• Anonym (Förvirradkvinna)

    Ni med urinläckage! Input behövs

    Hejsan jag skulle vilja fråga er med urinläckage. Det är så att jag vet inte om jag har det. Jag tycker jag känner att det läcker med det syns inget i troskyddet dock så tycker jag att jag kan känna att det hamnar i baken, har nämligen opererat bort hemorrojder och det har inte läkt en riktigt så kan känna att drt bränns till där efter det känns som det åker ut. Tänker att eftersom det inte sitter helt emot när man har trosor heller skydd så kanske det åker dit istället för i skyddet? Märker ni med läckage att det åker till baken liksom? Otroligt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Ni med urinläckage! Input behövs
  • Anonym (MrsJ)

    Jag har pyttelite urinläckage då och då men för mig kommer det enstaka droppar och då brukar det bli i mitten av trosan. Oftast åker inte urinen bakåt mot anuset/rumpan i mitt fall men jag tror det skulle göra det om jag verkligen kissade på mig (det har hänt 1-2 gånger).

    Jag gör knipövningar och det har hjälpt mig lite!

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förvirradkvinna) skrev 2021-10-21 11:44:22 följande:

    Hejsan jag skulle vilja fråga er med urinläckage. Det är så att jag vet inte om jag har det. Jag tycker jag känner att det läcker med det syns inget i troskyddet dock så tycker jag att jag kan känna att det hamnar i baken, har nämligen opererat bort hemorrojder och det har inte läkt en riktigt så kan känna att drt bränns till där efter det känns som det åker ut. Tänker att eftersom det inte sitter helt emot när man har trosor heller skydd så kanske det åker dit istället för i skyddet? Märker ni med läckage att det åker till baken liksom? Otroligt tacksam för svar!


    Nej, jag har aldrig varit med om att det åkt bak till rumpan utan att komma nåt i trosorna... jag funderar på hur det ens skulle gå till? Såvida man inte ligger ner på rygg, förstås; då hade det ju inte varit så konstigt. Men i övrigt? Det går ju liksom mot tyngdlagen att det rinner horisontellt?

    Skulle jag bara gissa vilt (vilket ju egentligen är det enda vi härinne kan göra) så skulle jag nog säga att du inte har nåt urinläckage; dels så känner man (eller iaf inte jag) ofta inte att det kommer nåt förrän det väl har kommit, och dels kommer det som sagt i första hand i trosorna/trosskydd.
  • Anonym (MrsJ)

    Det är inte svett? På somrarna blir jag extremt svettig och då blir det blött i baken.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (MrsJ) skrev 2021-10-21 14:06:40 följande:

    Det är inte svett? På somrarna blir jag extremt svettig och då blir det blött i baken.


    +1 på den! Det låter betydligt mer troligt :)
  • Anonym (Ann)

    Läcker ibland när jag nyser eller skrattar häftigt men har aldrig känt att urinen rinner mot naken då. Enda gångerna jag blivit blöt om rumpan av urin är 2 ggr när jag kissat ner mig helt men då blir man ju blöt överallt typ.

  • Anonym (Förvirradkvinna)

    Tack så mycket till er som svarat! Blir lite förvirrad bara när det verkligen känns och sen ser jag inget men att det bränns till i rumpan. Men tack igen verkligen att ni tog tid på er :)

Svar på tråden Ni med urinläckage! Input behövs