• Anonym (Amanda)

    Giler isär, hur hitta tillbaka?

    Jag känner att jag börjar glida isär från min kille. Mina känslor är inte lika starka längre men jag vill inte ge upp på vår relation, än.

    Vi har varit tillsammans i ca två år. Bor inte ihop och ses ofta 1-3 gånger i veckan. Ibland spenderat flera dagar ihop men senast var under semestern. Nu under hösten har det mest blivit att vi har setts en gång i veckan då han reser mycket i sitt jobb. Detta, tror jag, har lett till att mina känslor har svalnat. Jag har även märkt att han inte är lika kärleksfull längre. Han gör inte vissa små saker tex lägga armen om mig i soffan, berätta om sina planer för veckan eller skicka bilder på vad han gör som han brukar. Dock har han visat detta beteende förr när han har haft mycket på jobbet eller är sliten efter en fest. Men det blir mer påtagligt nu när vi inte ses så ofta och jag saknar den lilla bekräftelsen.

    Jag vet inte vad han känner och tänker eller vad han vill. Vi båda är dåliga på att prata känslor. Hur kan jag ta upp detta med honom?

    Någon av er som hittat tillbaka till varandra? Hur gjorde ni?

  • Svar på tråden Giler isär, hur hitta tillbaka?
  • Walker90

    Jag och min man har varit ihop i 13 år och vi kommer in i perioder då vi inte alls är lika kära, ibland känns relationen tråkig och sömnig. Hur tänder vi då gnistan igen?

    Vi försöker båda två vara romantiska: vi lämnar lappar till varandra, köper hem blommor och choklad spontant, lagar middagar till varandra och ibland bjuder någon av oss ut den andra på date. Sådana här saker gör att relationen känns ny igen!

    Vi försöker ägna tid åt våra få gemensamma intressen och ser till att ha riktigt kul ihop. Samtidigt är egentid också viktigt, att vi gör saker på varsitt håll.

    Bra kommunikation är extremt viktigt! Jag tycker att du och din kille borde prata med varandra. Varför inte efter en god middag ihop?

Svar på tråden Giler isär, hur hitta tillbaka?