• Anonym (Olycklig)

    Vill inte dö men orkar inte leva

    När varje dag och natt är en svår kamp... år efter år... när ingenting är roligt och alla måsten långsamt blir ett mer påtagligt strypgrepp kring ens hals... när det inte finns någonting man kan göra och man inte orkar en dag till... vad gör man då?

    Har man barn får man inte dö. Har tre små.

    Men ska man må såhär år efter år?

    Någon som lyckats ta sig ur depression?? Har medicinerat i två omgångar utan resultat. Kommer aldrig att må bra igen.

  • Svar på tråden Vill inte dö men orkar inte leva
  • Kråkungen
    Anonym (Olycklig) skrev 2021-10-16 20:51:47 följande:

    När varje dag och natt är en svår kamp... år efter år... när ingenting är roligt och alla måsten långsamt blir ett mer påtagligt strypgrepp kring ens hals... när det inte finns någonting man kan göra och man inte orkar en dag till... vad gör man då?

    Har man barn får man inte dö. Har tre små.

    Men ska man må såhär år efter år?

    Någon som lyckats ta sig ur depression?? Har medicinerat i två omgångar utan resultat. Kommer aldrig att må bra igen.


    Har du bra människor runtomkring dig som kan hjälpa till och avlasta osv? Vet folk i din omgivning om hur du mår? Hur gamla är dina barn, och får du någon hjälp med hur du på bästa sätt kan vara mamma åt dem, utan att för den skull strunta i, eller försöka ignorera ditt eget mående? Har du fått någon hjälp med att försöka reda ut vad din depression beror på, och har du själv några tankar kring det? När du säger att du medicinerat i två omgångar, menar du att du testat två mediciner i några veckor, eller menar du att du under två långa perioder provat med olika mediciner? Många frågor... Jag kan hursomhelst säga att jag förstår dig så innerligt väl... och skulden över att må så som du gör när man har barn... den är obarmhärtig och grym. Jag vet att det antagligen inte hjälper, men jag vill ändå påminna dig om att du inte har någon skuld i detta. Man kan inte rå för en depression. Det är inget man bara kan ta sig i kragen och mota bort. 
  • Anonym (Bloom)
    Anonym (Olycklig) skrev 2021-10-16 20:51:47 följande:

    När varje dag och natt är en svår kamp... år efter år... när ingenting är roligt och alla måsten långsamt blir ett mer påtagligt strypgrepp kring ens hals... när det inte finns någonting man kan göra och man inte orkar en dag till... vad gör man då?

    Har man barn får man inte dö. Har tre små.

    Men ska man må såhär år efter år?

    Någon som lyckats ta sig ur depression?? Har medicinerat i två omgångar utan resultat. Kommer aldrig att må bra igen.


    Jag förstår dig, jag kämpar med ångest och vet hur det är att behöva ta sig igenom varje dag som om man gick igenom taggsnår. Det går upp och ner, ibland bättre ibland sämre. Varje liten grej kan påverka för man har knappt huvudet över vatten som det är. Jag försöker hitta saker som skingrar mina tankar, det är det som hjälper mig, och terapi. Men det är tufft, tror dock det går att få det bättre och bättre bara man kämpar på och inte ger upp. Svårt jag vet. Styrka till dig.
  • Kråkungen
    Anonym (Olycklig) skrev 2021-10-16 20:51:47 följande:

    När varje dag och natt är en svår kamp... år efter år... när ingenting är roligt och alla måsten långsamt blir ett mer påtagligt strypgrepp kring ens hals... när det inte finns någonting man kan göra och man inte orkar en dag till... vad gör man då?

    Har man barn får man inte dö. Har tre små.

    Men ska man må såhär år efter år?

    Någon som lyckats ta sig ur depression?? Har medicinerat i två omgångar utan resultat. Kommer aldrig att må bra igen.


    Och JA!! Det går att ta sig ur depression Hjärta
  • Anonym (Kämpa)

    Vägen kan vara lång, men kämpa på.

    Jag tycker det hjälper med dagliga långpromenader och träning och ha bra vänner som man kan både prata djupt med och fjanta sig med. Viktigt och prata med sina vänner om hur man mår, så dom förstår att dom behöver dra i dig lite för att få igång dig.

    Kram ??

Svar på tråden Vill inte dö men orkar inte leva