (Golvpuka) skrev 2021-10-16 11:52:02 följande:

    Kvinnor vill att män pratar om sina känslor, och öppnar sig. Säger kvinnor. 
    När mannen gör det så visar det sig att hon inte alls ville lyssna. Hon förminskar hans känslor, och jämför med hur hon har det. Tävlingen har börjat. Och det är alltid värre för henne.


    Inget jag känner igen. Men du måste ha haft många relationer, eftersom du verkar vara säker på att det är så vanligt. 
  • Anonym (Golvpuka)
    Anonym (K) skrev 2021-10-16 11:56:25 följande:
    Inget jag känner igen. Men du måste ha haft många relationer, eftersom du verkar vara säker på att det är så vanligt. 
    Det är mer intressant för diskussionen om den som svarar här, känner igen det.
    Som jag skrev i början av tråden.
  • Anonym (Tt)
    Anonym (Golvpuka) skrev 2021-10-16 11:52:02 följande:

    Kvinnor vill att män pratar om sina känslor, och öppnar sig. Säger kvinnor. 

    När mannen gör det så visar det sig att hon inte alls ville lyssna. Hon förminskar hans känslor, och jämför med hur hon har det. Tävlingen har börjat. Och det är alltid värre för henne.


    Menar du i ett kärleksförhåölande eller menar du tex med arbetskompisar?
  • Anonym (Peter)

    Jag känner inte igen det från kvinnor i min omgivning.

    Var stöter du på dem TS?

    På forum tycker jag det ofta blir en tävling i vem som har det värst oavsett kön?

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Golvpuka) skrev 2021-10-16 11:52:02 följande:

    Kvinnor vill att män pratar om sina känslor, och öppnar sig. Säger kvinnor. 

    När mannen gör det så visar det sig att hon inte alls ville lyssna. Hon förminskar hans känslor, och jämför med hur hon har det. Tävlingen har börjat. Och det är alltid värre för henne.


    Detta har jag varit med om i vänskapsrelationer och bekantskaper. Det handlar inte om kvinnligt eller manligt utan om att det finns individer som beter sig så mot sin omgivning oavsett kön eller typ av relation.

    Det är bara ignorera dem och gå vidare i livet. Man väljer vilka personer man omger sig med och vilka man inte önskar att ha omkring sig.
  • Postman
    Anonym (Golvpuka) skrev 2021-10-16 11:52:02 följande:

    Kvinnor vill att män pratar om sina känslor, och öppnar sig. Säger kvinnor. 

    När mannen gör det så visar det sig att hon inte alls ville lyssna. Hon förminskar hans känslor, och jämför med hur hon har det. Tävlingen har börjat. Och det är alltid värre för henne.


    Ja lite åt det hållet känner jag med. Sen är det svårt också för jag som man vill komma till en någon form av lösning när jag luftar mina tankar/känslor medan en kvinna oftast bara vill lufta sina tankar/känslor.
Svar på tråden Kvinnor som systematiskt förminskar mäns känslor.