• En manlig man

    Din åsikt om kvinnor som inte kan få orgasm och de som fejkar.

    Ett väldigt känsligt ämne som förtjänar en egen tråd. När jag kommenterat om detta tidigare har jag fått mycket skit för det...av kvinnor förstås.

    1. Män föredrar att ha sex med kvinnor som får riktiga orgasmer.

    2. Kvinnor som får orgasm gillar sex mer än de som inte kan få orgasm. Iofs helt logiskt att det är så.

    3. Det finns inte en kvinna som inte skulle ta illa upp om hennes man aldrig kom när de hade sex. Då skulle de börja anklaga mannen för att inte tända på henne, att hon inte är tillräckligt attraktiv, att han är bög...o.s.v

    4. Kvinnor som fejkar gör det av två anledningar, de vill få sin man att tro att de tycker det är skönt och att han är en bra älskare och tillfredställer henne eller så förstår de att män tycker bättre om kvinnor som får orgasm och de är rädda att han ska tröttna på dem.

    Vad tycker ni män om detta och hur skulle ni reagera om ni fick veta att er kvinna sen många år fejkat orgasmer men i själva verket aldrig fått någon?

    Tycker ni om att kvinnan får orgasm och tycker ni det berikar sexlivet.

    Tycker ni dessa kvinnor är falska?

    Om du är kvinna och fejkar, vad är din anledning och känner du skuld för ditt beteende?

  • Svar på tråden Din åsikt om kvinnor som inte kan få orgasm och de som fejkar.
  • En manlig man
    Anonym (Dåtid) skrev 2021-10-23 01:32:48 följande:

    Ingen behöver argumentera när det kommer till sin sexualtiet.

    Antingen accepterar men eller så gör man det inte.

    Det borde du förtsått om du var i närheten av normalintelligent.

    Godnatt med dig.


    Väntat svar från någon som förstår när man förlorat.

    Vi diskuterar inte din sexualitet vi pratar i generella termer här. Allt annat är ointressant. Men det klarar du inte. Du ser allt genom dina bittra ögon och din egen erfarenhet. Logiskt resonemang är omöjligt för dig.
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-22 00:16:20 följande:

    Ett väldigt känsligt ämne som förtjänar en egen tråd. När jag kommenterat om detta tidigare har jag fått mycket skit för det...av kvinnor förstås.

    1. Män föredrar att ha sex med kvinnor som får riktiga orgasmer.

    2. Kvinnor som får orgasm gillar sex mer än de som inte kan få orgasm. Iofs helt logiskt att det är så.

    3. Det finns inte en kvinna som inte skulle ta illa upp om hennes man aldrig kom när de hade sex. Då skulle de börja anklaga mannen för att inte tända på henne, att hon inte är tillräckligt attraktiv, att han är bög...o.s.v

    4. Kvinnor som fejkar gör det av två anledningar, de vill få sin man att tro att de tycker det är skönt och att han är en bra älskare och tillfredställer henne eller så förstår de att män tycker bättre om kvinnor som får orgasm och de är rädda att han ska tröttna på dem.

    Vad tycker ni män om detta och hur skulle ni reagera om ni fick veta att er kvinna sen många år fejkat orgasmer men i själva verket aldrig fått någon?

    Tycker ni om att kvinnan får orgasm och tycker ni det berikar sexlivet.

    Tycker ni dessa kvinnor är falska?

    Om du är kvinna och fejkar, vad är din anledning och känner du skuld för ditt beteende?


    Inledningsvis. Nej kvinnlig orgasm är inget extremt känsligt ämne i dagsläget! Vi,
    kvinnor och män, lever i en upplyst tidsepok där kvinnlig orgasm är öppet omdiskuterad. God hjälp finns att tillgå för stora flertalet ifall hinder uppstår. 

    1. Självklart vill både män och kvinnor ha sex med partners som inte fejkar. Men kärleksbegreppet skiljer sig för var och en. En man som brinner i sitt hjärta för sin hustru, är mycket attraherad av hennes skönhet och utstrålning föredrar inte automatiskt en kvinna med bättre orgasmförmåga än hustruns. En hel del män avstår därtill kvinnor som är alltför utmanande i sovrummet. 

    2.  I regel förhåller det sig som du hävdar att kvinnor som har lätt för att få orgasm blir mer positivt inställda till sex än dem med svårighet att nå klimax. Men vi har en stor andel kvinnor som älskar sitt samliv oavsett om orgasmen uteblir; de dras till den kroppsliga närheten, intimiteten och upplever sig tända på mannen. Tar därmed på egen hand initiativ till sensuell och sexuell interaktion.

    3. Det stämmer inte att alla kvinnor tar illa upp om mannen aldrig får utlösning när de har sex. Väldigt mycket hänger ihop med kvinnans tidigare erfarenheter och säkerhet på sitt attraktionsvärde. Precis som för mannen vars kvinna inte lyckas nå orgasm. Att ta illa upp eller starta en pajkastning över inställda orgasmer eller ejakulationer verkar omoget och är helt fel tillvägagångssätt. 

    4. Kvinnor som fejkar sin orgasm gör det av flera skäl. En yrkesarbetande kvinna med småbarn och stor andel hushållsarbete gör det ibland av ren trötthet. Kvinnan är utmattad och vill avrunda akten. En annan orsak kan vara som du nämner ego bekräftelsen av mannen som godkänd älskare. Skälet du anger att kvinnan vore rädd att bli lämnad av mannen om hon inte kommer (spelar därför) har jag aldrig någonsin hört talas om.

    Som kvinna kan jag inte erinra mig att jag fejkat tillsammans med min man. Ser ingen logik till skådespeleri i sovrummet. Där om någonstans är det skönt att vara äkta.   
  • En manlig man
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-23 02:07:00 följande:

    Inledningsvis. Nej kvinnlig orgasm är inget extremt känsligt ämne i dagsläget! Vi,

    kvinnor och män, lever i en upplyst tidsepok där kvinnlig orgasm är öppet omdiskuterad. God hjälp finns att tillgå för stora flertalet ifall hinder uppstår. 

    1. Självklart vill både män och kvinnor ha sex med partners som inte fejkar. Men kärleksbegreppet skiljer sig för var och en. En man som brinner i sitt hjärta för sin hustru, är mycket attraherad av hennes skönhet och utstrålning föredrar inte automatiskt en kvinna med bättre orgasmförmåga än hustruns. En hel del män avstår därtill kvinnor som är alltför utmanande i sovrummet. 

    2.  I regel förhåller det sig som du hävdar att kvinnor som har lätt för att få orgasm blir mer positivt inställda till sex än dem med svårighet att nå klimax. Men vi har en stor andel kvinnor som älskar sitt samliv oavsett om orgasmen uteblir; de dras till den kroppsliga närheten, intimiteten och upplever sig tända på mannen. Tar därmed på egen hand initiativ till sensuell och sexuell interaktion.

    3. Det stämmer inte att alla kvinnor tar illa upp om mannen aldrig får utlösning när de har sex. Väldigt mycket hänger ihop med kvinnans tidigare erfarenheter och säkerhet på sitt attraktionsvärde. Precis som för mannen vars kvinna inte lyckas nå orgasm. Att ta illa upp eller starta en pajkastning över inställda orgasmer eller ejakulationer verkar omoget och är helt fel tillvägagångssätt. 

    4. Kvinnor som fejkar sin orgasm gör det av flera skäl. En yrkesarbetande kvinna med småbarn och stor andel hushållsarbete gör det ibland av ren trötthet. Kvinnan är utmattad och vill avrunda akten. En annan orsak kan vara som du nämner ego bekräftelsen av mannen som godkänd älskare. Skälet du anger att kvinnan vore rädd att bli lämnad av mannen om hon inte kommer (spelar därför) har jag aldrig någonsin hört talas om.

    Som kvinna kan jag inte erinra mig att jag fejkat tillsammans med min man. Ser ingen logik till skådespeleri i sovrummet. Där om någonstans är det skönt att vara äkta.   


    Bra känns som vi är överens om det mesta då.
  • Anonym (nja)
    Anonym (Trerätters) skrev 2021-10-22 16:13:05 följande:
    Jag förstår inte hur man ena stunden kan ligga och fejka orgasm och stöna ut hur skönt det är för att sedan beklaga sig hur dåliga män är i sängen och att de aldrig lyssnar.

    Kvinnan stönar -Ååh aah ja ja jag (fake)kommer! Jajajaaaa!!

    Mannen tänker -äntligen lyckades jag ge henne orgasm, nu vet jag vad det är hon behöver!

    För att avsluta en ons, ok.

    I ett fast förhållande? Fälla krokben för sig själv
    Precis min mening också. Det finns förstås idioter till män som inte bryr sig om kvinnans njutning, men om man spelar teater och låtsas att allt är bra, hur kan man då bli besviken på att han inte fattar att man är otillfredsställd? Alla kvinnor är inte stöpta i samma form så det är omöjligt att veta säkert vad som fungerar på en viss kvinna om hon inte talar om det.
  • New  Dawn
    En manlig man skrev 2021-10-22 21:45:52 följande:

    Så kvinnan klarar inte att fixa en orgasm till sig själv men ni förväntar er att mannen ska klara det. Om han inte klarar det så är han dålig och egoistisk. Märker du inte hur sjukt det låter?


    Vad snackar du om?!?!!?

    Jag svarade på följande inlägg :
    En manlig man skrev 2021-10-22 20:44:34 följande:

    Men varför gör inte kvinnor alltid så då? Använder nannens kropp?


    Svaret blev att orsaken är att kvinnor sällan kan det pga att de behöver en annan typ av stimulans och engagemang av mannen. Dessutom påverkas kvinnor mer av mentala faktorer.

    Jag har inte skrivit ett ord om att jag "förväntar mig att män ska klara något", men det råkar vara så att män lättare kan komma av samlag än kvinnor, (och det gäller även ridstilen) Du kallar det sjukt. Jag tänker inte så. Jag bara konstaterar att könen fungerat olika. För mig är inte sex sjukt pga denna skillnad. Inte alls.

    Jag har en helt annan syn på sex. Jag tänker aldrig på något generellt genustänk och annat dravel när jag har sex.

    För mig är sex något skönt och kul och jag tycker det är lika härligt när min man kommer under samlag som av att jag suger honom. För honom är det helt naturligt att jag behöver annan stimulans än bara samlag.

    Faktum är att jag aldrig träffat någon man som tyckt de varit sjukt att han kommer lättare av samlag, men att jag behöver mer stimulans. Det kan ske på olika sätt. Ibland gör han allt, slickar smeker och fingrar mig i slidan. Ibland sköter jag klitoris stimulansen, men nej jag kan inte komma endast av en passiv manskropp. Finns ju kvinnor som kan det så klart, men generellt har kvinnor svårare för det.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (nja)
    En manlig man skrev 2021-10-22 19:42:48 följande:

    Det är väldigt tyst i tråden gällande punkt tre i trådstarten. Jag tror det beror på att de flesta kvinnor här inne ändå har lite självinsikt och förstår hur ouppskattade de hade känt sig om de råkat ut för det.

    Vi män vet om att kvinnor i många fall har svårare än män att komma. (Jag lever med ett undantag från den regeln) men finns det ingen förståelse för att vi män uppskattar era orgasmer?


    Jag tror som sagt att många kvinnor skulle bli oroliga för att det var något fysiskt eller psykiskt fel på mannen om han aldrig fick orgasm. Det är ju så väldigt mycket ovanligare med orgasmproblem hos män.

    Jag förstår att män uppskattar om kvinnan får orgasm, men det finns ju kvinnor som kan njuta av sex även de gånger de inte kommer, även om de flesta kvinnor inte vill ha ett sexliv där de aldrig får orgasm.
  • Anonym (Lotta)
    En manlig man skrev 2021-10-23 02:41:31 följande:
    Bra känns som vi är överens om det mesta då.
    NEJ. Vi är här inte överens på alla punkter! Läs om mitt inlägg tack!
    Anonym (Lotta) skrev 2021-10-23 02:07:00 följande:
    Inledningsvis. Nej kvinnlig orgasm är inget extremt känsligt ämne i dagsläget! Vi,
    kvinnor och män, lever i en upplyst tidsepok där kvinnlig orgasm är öppet omdiskuterad. God hjälp finns att tillgå för stora flertalet ifall hinder uppstår. 

    1. Självklart vill både män och kvinnor ha sex med partners som inte fejkar. Men kärleksbegreppet skiljer sig för var och en. En man som brinner i sitt hjärta för sin hustru, är mycket attraherad av hennes skönhet och utstrålning föredrar inte automatiskt en kvinna med bättre orgasmförmåga än hustruns. En hel del män avstår därtill kvinnor som är alltför utmanande i sovrummet. 

    2.  I regel förhåller det sig som du hävdar att kvinnor som har lätt för att få orgasm blir mer positivt inställda till sex än dem med svårighet att nå klimax. Men vi har en stor andel kvinnor som älskar sitt samliv oavsett om orgasmen uteblir; de dras till den kroppsliga närheten, intimiteten och upplever sig tända på mannen. Tar därmed på egen hand initiativ till sensuell och sexuell interaktion.

    3. Det stämmer inte att alla kvinnor tar illa upp om mannen aldrig får utlösning när de har sex. Väldigt mycket hänger ihop med kvinnans tidigare erfarenheter och säkerhet på sitt attraktionsvärde. Precis som för mannen vars kvinna inte lyckas nå orgasm. Att ta illa upp eller starta en pajkastning över inställda orgasmer eller ejakulationer verkar omoget och är helt fel tillvägagångssätt. 

    4. Kvinnor som fejkar sin orgasm gör det av flera skäl. En yrkesarbetande kvinna med småbarn och stor andel hushållsarbete gör det ibland av ren trötthet. Kvinnan är utmattad och vill avrunda akten. En annan orsak kan vara som du nämner ego bekräftelsen av mannen som godkänd älskare. Skälet du anger att kvinnan vore rädd att bli lämnad av mannen om hon inte kommer (spelar därför) har jag aldrig någonsin hört talas om.

    Som kvinna kan jag inte erinra mig att jag fejkat tillsammans med min man. Ser ingen logik till skådespeleri i sovrummet. Där om någonstans är det skönt att vara äkta.   
    Jag tycker följande: KVINNLIG ORGASM ÄR INGET KÄNSLIGT ÄMNE PÅ 2020-TALET.

    1. I din trådstart menade du att män prioriterar sex med kvinnor som lätt får orgasm. I mitt inlägg svarade jag dig att kärleksbegreppet mer komplicerat än vad du gav uttryck för! En man som älskar och attraheras av sin partner vänder sig sexuellt till sin ultimata drömkvinna. Oavsett förmåga till lätt fixad orgasm eller inte!

    2. Ja, kvinnor som har lätt för erotiskt klimax är mer positivt inställda än dem som har svårt med sin orgasm tillsammans med mannen. På den punkten är vi överens! MEN jag nämnde samtidigt den stora klunga kvinnor som är MYCKET INTRESSERADE AV SEX MED MANNEN - ÄVEN UTAN ORGASM. De är vetgiriga och vill lära sig "tekniken" tillsammans med sin partner OCH älskar NÄRHETEN och SEXET. DEN KVINNAN KAN DEFINITIVT VARA "MER PÅ" ÄN KVINNAN SOM LÄTT FÅR ORGASM MEN SOM INTE LÄNGRE ATTRAHERAS AV MANNEN IFRÅGA. Vad väljer mannen i det läget anser du???

    3. Påstod INTE i mitt inlägg att samtliga kvinnor tar illa upp om mannen aldrig får utlösning. Kvinnor är förstående varelser och funderar i första hand i medicinska termer. Innan de ens lägger mannens oförmåga hos sig själva. Gäller de flesta power females med relativt god självkänsla vill jag påstå.

    4. Svarade INTE att kvinnor fejkar sin orgasm av oro inför separation. Som jag berörde uppfattar jag KÄRLEKSBEGREPPET VIDARE ÄN VAD DU ANTYDER. Kvinnor spelar då och då upp sitt klimax av ren och pur trötthet. Behöver komma till jobbet i tid, vara nära barnens behov och har ofta huvudansvaret för hemmets skötsel. Däri ligger ofta den främsta förklaringen.

    Kvinnor med självkänsla saknar som tur är önskan att ta till sig porrindustrins företrädesvis manliga bild av den ständigt sexuellt tillgängliga kvinnan. PORRSTJÄRNOR FEJKAR OFTA orgasmer under de långa inspelningarna och ger därmed mannen i gemen en helt felaktig bild av kvinnans sexualitet. Den är mer komplicerad än så och så är också mannens.    
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (nja) skrev 2021-10-23 09:37:22 följande:
    Jag tror som sagt att många kvinnor skulle bli oroliga för att det var något fysiskt eller psykiskt fel på mannen om han aldrig fick orgasm. Det är ju så väldigt mycket ovanligare med orgasmproblem hos män.

    Jag förstår att män uppskattar om kvinnan får orgasm, men det finns ju kvinnor som kan njuta av sex även de gånger de inte kommer, även om de flesta kvinnor inte vill ha ett sexliv där de aldrig får orgasm.
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (nja) skrev 2021-10-23 09:37:22 följande:
    Jag tror som sagt att många kvinnor skulle bli oroliga för att det var något fysiskt eller psykiskt fel på mannen om han aldrig fick orgasm. Det är ju så väldigt mycket ovanligare med orgasmproblem hos män.

    Jag förstår att män uppskattar om kvinnan får orgasm, men det finns ju kvinnor som kan njuta av sex även de gånger de inte kommer, även om de flesta kvinnor inte vill ha ett sexliv där de aldrig får orgasm.
  • Anonym (Lotta)
    New Dawn skrev 2021-10-23 08:49:43 följande:
    Vad snackar du om?!?!!?

    Jag svarade på följande inlägg :
    En manlig man skrev 2021-10-22 20:44:34 följande:

    Men varför gör inte kvinnor alltid så då? Använder nannens kropp?


    Svaret blev att orsaken är att kvinnor sällan kan det pga att de behöver en annan typ av stimulans och engagemang av mannen. Dessutom påverkas kvinnor mer av mentala faktorer.

    Jag har inte skrivit ett ord om att jag "förväntar mig att män ska klara något", men det råkar vara så att män lättare kan komma av samlag än kvinnor, (och det gäller även ridstilen) Du kallar det sjukt. Jag tänker inte så. Jag bara konstaterar att könen fungerat olika. För mig är inte sex sjukt pga denna skillnad. Inte alls.

    Jag har en helt annan syn på sex. Jag tänker aldrig på något generellt genustänk och annat dravel när jag har sex.

    För mig är sex något skönt och kul och jag tycker det är lika härligt när min man kommer under samlag som av att jag suger honom. För honom är det helt naturligt att jag behöver annan stimulans än bara samlag.

    Faktum är att jag aldrig träffat någon man som tyckt de varit sjukt att han kommer lättare av samlag, men att jag behöver mer stimulans. Det kan ske på olika sätt. Ibland gör han allt, slickar smeker och fingrar mig i slidan. Ibland sköter jag klitoris stimulansen, men nej jag kan inte komma endast av en passiv manskropp. Finns ju kvinnor som kan det så klart, men generellt har kvinnor svårare för det.
Svar på tråden Din åsikt om kvinnor som inte kan få orgasm och de som fejkar.