• Anonym (Svägerska)

    Svägerskan :(

    Min svägerska, min mans syster, är inte så förtjust i mig. Hon visar inget intresse, villl aldrig prata med mig. Vet inget om mig. Frågar inget. Vart ihop i 16 år + och gifta några år, ändå har hon aldrig visat intresse. Hon vet inte vad jag jobbar med, vet inget. Pratar alltid om henne. Men inget om mig.eller våra barn. Överreagerar jag?7

  • Svar på tråden Svägerskan :(
  • Walker90

    Jag blir lite fundersam: hur går det här dig att känna? Är det känslor du haft hela tiden under er relation?

    Har du försökt ta första steget för att lära känna henne? Är det viktigt för dig?

    Min makes familj är helt ointresserad av mig och mitt liv, de har alltid varit det men det rör mig inte i ryggen. Det är min man jag är gift med, inte hans familj.

  • Anonym (qqq)
    Anonym (Svägerska) skrev 2021-10-18 21:51:51 följande:

    Min svägerska, min mans syster, är inte så förtjust i mig. Hon visar inget intresse, villl aldrig prata med mig. Vet inget om mig. Frågar inget. Vart ihop i 16 år + och gifta några år, ändå har hon aldrig visat intresse. Hon vet inte vad jag jobbar med, vet inget. Pratar alltid om henne. Men inget om mig.eller våra barn. Överreagerar jag?7


    hon kanske är så mot de flesta, inte bara dig? 
  • Anonym (Svägerska)

    Inte första två åren, men det startade så fort vi fick första barnet. Har alltid varit trevlig och försökt mitt bästa.

    Du resonerar ju helt rätt. Brukar kunna skaka av mig det, men när man blir ignorerad och utfryst i vissa sammanhang så kan jag inte låta bli att fundera..


    Walker90 skrev 2021-10-21 13:59:42 följande:

    Jag blir lite fundersam: hur går det här dig att känna? Är det känslor du haft hela tiden under er relation?

    Har du försökt ta första steget för att lära känna henne? Är det viktigt för dig?

    Min makes familj är helt ointresserad av mig och mitt liv, de har alltid varit det men det rör mig inte i ryggen. Det är min man jag är gift med, inte hans familj.


  • Anonym (Svägerska)

    Tvärtom, hon är mycket omtyckt, är väldigt social och trevlig mot alla (utom mig) i sociala sammanhang.


    Anonym (qqq) skrev 2021-10-21 14:07:10 följande:

    hon kanske är så mot de flesta, inte bara dig? 


  • Anonym (Sanna)

    Varför är det viktigt för dig att hon intresserar sig för dig? Jag själv ser det som ett ickeproblem. Det skulle däremot bli problematiskt om hon är otrevlig emot dig och beter sig illa. Annars, släpp det.

  • Anonym (E)

    Räckte inte förra tråden....? Du behöver inte prata med henne. Hon har inte valt att du skulle komma in i periferin av hennes liv, acceptera det.

  • Anonym (Malin)

    Har hon barn? Jag tänker på att du skrev att det började när ni fick barn, det kanske är så att hon och hennes man kämpat länge med att få barn och så kunde hon inte hantera att du/ni blev gravida och fick barn. Det är inte ok, men en möjlig förklaring.

    Om ni ses sällan skulle jag strunta i hur hon beter sig, jag skulle vara ungefär likadan tillbaka. Mest prata med hennes man och din man när ni ses.

    Men om ni ses relativt ofta - kan du på något sätt markera när hon ignorerar dig? Nu vet jag ju inte hur hon gör men du skulle ju kunna gå fram till henne och säga: Vi har inte pratat på hela kvällen, hur är det med dig nuförtiden? En liten markering samtidigt som du öppnar för att ni ska prata med varandra. Alternativt det mer direkta: Hej hej, jag finns också här. Det är som att jag är osynlig för dig när vi ses. Har jag gjort dig något?

    Vad säger din man om detta? Det är ju hans brors fru.

  • Yllop

    Bry dig inte om henne.
    Varför är det så viktigt för dig att hon ska engagera sig i dig och ditt liv?

  • Anonym (X)

    Har din man och hans syster en nära relation?

    Om de har det kanske han kan svara, om inte förstår jag inte varför du skulle räknas för henne.

Svar på tråden Svägerskan :(