• Anonym (Sissi)

    Manipulation?

    Hej! Måste bara fråga er, känns som att jag på något sätt är påväg att bli hjärntvättad eller manipulerad? Kan inte sätta ord på denna situation.

    Har jobbat på mitt jobb i snart 3 år, är ganska ung och min chef likaså. Hon var oerhört snäll och hjälpsam i början, jag lärde mig fort och slog sälj rekord. Kände mig uppskattad. Det var bra och sen hände något, hon började hacka på mig, klaga på mig, styra mig och så har det fortsatt.

    Kan inte förklara allt men Idag handlar det om att hon kontrollerar så att jag har gjort och följt mina uppgifter, hon lägger sig i om man är sjuk någon dag, hon ändrar sitt humör om man tackar nej till en jobbdag. Hon går igenom övervakningskameror i butiken om det är några pengar som fattas eller system fel i den kassan jag har varit i.

    Jag upplever att hon hackar på mig, för att sedan i slutet av dagen säga hur duktig jag är och hur glad hon är för och ha mig där.

    Hon säger även att jag ska prata med henne personligen om jag mår dåligt eller har det tufft? Samtidigt som hon säger att jag är den gladaste i gänget + att jag har inte ens problem?

    Kan inte förklara allt men hon kör med mig och säger olika dag för dag, är inte detta någon sorts teknik och är det verkligen genuint?

    Hon har även skickat smyg mejl om mig tidigare men nu slutade med det.

    Känner mig anklagad och inte litad på.

  • Svar på tråden Manipulation?
  • Anonym (Sissi)

    Flera har ju slutat pågrund av henne och hon har menat att ?de bara vill för mycket?

    3 år och hon är fortfarande som en svans när jag faktiskt gör mitt jobb

  • Anonym

    Hon verkar labil.
    Det är inte akut, men jag skulle nog se mig om efter annat jobb.

  • Anonym (Sissi)
    Anonym skrev 2021-10-18 21:54:59 följande:

    Hon verkar labil.

    Det är inte akut, men jag skulle nog se mig om efter annat jobb.


    Tack! Hon lägger sig när man är sjuk och liksom frågar varför, hur, när, var. Hon sitter tom och går igenom övervakningsfilmer från en hel jobbdag?

    Hon tog iväg mig på ett konferens möte med flera och frågade ut mig varför jag var så sliten efter 9 dagars jobb.

    Hon liksom antar saker som inte är sant.

    När jag försöker prata om att det känns som hon bara hackar med mig och att det hela tiden är jag som gör ?fel? så skrattar hon bara och säger att det får ta tid och att alla gör fel och att man kan ha dåliga perioder? Allting lägger hon bara på en själv, att man har en dålig period. Hon kan aldrig säga ?åh men vi har det ju rätt stressigt nu, jag förstår dig? eller ?du är duktig? eller så.
  • Anonym (Sissi)

    Jag gör verkligen mitt jobb men hon hittar saker kring mig hela tiden och det känns som att jag inte kommer längre än där jag står och jobbar varje dag utan någon förändring eller omplacering.

    Känns så fake bara när hon skiftar från morgon till kväll om vad hon tycker om mig, är inte det fake?

  • Anonym
    Anonym (Sissi) skrev 2021-10-18 22:00:47 följande:

    Jag gör verkligen mitt jobb men hon hittar saker kring mig hela tiden och det känns som att jag inte kommer längre än där jag står och jobbar varje dag utan någon förändring eller omplacering.

    Känns så fake bara när hon skiftar från morgon till kväll om vad hon tycker om mig, är inte det fake?


    Hon verkar till sin personlighet vara instabil och paranoid bland annat.
    Hon är olämplig som chef.
  • Anonym (Liknande här)

    Jag har också en chef som alltid hackar på mig alltid måste hitta något att klaga på, spelar ingen roll om man gjort allt perfekt då måste han hitta på något som man kanske kunde ha gjort bättre eller kunde ha tänkt på att göra. Han har dessutom en dålig ovana att grimasera och himla med ögonen så fort man säger något haha. Min tröst är att han är sån här mot alla, utom möjligen någon favorit som han har men annars är han snål med beröm men klagar och nedvärderar alla andra av sina anställda. Det är asdrygt och jag har helt tappat lusten att jobba kvar - synd för jag trivs jättebra med jobbet och kollegorna.

    Det är tre som har slutat senaste månaderna och jag har också börjat kolla runt efter annat jobb. Och jag vet att alla andra vantrivs och skulle sluta om de bara orkade och vågade.

    Jag tycker livet är för kort för att slösa bort på en dålig chef på ett jobb där man inte blir uppskattad för det slit man gör.

    Det finns massvis med jobb just nu, guldläge att byta!

  • Anonym (Sissi)
    Anonym skrev 2021-10-18 22:13:43 följande:

    Hon verkar till sin personlighet vara instabil och paranoid bland annat.

    Hon är olämplig som chef.


    Tack du verkar förstå! Tror du hon är såhär och gillar mig eller tror du att hon kanske gillar när hon ser att jag tar åt mig när hon håller på med mig, men att hon sedan ser att jag blir glad när hon sedan säger hur bäst jag är? Alltså blir så läskigt bara.
  • Anonym (Sissi)
    Anonym (Liknande här) skrev 2021-10-18 22:15:05 följande:

    Jag har också en chef som alltid hackar på mig alltid måste hitta något att klaga på, spelar ingen roll om man gjort allt perfekt då måste han hitta på något som man kanske kunde ha gjort bättre eller kunde ha tänkt på att göra. Han har dessutom en dålig ovana att grimasera och himla med ögonen så fort man säger något haha. Min tröst är att han är sån här mot alla, utom möjligen någon favorit som han har men annars är han snål med beröm men klagar och nedvärderar alla andra av sina anställda. Det är asdrygt och jag har helt tappat lusten att jobba kvar - synd för jag trivs jättebra med jobbet och kollegorna.

    Det är tre som har slutat senaste månaderna och jag har också börjat kolla runt efter annat jobb. Och jag vet att alla andra vantrivs och skulle sluta om de bara orkade och vågade.

    Jag tycker livet är för kort för att slösa bort på en dålig chef på ett jobb där man inte blir uppskattad för det slit man gör.

    Det finns massvis med jobb just nu, guldläge att byta!


    Tack! Ja, dagligen kommer det ut nya jobb men jag är rädd, rädd för att inte kunna klara av. Har sökt mer administrativt och hoppas jag får något av det, är inte utbildad mer än ekonomi på gymnasiet och 3 års arbets erfarenhet.
  • Anonym
    Anonym (Sissi) skrev 2021-10-18 22:24:41 följande:
    Tack! Ja, dagligen kommer det ut nya jobb men jag är rädd, rädd för att inte kunna klara av. Har sökt mer administrativt och hoppas jag får något av det, är inte utbildad mer än ekonomi på gymnasiet och 3 års arbets erfarenhet.
    Du kommer hitta något annat, det är bara en tidsfråga
  • Anonym
    Anonym (Sissi) skrev 2021-10-18 22:23:21 följande:
    Tack du verkar förstå! Tror du hon är såhär och gillar mig eller tror du att hon kanske gillar när hon ser att jag tar åt mig när hon håller på med mig, men att hon sedan ser att jag blir glad när hon sedan säger hur bäst jag är? Alltså blir så läskigt bara.
    Jag vet verkligen inte. Men hon låter osund.
Svar på tråden Manipulation?