• Anonym (!)
    Thu 21 Oct 2021 21:19
    4323 visningar
    15 svar
    15
    4323

    Vill kunna jobba, social fobi

    Vill bara hitta ett jobb jag klarar av.

    Ni med social fobi, vad jobbar ni med?

  • Svar på tråden Vill kunna jobba, social fobi
  • Anonym (H)
    Fri 22 Oct 2021 00:06
    #1
    Anonym (!) skrev 2021-10-21 21:19:30 följande:

    Vill bara hitta ett jobb jag klarar av.

    Ni med social fobi, vad jobbar ni med?


    Städning.. Man åker hem till kunder som inte är hemma. 
  • Anonym (?)
    Fri 22 Oct 2021 07:28
    #2
    Anonym (H) skrev 2021-10-22 00:06:15 följande:

    Städning.. Man åker hem till kunder som inte är hemma. 


    Vad har du för utbildning?
  • Anonym (Jobb)
    Fri 22 Oct 2021 07:55
    #3

    Jag jobbar som revisor

  • Glinda från Oz
    Fri 22 Oct 2021 09:47
    #4
    Anonym (?) skrev 2021-10-22 07:28:01 följande:

    Vad har du för utbildning?


    Jag tror knappast det finns någon utbildning som städare.
  • Anonym (Tips)
    Fri 22 Oct 2021 09:50
    #5

    Min socialfobi är inte lika illa som tidigare, klarar av mer saker nu än vad jag gjort innan, men kan ändå inte komma på ett enda jobb jag faktiskt skulle klara av.

    Så mitt tips är att antingen tänka efter själv vad för jobb du själv skulle kunna klara av (alla med socialfobi är ju olika) eller gå i terapi för att bli av med fobin.

  • Anonym (H)
    Fri 22 Oct 2021 11:45
    #6
    Anonym (?) skrev 2021-10-22 07:28:01 följande:
    Vad har du för utbildning?
    man fick utbildning där . Jobbade inom städ i några år efter gymnasiet. 
  • Anonym (H)
    Fri 22 Oct 2021 11:49
    #7

    Ett stort problem är att det finns många jobb där man sitter självständig och jobbar. Men de kräver utbildning där det finns höga sociala krav för att klara av den. Många klarar ej högskoleutbildning just pga grupparbeten och muntliga framställningar

  • Anonym (Vgjk)
    Fri 22 Oct 2021 13:04
    #8
    Anonym (Jobb) skrev 2021-10-22 07:55:18 följande: