• Anonym (Lisa)
    Thu 21 Oct 2021 13:46
    1730 visningar
    11 svar
    11
    1730

    Placerade han mig just i friendzone?

    Har träffat denna kille lite till och från i några veckor. Vi bor 4 timmar från varandra så inte kunnat ses så ofta. Har fattat tycke för honom och tyckte mig uppfatta viss flört från hans sida också, i form av t.ex komplimanger om mitt utseende.

    Vi har hängt rätt intensivt ett par kvällar men det har inte blivit något fysiskt, än i alla fall. Vi har en många gemensamma intressen och han verkar vara intresserad av att få veta mer om mig, stället mycket frågor och så. Vi har sms:at en del och då skriver han en sak jag uppfattar som lite konstig.

    Jag: tack för att du hjälpte mig med den grejen!

    Han: inga problem! Det är vad man har vänner till!

    Vad tycker ni, låter det som ett sätt att säga att "hoppas inte på mer" eller för att generellt visa vänlig inställning?

    Jag är 31 och han 38. Ingen av oss har barn, båda singlar.

  • Svar på tråden Placerade han mig just i friendzone?
  • Walker­90
    Thu 21 Oct 2021 13:53
    #1

    Jag tycker det här är riktigt svårt att svara på. Min första tanke och känsla är att han ser dig som vän men det kan ju vara så att han vill mer men väljer att inte visa det. Kanske är han rädd att hans känslor inte är besvarade?

    Om du har känslor för honom så tycker jag du ska prata med honom om det. Vi kan bara gissa. Vill du ha ett säkert svar, är en öppen och rak kommunikation med honom enda sättet.

  • Thu 21 Oct 2021 14:13
    #2

    Tycker att du övertolkar om det är enda tecknet på att han inte vill mer. "That´s what friends are for" är en låttitel och ett talesätt som ofta används i översatt form. Det behöver inte tas bokstavligt.

    Men som skrevs ovan, fråga hur han känner. Ni har ju umgåtts ett tag och det är inte fel att stämma av hur han ser på er relation.

  • Anonym (S)
    Thu 21 Oct 2021 14:15
    #3

    Ingen aning, men med fyra timmar emellan skulle jag säga att du borde lägga ner det där projektet på en gång. Distans funkar sällan eller aldrig.

  • Anonym (Lisa) Trådstartaren
    Thu 21 Oct 2021 14:16
    #4

    [quote=De81445843][quote-nick]Walker90 skrev 2021-10-21 13:53:00 följande:[/quote-nick]Jag tycker det här är riktigt svårt att svara på. Min första tanke och känsla är att han ser dig som vän men det kan ju vara så att han vill mer men väljer att inte visa det. Kanske är han rädd att hans känslor inte är besvarade?

    Om du har känslor för honom så tycker jag du ska prata med honom om det. Vi kan bara gissa. Vill du ha ett säkert svar, är en öppen och rak kommunikation med honom enda sättet.[/quote]

    Konstigt att skriva så om man är rädd att känslor när inte skulle vara besvarade. Då hade man ju kunnat formulera sig utan att slänga in ordet "vänner". Jag råkade en gång kalla honom för "kompis" när jag var hemma hos honom, men man har ju mer tid på att fundera på formulering när man skriver.

  • Thu 21 Oct 2021 14:18
    #5

    Han kan ha skrivit så för att testa dig lite också. Det är omöjligt att veta. Träffades ni på en dejtingsajt?

  • Anonym (Lisa) Trådstartaren
    Thu 21 Oct 2021 14:38
    #6
    Limajo skrev 2021-10-21 14:18:53 följande:

    Han kan ha skrivit så för att testa dig lite också. Det är omöjligt att veta. Träffades ni på en dejtingsajt?


    Nej! Genom ett gemensamt intresse. Sedan visade det sig att vi hade många fler och klickade generellt som personer.

    Men hur skulle man tänka sig ett sådant test? Vad förväntar han sig att en tjej ska skriva efter det? Ingen tjej kommer efter en sådan grej börja luska i vad han menade, förutom på forum :p
  • Thu 21 Oct 2021 16:09
    #7
    Anonym (Lisa) skrev 2021-10-21 14:38:01 följande:

    Nej! Genom ett gemensamt intresse. Sedan visade det sig att vi hade många fler och klickade generellt som personer.

    Men hur skulle man tänka sig ett sådant test? Vad förväntar han sig att en tjej ska skriva efter det? Ingen tjej kommer efter en sådan grej börja luska i vad han menade, förutom på forum :p


    Hade ni träffats på en dejtingsajt där syftet ändå är att träffa någon och haft en flirtig ton hade du ju kunnat skriva något i stil med -Men inte ser du mig bara som vän? ;)

    ? eller något liknande. Men jag förstår att det är svårt om ni lärt känna varandra under andra premisser.

    Jag tror du får samla mod och berätta hur du känner. Du har inget att förlora på det. Vill han något annat än du blir det bara mer plågsamt om det drar ut på tiden. Men det kan ju mycket väl vara så att han också är intresserad - men bara lite blyg.
  • Anonym (Ja)
    Thu 21 Oct 2021 19:52
    #8

    Det är ju som du träffat honom och umgåtts, så du vet ju bäst. Om du känner av att det är ett tecken på friendzone, så är det nog så. Jag har själv kört det ibland när någon verkar lite för på och jag inte är intresserad. Då säger jag typ, ursäkta att jag inte hört av mig, varit en dålig vän den här veckan.

  • Anonym (Lisa) Trådstartaren
    Thu 21 Oct 2021 22:36
    #9
    Anonym (Ja) skrev 2021-10-21 19:52:38 följande:

    Det är ju som du träffat honom och umgåtts, så du vet ju bäst. Om du känner av att det är ett tecken på friendzone, så är det nog så. Jag har själv kört det ibland när någon verkar lite för på och jag inte är intresserad. Då säger jag typ, ursäkta att jag inte hört av mig, varit en dålig vän den här veckan.


    Ok! Tack för det perspektivet. Hur gammal är du? Tänker mig det kan vara en generationsfråga också. Jag har själv kallat honom kompis, men det råkade slinka ut när vi umgicks, så väger nog tyngre i text.
  • Thu 21 Oct 2021 22:41
    #10

    Ja troligen. 


    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (Ja)
    Thu 21 Oct 2021 22:50
    #11
    Anonym (Lisa) skrev 2021-10-21 22:36:12 följande:
    Ok! Tack för det perspektivet. Hur gammal är du? Tänker mig det kan vara en generationsfråga också. Jag har själv kallat honom kompis, men det råkade slinka ut när vi umgicks, så väger nog tyngre i text.
    Jag är 30.


Svar på tråden Placerade han mig just i friendzone?