• Anonym (Anonym)

    Hopplöst förälskad i kollega

    Hej

    Ja detta har tagits upp många gånger här men alla fall är inte lika.

    Jo jag har sedan ett år tillbaka jobbat till och från med en tjej som jag till en början tyckte var vänlig men under det sista halvåret så har vi daglig kontakt på jobbet och jobbar ihop nästan varje dag. Jag är jätteglad över att ha henne vid min sida och hon trivs med mig med. Nu sedan två månader tillbaka så har känslorna för henne blivit väldigt starka och jag är jättekär! Jag flörtar med henne en hel del och hon verkar flörta med mig med.

    Vi pratar om allt från himmel och jord och vi båda känns närgångna, alltså vi vill gärna vara nära varandra. Vi ser varandra i ögonen när vi pratar och jag kan tyckas se hennes pupiller vidgas ? ja ni vet vad det kan! Betyda?

    Hon tittar på mig konstigt när vi sitter och äter och blicken försvinner från mig när jag ser det. Vi har en Connection där som jag inte kan förklara. Det känns som hon är intresserad lite av mig med eller så är jag blind.

    En fredag så låg vi och skrev till varandra och det var väldigt flörtigt med hjärtan hit och dit. På lördagen så var det som bortblåst. Ska tillägga att hon hade druckit men inga mängder den fredagen.

    Och nu till det sista och jobbigaste. Denna fantastiska tjej har en kille eller är på G med den killen och det är här jag behöver hjälp!

    Vad ska jag ta mig till? Hon är flörtig, jag är flörtig, vi har jättetrevligt, hon blir rörd och gulligt röd i ansiktet när jag ger henne småsaker som fikabröd till fikat. Och hon har en kille!

    Vad ska jag göra? Ska jag berätta, ska jag skita i det? Har haft brustet hjärta förut och vill ju inte ha det igen! Det här är jättejobbigt

    Jag vill ju bara krama om henne och säga att jag älskar henne.

    Hoppas ni kan sätta er in och tack på förhand!

    // hopplöst förälskad

  • Svar på tråden Hopplöst förälskad i kollega
  • Anonym (S)

    Hon är upptagen. Respektera relationen. Om hon vill något mer med dig får hon ta första steget, och dessutom måste hon göra slut med sin kille, annars lär du stå där med brustet hjärta igen.

  • Anonym (Gurkan)

    Vad du än gör så bli inte ett as som medverkar till otrohet. Punkt och slut och inga ursäkter.

  • Fjäril kär

    Om du tänker efter lite så är hon en upptagen tjej som inte verkar ha något emot att flirta med andra.. Är det verkligen vad du vill ha?

  • Anonym (qqq)

    Du "älskar henne"? Nej nej det gör du inte! Det kan man inte göra så tidigt. Förälskad ja- eller mest kåt kanske. 

    Du är nu oroad för hon kommer försvinna för dig för att hon har en annan kille på G.

    Jag tror att hon enbart ser dig som en trevlig kollega. Hon har säkerligen märkt ditt intresse och det är därför hon rodnar osv. Att ni hade kontakt en fredagkväll på fyllan säger absolut inget. 
    Du kan säga vad du känner men du måste ha en plan för hur du ska hantera det om hon då säger att hon inte är intresserad hon har kille redan osv. 

    Hur vet du att hon har kille på G då? Jo, för det är DET ni har chattat och pratat om, antar jag? Det betyder att det är den killen hon är intresserad av - du blev kompisen som hon fick lätta sitt hjärta för. 

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (qqq) skrev 2021-10-18 07:40:07 följande:

    Du "älskar henne"? Nej nej det gör du inte! Det kan man inte göra så tidigt. Förälskad ja- eller mest kåt kanske. 

    Du är nu oroad för hon kommer försvinna för dig för att hon har en annan kille på G.

    Jag tror att hon enbart ser dig som en trevlig kollega. Hon har säkerligen märkt ditt intresse och det är därför hon rodnar osv. Att ni hade kontakt en fredagkväll på fyllan säger absolut inget. 

    Du kan säga vad du känner men du måste ha en plan för hur du ska hantera det om hon då säger att hon inte är intresserad hon har kille redan osv. 

    Hur vet du att hon har kille på G då? Jo, för det är DET ni har chattat och pratat om, antar jag? Det betyder att det är den killen hon är intresserad av - du blev kompisen som hon fick lätta sitt hjärta för. 


    Jo jag vet att hon har/är på G med denna kille då han jobbar på samma företag som oss. Jag undviker att prata om honom och vi har inte pratat eller skrivit om honom i några sms eller liknande. Tycker de är en väldigt jobbig situation!
  • Anonym (Gurkan)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-18 09:07:52 följande:

    Jo jag vet att hon har/är på G med denna kille då han jobbar på samma företag som oss. Jag undviker att prata om honom och vi har inte pratat eller skrivit om honom i några sms eller liknande. Tycker de är en väldigt jobbig situation!


    Och vad skulle han tycka och tänka om det kommer fram att du flirtar med nån han kanske tänker sig seriöst med? Och det sätter ju även henne i en skum situation på flera sätt. Tänker du aldrig på konsekvenserna? För hennes skull? För din skull?
Svar på tråden Hopplöst förälskad i kollega