• Anonym (H2o)
    Mon 18 Oct 2021 16:59
    701 visningar
    4 svar
    -1
    4
    701

    Varför är många homosexuella män feminina medan många homosexuella kvinnor är maskulina?

    Nu får vi se hur många kränkta människor som hittar hit.

    Min frågeställning är följande: varför är många homosexuella män feminina till sättet och utseendet medan många homosexuella kvinnor är maskulina till sättet och utseendet? Man ser inte alls detta lika ofta hos de som är heterosexuella eller bisexuella.

    Många gånger har jag direkt kunnat se eller märka på annat sätt att en man/kvinna är homosexuell innan personen ens har berättat det för mig och utan att jag har vetat det på annat sätt. Det har nästan alltid visat sig att jag har haft rätt. Många homosexuella män har en väldigt speciell, feminin röst som man kan höra det på.

    Jag var vän med en homosexuell man och det märktes även på honom innan han ens hade berättat om sin läggning. Jag var på två homosexuella kvinnors bröllop och dessa två var väldigt maskulina till utseendet och sättet att vara.

    Innan någon kommer och påpekar att det faktiskt inte märks på alla och att alla homosexuella män inte alls är feminina och alla homosexuella kvinnor inte är maskulina så vill jag bara klargöra att jag är väl medveten om det. Det är därför jag inte heller skriver alla men många, för det är faktiskt väldigt vanligt. Har diskuterat detta med flera olika personer och samtliga håller med mig.

    Vad tror ni det beror på att många homosexuella män är feminina till sättet och utseendet medan många homosexuella kvinnor är maskulina till sättet och utseendet? Har ni några teorier?

  • Svar på tråden Varför är många homosexuella män feminina medan många homosexuella kvinnor är maskulina?
  • Anonym (Anony­m)
    Mon 18 Oct 2021 17:29
    #1

    Det har med hjärnan att göra. Den delen som påverkar sexuell preferens har inverkan även på resten av personligheten. En liten klump som jag inte minns vad den heter. Den har olika storlek beroende på om man attraheras av män eller kvinnor.

  • Glinda från Oz
    Mon 18 Oct 2021 17:59
    #2

    I vilka gay communityn är du aktiv i? Jag har varit aktiv i gay kretsar i 20 år och delar inte din uppfattning om lesbiska. I 9 fall av 10 syns eller märks det inte alls. Butch lesbiska syns såklart mer så jag är inte förvånad om folk tror att nästan alla är så. Däremot delar din uppfattning om bögar.

    Jag tror det har med signalsubstanser och hur hjärnan ser ut att göra. Man vet att hjärnan påminner mer om det motsatta könet hos många homosexuella.

  • Anonym (Gay)
    Mon 18 Oct 2021 18:25
    #3

    Jag är bög och håller med dig. 
    Personligen tror jag det är så att bögar har mer kvinnliga hjärnor. 
    De bögar som är maskulina har även ofta någon typ av attraktion till kvinnor som kan vara mer eller mindre stark. På något sätt gillade jag inte att det förhöll sig så men fick till sist acceptera det som ett faktum. Det var också denna insikt som medförde att jag accepterade att skillnaden i beteende mellan män och kvinnor till största delen beror på biologi. Vilket var tråkigt att erkänna för en tidigare feminist :)
     
    Lesbiska är jag lite mer osäker på då jag känner en hel del feminina lesbianer. Många av dessa verkar också ha en attraktion till män men väljer att leva med en kvinna.  

  • Anonym (W)
    Mon 18 Oct 2021 18:28
    #4
    Anonym (H2o) skrev 2021-10-18 16:59:52 följande:

    Nu får vi se hur många kränkta människor som hittar hit.


    sell me candySkål
Svar på tråden Varför är många homosexuella män feminina medan många homosexuella kvinnor är maskulina?