• Anonym (Rod)
    Wed 20 Oct 2021 00:12
    2288 visningar
    12 svar
    12
    2288

    Ofta osams

    Jag och min man är ofta osams. Idag till exempel skulle vi promenera uppför en kulle, det var rätt varmt och jag tål värme dåligt. Min man ville så gärna göra det så jag gjorde ett försök i hopp att det skulle finnas träd där och lite skugga. Efter att ha gått en bit uppför så kände jag att det är nog det jag klarar idag, man måste ju gå ner också och frågade då min man hur långt upp tänkte han gå. Min man blev irriterad och sa att det är alltid så här med mig, inget bli avslutad och han tänker gå upp själv och att jag kan gå ner. Jag gick ner och var rätt ledsen över hans utbrott. Jag talade om det för honom senare på dagen men han förnekade att han någonsin var otrevlig mot mig och att han måste ju få göra det han vill även om jag inte vill vara med. Helt ok med mig men varför vara otrevlig?

    Så här är det minst ett par gånger per dag, orsaker till det varierar, kan i princip vara vad som helst.

    Han säger också att han tappat all sexlust av all tjafs vi har. Alltså, han blir arg på många saker dagligen, sedan suger han på den karamellen ett tag, stämningen mellan oss blir dålig och han tappar sexlust. Han säger att han kan inte prata med mig för då blir det mera tjafs.

    Jag är inte nöjd med denna relation och är förvånad att han verkar vilja fortsätta den, gör planer eller låtsas han bara. Jag förde allt detta på tal idag men fick inget svar alls.

    Jag blir riktigt nojig och undrar om detta är utnötningskrig för att tvinga mig gå.

  • Svar på tråden Ofta osams
  • Anonym (B)
    Wed 20 Oct 2021 00:15
    #1

    Jag blir riktigt nojig och undrar om detta är utnötningskrig för att tvinga mig gå.

    Varför blir du nojig? Du vill ju inte vara kvar och är inte nöjd.

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Wed 20 Oct 2021 09:06
    #2

    Sluta diskutera med honom. Han är elak mot dig och vägrar se det. Så bra att han inte har någon sexlust, då slipper du ligga med någon som behandlar dig illa.

    Strunta i vad han tänker och tycker. Börja leta eget boende. Det är enda lösningen, annars kommer han behandla dig som en dörrmatta resten av ert gemensamma liv.

  • Anonym (Anna)
    Wed 20 Oct 2021 10:27
    #3
    Anonym (Rod) skrev 2021-10-20 00:12:09 följande:

    Jag och min man är ofta osams. Idag till exempel skulle vi promenera uppför en kulle, det var rätt varmt och jag tål värme dåligt. Min man ville så gärna göra det så jag gjorde ett försök i hopp att det skulle finnas träd där och lite skugga. Efter att ha gått en bit uppför så kände jag att det är nog det jag klarar idag, man måste ju gå ner också och frågade då min man hur långt upp tänkte han gå. Min man blev irriterad och sa att det är alltid så här med mig, inget bli avslutad och han tänker gå upp själv och att jag kan gå ner. Jag gick ner och var rätt ledsen över hans utbrott. Jag talade om det för honom senare på dagen men han förnekade att han någonsin var otrevlig mot mig och att han måste ju få göra det han vill även om jag inte vill vara med. Helt ok med mig men varför vara otrevlig?

    Så här är det minst ett par gånger per dag, orsaker till det varierar, kan i princip vara vad som helst.

    Han säger också att han tappat all sexlust av all tjafs vi har. Alltså, han blir arg på många saker dagligen, sedan suger han på den karamellen ett tag, stämningen mellan oss blir dålig och han tappar sexlust. Han säger att han kan inte prata med mig för då blir det mera tjafs.

    Jag är inte nöjd med denna relation och är förvånad att han verkar vilja fortsätta den, gör planer eller låtsas han bara. Jag förde allt detta på tal idag men fick inget svar alls.

    Jag blir riktigt nojig och undrar om detta är utnötningskrig för att tvinga mig gå.


    Varför lägger du avgörandet i hans händer? Om du är missnöjd, så gör något åt, vänta inte på honom. 
  • Anonym (I)
    Wed 20 Oct 2021 11:44
    #4
    -1

    Nu har vi ju bara hört din version....

  • Wed 20 Oct 2021 12:10
    #5

    Det låter ju inte som om du vill fortsätta vara tillsammans med honom, så varför är du det?

  • Anonym (Hj)
    Wed 20 Oct 2021 13:46
    #6

    Ligger det nåt i att saker ofta inte blir avslutade när ni 2 gör saker? Kan ju faktiskt förstå att det är en rätt trist grej om det uppstår och man kan bli irriterad för det. Vad är vitsen att ens egentligen göra nåt ihop om det i princip aldrig blir avslutat.

    Jag hade tröttnat på en sådan person som inte kan avsluta utan måste sluta innan mål. Någon enstaka gång ok men inte hela tiden.

  • Anonym (Anna)
    Wed 20 Oct 2021 14:18
    #7
    Anonym (I) skrev 2021-10-20 11:44:23 följande:

    Nu har vi ju bara hört din version....


    Och det räcker ju, eftersom det är TS som vill ha hjälp och råd. Om TS inte gillar sitt liv, så spelar det ingen roll vad han tycker. 
  • Anonym (Rod) Trådstartaren
    Wed 20 Oct 2021 19:47
    #8
    Anonym (I) skrev 2021-10-20 11:44:23 följande:

    Nu har vi ju bara hört din version....


    På det här forumet hör vi ju alltid bara en version:)
  • Anonym (Rod) Trådstartaren
    Wed 20 Oct 2021 19:51
    #9
    Anonym (Anna) skrev 2021-10-20 14:18:30 följande:

    Och det räcker ju, eftersom det är TS som vill ha hjälp och råd. Om TS inte gillar sitt liv, så spelar det ingen roll vad han tycker. 


    Nej det ligger inget i det. Det är min man som säger så, det sårar ju mera. Vi gör en massa saker tillsammans, mera än det är vanligt, seglat över halva världen ungefär och andra resor mittemellan.
  • Wed 20 Oct 2021 20:12
    #10
    +1

    Spelar det nån roll om det är en strategi för att få dig att göra slut? Du ÄR ju inte nöjd med relationen så varför gå omkring och må dåligt tillsammans med en grinolle?

    Ta kommandot över situationen istället för att vänta på att honom. Var inte ett våp.

  • Wed 20 Oct 2021 20:23
    #11

    1. Är det så att han ofta är den som vill hitta på aktiviteter, och du är den som bromsar/inte vill?

    2. Hur många år sedan är det som ni "seglade runt halva världen"? Seglade ni själva, eller åkte ni på ett större fartyg?

    3. Vilka övriga ämnen kan konflikter mellan er handla om?

    4. Hinner ni ha kul ihop mellan varven?

    5. Har ni barn?

  • Anonym (Kvinn­a 39)
    Wed 20 Oct 2021 20:27
    #12
    Plupp73 skrev 2021-10-20 20:23:25 följande:

    1. Är det så att han ofta är den som vill hitta på aktiviteter, och du är den som bromsar/inte vill?

    2. Hur många år sedan är det som ni "seglade runt halva världen"? Seglade ni själva, eller åkte ni på ett större fartyg?

    3. Vilka övriga ämnen kan konflikter mellan er handla om?

    4. Hinner ni ha kul ihop mellan varven?

    5. Har ni barn?


    Om jag minns rätt från ts tidigare trådar så är de antingen ute i båten nu några månader eller så har de alldeles nyss kommit hem. De verkar ha egen båt och som jag förstår har de inga barn, iaf inga som verkar bo hemma.
Svar på tråden Ofta osams