• Anonym (Esteverano)

    Hans ex slutar inte skriva till mig

    Jag vet inte vad jag ska göra. Jag var dum nog att inleda en sexuell relation med en äldre man i en annan stad. Jag tyckte om honom så mycket. Helt omoraliskt. Blev gravid och vi fick nyligen tillsammans en bebis.

    Saken var att han var gift när jag träffade honom för ett par år sedan och de hade en tonåring tillsammans. Han lämnade henne och vi flyttade ihop (jag bodde där med barnet). Kom bra överens med tonåringen. Tog till mig det barnet direkt redan för ett par år sedan. Tonåringen har tyngts av att mamman tagit detta väldigt hårt och detta gör livet svårt.

    Mamman har trakasserat mig sedan mannen gjorde slut med henne för ett par år sedan.

    Ringer, skickar arga sms och skriver saker till mitt ex och så vidare. Det har gått så långt att jag flyttade tillbaka till hemstaden nu och bebisen träffar aldrig sin pappa nästan. Har skrivit vi flyttat ut för att ge tonåringen space. Så hon vet vi inte bor tillsammans längre, ändå ringer hon sent på natten osv.

    Vad göra??

  • Svar på tråden Hans ex slutar inte skriva till mig
  • Studentpappa

    Enda du kan göra är väl att polisanmäla henne och sen byta nummer till ett oregistrerat om du vill slippa henne.


    Ride it like you stole it
  • Anonym (F)

    En snabb fråga, varför blockar du henne inte bara...? Ni har ingen anledning att prata med varandra. Dessutom trakasserar hon dig. Naturligtvis ska du polisanmäla henne.

    Jag tycker det är väldigt synd också att du först förstör deras familj och sedan förstör för ert gemensamma barn genom att flytta från pappan, bara tragik... Kan du inte åtminstone flytta tillbaka så att ditt eget barn kan ha pappan mer närvarande i sitt liv? Det ska väl inte den där människan få styra.

  • Anonym (Esteverano)
    Anonym (F) skrev 2021-10-21 17:40:07 följande:

    En snabb fråga, varför blockar du henne inte bara...? Ni har ingen anledning att prata med varandra. Dessutom trakasserar hon dig. Naturligtvis ska du polisanmäla henne.

    Jag tycker det är väldigt synd också att du först förstör deras familj och sedan förstör för ert gemensamma barn genom att flytta från pappan, bara tragik... Kan du inte åtminstone flytta tillbaka så att ditt eget barn kan ha pappan mer närvarande i sitt liv? Det ska väl inte den där människan få styra.


    Hur gör man det? Blockar alltså? Är så dålig på såna där tekniska saker. Hon kastade sten efter mig när jag var ute med barnvagnen för att handla, det var droppen faktiskt så kan tyvärr ej bo där.

    Jag förstår att hon är arg men samtidigt blir det väldigt konstig att sätta sitt eget barn också i den situationen.

    Jag har en fyraåring tillsammans med en annan man som blivit sjuk så måste hjälpa honom med handling tvätten etc i hemstaden också. Så är med honom nu. Ja det blev väldigt tragisk allting... han har knappt träffat barnet sedan BB.. bara i tre veckor ungefär.
  • Anonym (Esteverano)
    Studentpappa skrev 2021-10-21 17:29:27 följande:

    Enda du kan göra är väl att polisanmäla henne och sen byta nummer till ett oregistrerat om du vill slippa henne.


    Ska göra det .. kan man köpa sån i en vanlig livs? En ny telefonnummer alltså
  • Anonym (T)

    Ja TS har vart med och förstört en familj men mest skuld har faktiskt mannen. Han kan lika gärna göra samma mot TS senare.

  • Anonym (bloco)
    Anonym (Esteverano) skrev 2021-10-21 17:45:04 följande:
    Ska göra det .. kan man köpa sån i en vanlig livs? En ny telefonnummer alltså
    Du behöver inte skaffa nytt nummer man kan blockera nummer i sin telefon. Var man går in beror på vilken telefon/märke man har men det är bara att googla på din mobil och "blockera nummer" så lär det dyka upp instruktioner på hur du gör.
  • Studentpappa
    Anonym (bloco) skrev 2021-10-21 17:50:47 följande:

    Du behöver inte skaffa nytt nummer man kan blockera nummer i sin telefon. Var man går in beror på vilken telefon/märke man har men det är bara att googla på din mobil och "blockera nummer" så lär det dyka upp instruktioner på hur du gör.


    Så hon kan skaffa ett nytt nummer och fortsätta ringa? Eller ringa från Skype etc. Enklast är väl att byta nummer till ett hon inte har.
    Ride it like you stole it
  • Studentpappa
    Anonym (Esteverano) skrev 2021-10-21 17:45:04 följande:

    Ska göra det .. kan man köpa sån i en vanlig livs? En ny telefonnummer alltså


    Det är ju bara att köpa ett kontantkort och låta bli att registrera det.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (bloco)
    Studentpappa skrev 2021-10-21 18:02:00 följande:
    Så hon kan skaffa ett nytt nummer och fortsätta ringa? Eller ringa från Skype etc. Enklast är väl att byta nummer till ett hon inte har.
    Finns ingen anledning att utgå ifrån att en medelålders morsa skulle göra det. Att blockera ett nummer är hur enkelt som helst och det är enklast att bara börja där och sedan utvärdera om det funkar för att stoppa henne. 
  • Anonym (123)
    Anonym (bloco) skrev 2021-10-21 18:09:05 följande:
    Finns ingen anledning att utgå ifrån att en medelålders morsa skulle göra det. Att blockera ett nummer är hur enkelt som helst och det är enklast att bara börja där och sedan utvärdera om det funkar för att stoppa henne. 
    Varför skulle hon inte kunna göra det menar du?
Svar på tråden Hans ex slutar inte skriva till mig