• Molker93

    Vad tänker egentligen föräldrar?!

    Jag blir så irriterad att jag KOKAR! Jag är lärare och får i princip dagligen mail från föräldrar med de mest bisarra kraven. JAG ska leta fram ungarnas busskort, se till att barnen äter ordentligt och använder gaffel och kniv rätt, städa deras fack, sitta efter arbetstid och göra läxor med dem osv osv. Allt jag nämner ovan är sånt jag blivit ombedd att göra bara senaste veckan. Mina elever går i åk 5 och är alltså 10 år gamla.

    Jag kan inte för allt i världen förstå hur ni föräldrar tänker när ni terroriserar lärare med sånt här?! Vi är i skolan för att UTBILDA era barn för guds skull!

  • Svar på tråden Vad tänker egentligen föräldrar?!
  • Anonym (Jenny)
    Molker93 skrev 2021-10-20 22:01:49 följande:
    Vi har vissa begränsningar men föräldrarna kan komma in på skolan på eftermiddagen när de hämtar sina barn. Jag älskar verkligen mitt jobb och jag älskar barnen, men föräldrakontakterna kring såna här saker suger helt musten ur mig. Det hade väl egentligen varit intressant att höra från några föräldrar som ställer såna krav, men det kanske jag inte ska förvänta mig ;)
    Jag vet inte om jag kvalar in här, men de gånger jag har bett mina barns lärare om något så har de varit betydligt mer hjälpsamma och tillmötesgående än jag trodde var möjligt. 

    Vi får inte gå in i skolan längre pga pandemin, vilket gör att vi föräldrar inte kan kolla igenom hyllan med borttappade kläder och saker längre. När dottern (9 år) tappade bort sin jacka, så fick min förfrågan via sms läraren att följa med henne dit och hjälpa henne i 20 minuter med att leta reda på den. 
    När jag frågade sonens lärare när jag tyckte att sonen (då 10 år) inte förstod något i matten förra året, så gick han igenom det igen med sonen och skickade hem en bunte problem att jobba med hemma. Läraren följde dessutom på eget initiativ upp och kollade av att han kände sig säker på det hela.