• Sun 17 Oct 2021 20:34
    974 visningar
    5 svar
    5
    974

    Hur börjar man dejta som ensamstående??

    Hej!

    Är 26 år. Är ensamstående med min dotter på 5 år och har henne på heltid.

    Sen jag separerade med hennes pappa för 4 år sedan har jag inte haft en enda relation. Inte för att jag var särskilt sugen på någon heller efter den förra.. Fram tills för ett år sedan? saknar att ha någon att dela allt med. Men hur tusan får man det att hända?

    Vart träffar man någon eller rättare sagt vart början man?

    Dejting appar i all ära men finner mest pack till killar?

    Har inga problem med att lösa barnvakt men vad gör man då liksom?

    Inte så att jag lämnar iväg dottern till mormor för att få ?ensamtid? hemma. Då får jag panik. Måste ha någonting planerat att göra för att det ska funka. Och vad är det..

    Tips mottages mer än gärna!!

  • Svar på tråden Hur börjar man dejta som ensamstående??
  • Anonym (Nånst­ans)
    Sun 17 Oct 2021 22:04
    #1

    Studiecirkel? Körsång? Amatörteater? Valfri kurs i nåt? Singelträffar? Eller helt enkelt vara väldigt tydlig på dejtingsajter vad du är ute efter. Då sållar man snabbt bort ickekandidaterna. Fråga dina vänner om de känner nån som kan stämma? Speeddejting? 

  • Anonym (Jenni­e)
    Mon 18 Oct 2021 08:09
    #2

    Puckon finns överallt.. Den där snygga och trevliga mannen på krogen du funderar på att träffa igen kan vara samma slisk du dissade på Tinder... Med det sagt så är det tålamod som gäller... Ha inte bråttom. Var tydlig med vad som gäller och kompromissa aldrig om det.

    Vill du ge nätdejting en chans så tipsar jag om alla singelgrupper på Facebook. Det finns rätt många såna som även riktar sig till folk med särskilda intressen/hobbys. Fördelen där är att det inte finns krav på att swipa bilder etc utan man deltar i diskussioner så mycket mna själv önskar, chattar, kollar läget, väljer att vara med på evenemang osv osv.. Ganska avslappnat och stressfritt. Jag träffade min sambo via en sån Facebookgrupp

  • Anonym (Bönan­)
    Mon 18 Oct 2021 08:31
    #3

    Jag är ensamstående på heltid och har inte möjlighet att ha barnvakt till min dotter. Jag skaffade tinder och började swipa. Det dök upp en man i mitt samhälle. Visste det var en bra kille. Han med två barn varannan vecka. Swipade höger och det blev en matchning. Nu dejtar vi men blir såklart inte så ofta som man vill då vi inte kan ses under hans barnveckor. Vi har inte introducerat barnen för varann. Vi dejtar på kvällarna hos mig då min dotter sover. Det funkar om man vill. Det som var skönt var att jag visste vem mannen var och hade vänner som kände honom så kunde ju höra mig runt hur han var. Ibland har man tur. Annars tycker jag Tinder är ganska värdelöst.

    Tror mer på det andra skriver. Försök hitta folk med liknande intressen så kommer det nog dyka upp någon vettig människa.

  • Anonym (Nyfik­en)
    Mon 18 Oct 2021 09:14
    #4
    Anniebannie1 skrev 2021-10-17 20:34:22 följande:

    Inte så att jag lämnar iväg dottern till mormor för att få ?ensamtid? hemma. Då får jag panik. Måste ha någonting planerat att göra för att det ska funka. Och vad är det..

    Tips mottages mer än gärna!!


    Nyfiken fråga, vad är det som gör att du får panik om du t.ex skulle lämna dottern till mormor en kväll och bara vara själv?
  • Mon 18 Oct 2021 19:51
    #5
    Jag är nybliven singel efter lång relation och jag har inte reggat mej på nån dejtingsajt eller app.

    Ser till att vara charmig, men inte raggig, lite mer nu när jag möter motsatta i vardagssituationer. Tänker att det är bra att träna på att möta nya människor och vässa sina ?interpersonal skills? inför skarpt läge, dvs dejt.

    Har kollat runt lite på facebook bland folk som man har gemensamma fritidsintressen med (ej sex). Förekommer säkert mycket ovälkommen raggning på FB så man får se till att vara diskret. Säg tex att man hittar nån intressant som man tror är spelbar men man vet inte säkert (de allra flesta skriver inte relationsstatus i klartext och jag gör det inte heller)  då kan man kolla upp nån tråd/inlägg tex några månader bakåt och klämma dit en like eller snäll kommentar. Då är det en hint om att man har intresserat sej för den personen mer än bara kolla det senaste inlägget. Sedan kanske man får nån liknande sådan subtil signal tillbaks. När man är säker på att det kommer vara välkommet kan man gå över till messenger.
Svar på tråden Hur börjar man dejta som ensamstående??